Compania Naţional de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au anunţat că echipe ale constructorului Podului de la Brăila au verificat, miercuri, peste o treime din şuruburile parapetului, fiind găsite 70 de şuruburi slăbite.
„Echipele constructorului italian Webuild au verificat astăzi 35.000 din cele 100.000 de șuruburi ale parapetului montat pe Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila.
Dintre acestea au fost identificate aproximativ 70 de şuruburi slăbite.
Mâine va continua verificarea celorlalte șuruburi pentru a ne asigura că toate sunt strânse conform normativelor tehnice.
Operațiunea este supravegheată de responsabilii cu implementarea contractului din cadrul CNAIR.Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol, le-a cerut din nou constructorilor Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila să ia în serios contractul și să se asigure că lucrările sunt executate profesionist. El le-a atras atenția că podul va fi recepționat doar dacă va respecta standardele de calitate prevăzute în contractul încheiat cu CNAIR.
Directorul General al CNAIR a precizat că acele lucrări care nu respectă standardele de calitate trebuie să fie remediate pe cheltuiala constructorului”, au precizat, miercuri, reprezentanţii CNAIR, într-o postare pe Facebook.
Cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră – a fost inaugurat într-o ceremonie fastuoasă la care au luat parte mai mulţi oficiali ai statului.
La ceremonie au participat preşedintele Klaus Iohannis, preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, premierul Marcel Ciolacu, dar şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Lungimea totală a podului este de 1.974 metri, înălţimea turnurilor este de aproximativ 193 de metri de la partea superioară a fundaţiei, iar podul are trei deschideri.
Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km, şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.
Oficialii au spus că podul suspendat peste Dunăre este proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 de ani.
Șuruburi slăbite?! Nemernicilor, șuruburile alea nu aveau piulițe! Erau puse ca să astupe gaurile. Hai sictir cnair.