International

Coca-Cola, lovită dur de pandemia de COVID-19

Publicat: 22 iul. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Coca-Cola lovită dur de pandemia de COVID-19
James Quincey susține că firma Coca-Cola a fost lovită dur de pandemia de COVID-19

 Firma Coca-Cola a fost lovită dur de pandemia de COVID-19 susține CEO-ul comapniei, James Quincey. Reprezentantul Coca-Cola a spus că activitatea companiei nu se va recupera în totalitate după pandemia de coronavirus până când nu va fi disponibil un vaccin sau o altă soluție completă.

„Afacerile încă se chinuie să revină la nivelurile pre-COVID, chiar și în acele locuri unde nu există nicio transmisie reală a virusului și marea majoritate a locațiilor sunt deschise”, a spus James Quincey la „Squawk on the Street” de la CNBC. „Încă nu ne-am întors la aceste niveluri, chiar și acolo unde a fost cel mai controlat”, a adăugat șeful Coca-Cola.

Coca-Cola, lovită dur de pandemia de COVID-19: Afectată de creșterea numărului de infectări

Țări precum Noua Zeelandă și Thailanda au în continuare cazuri de noi infectări cu COVID-19, în timp ce Statele Unite au atins noi vârfuri ale pandemiei. Cea mai recentă creștere a determinat multe state și țări să reimpună restricțiile la baruri, cinematografe și mese de interior, ceea ce a lovit afacerile Coca-Cola.

Compania realizează de obicei aproximativ jumătate din veniturile sale din vânzări în afara țării. În timpul celui de-al doilea trimestru, veniturile au înregistrat o scădere de 28% la 7,2 miliarde de dolari, marcând cea mai mare scădere a veniturilor trimestriale în mai mult de 30 de ani.

Scăderi mai mici în ultimele luni

Volumul unitar, care ajută la măsurarea creșterii fără impactul modificărilor prețurilor și monedei, a prezentat semne de îmbunătățire secvențială, datorită deblocării globale. După scăderea cu 25% în aprilie, volumul unității cazurilor a scăzut cu doar 10% în iunie. Până în iulie, volumul a scăzut cu cifrele medii.

Acțiunile de Coca-Cola au crescut cu aproape 3% în tranzacționarea de la bursă. Stocul, care are o valoare de piață de 203 miliarde de dolari, a scăzut cu 14% până în acest an.

James Quincey, director general din 2017, care a devenit şi preşedintele companiei în 2019, a indicat că se aşteaptă la redresarea cererii în următoarele luni, în pofida creşterii numărului de infecţii în SUA şi în alte ţări.

Cele mai afectate au fost afacerile din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

Scădere istorică a pieței auto

Nici piaţa auto europeană nu a rămas fără a fi afectată de pandemia de COVID-19. Aceasta ar urma să înregistreze în acest an o cădere istorică de 25% din cauza pandemiei de coronavirus, a estimat Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) în noile sale prognoze publicate marţi, transmite Reuters.

Dacă în luna ianuarie ACEA miza pe o scădere limitată de 2% a pieţei auto din Uniunea Europeană în 2020, după şase ani consecutivi de creştere, în prezent mizează pe 9,6 milioane de automobile noi înmatriculate în acest an în UE, cel mai mic număr înregistrat după 2013 şi totodată o scădere istorică de peste trei milioane de unităţi comparativ cu cele 12,8 milioane de automobile vândute în 2019.

„Având în vedere colapsul fără precedent al vânzărilor, este nevoie urgentă de stimulente la achiziţie şi scheme de casare de-a lungul UE pentru a crea o cerere, de care este mare nevoie, pentru noi automobile”, a declarat directorul general de la ACEA, Eric-Mark Huitema.

Potrivit ACEA, de la începutul anului şi până în prezent piaţa auto din UE a înregistrat o contracţie de 41,5% ca urmare a izolării impuse de pandemia de coronavirus, dar ACEA apreciază că situaţia ar urma să se îmbunătăţească uşor după ce restricţiile vor fi relaxate.

 

 

Adauga un comentariu