Local

Compania aeriană Blue Air, dată în judecată de un copil din Iași pentru daune morale! Scandalul a pornit de la întârzierea unui zbor dus-întors în Finlanda! (Exclusiv)

Publicat: 29 aug. 2020
Judecătorii au respins acțiunea formulată de un minor împotriva companiei aeriene Blue Air: întreg scandalul a pornit de la un zbor dus-întors în Finlanda
Compania aeriană Blue Air a fost dată în judecată de un copil pentru daune morale

Compania Blue Air a fost dată în judecată de un copil pentru daune morale! Scandalul a pornit de la întârzierea unui zbor dus-întors în Finlanda! Însă judecătorii ieșeni au respins acțiunea în pretenții formulată împotriva companiei aeriene

Compania aeriană Blue Air, dată în judecată de un copil, la Iași, pentru daune morale! Scandalul a pornit de la întârzierea unui zbor dus-întors în Finlanda! Totuși, recent, judecătorii din cadrul Curții de Apel Iași au respins recursul formulat în acest caz.

„Instanța admite excepția nulității recursului. Constată nul recursul formulat de reclamanții SC Ario SRL, Mona Gabriela A., în nume propriu și în calitate de reprezentant legal al minorului Luca A. împotriva deciziei civile din 12 aprilie 2019, pronunțată de Tribunalul Iași. Definitivă”, au precizat magistrații ieșeni.

Compania aeriană Blue Air, dată în judecată de un copil pentru daune morale!

În urmă cu mai bine de un an, minorul Luca A., reprezentat de mama sa, a acționat în judecată compania Blue Air. Minorul și mama sa le-au cerut magistraților de la Judecătoria Iași să oblige societatea amintită la plata unor despăgubiri.

Pe 28 noiembrie 2018, Judecătoria Iași a admis în parte acțiunea și s-a dispus obligarea pârâtei la plata către reclamanți de daune morale în cuantum total de 1.000 de euro (câte 500 de euro pentru fiecare persoană), ce reprezintă compensații pentru imposibilitatea de a mai efectua zborul București – Iași din 26 decembrie 2017, ora 20:00 – 20:50), suma de 302,39 lei, ce reprezintă contravaloarea pe ruta București – Iași din 26 decembrie 2017, suma de 255 de lei, ce reprezintă contravaloarea serviciilor hoteliere, suma de 120 de lei, ce reprezintă contravaloarea biletelor de autocar, suma de 24 de lei, ce reprezintă contravaloarea transportului taxi autogară, și suma de 24 lei, ce reprezintă taxa suplimentară pentru staționare. Pe de altă parte, instanța de fond a respins cererile reclamanților privind obligarea pârâtei la plata sumelor de 500 de euro și de 800 de euro.

Scandalul a pornit de la întârzierea unor zboruri!

Ulterior, hotărârea instanței de fond a fost contestată cu apel. Pe 12 aprilie 2019, Tribunalul Iași a admis apelul formulat de Blue Air Airline. Astfel, instanța a respins capătul de cerere privind obligarea Blue Air la plata daunelor morale în cuantum de 1.000 de euro, fiind păstrate celelalte dispoziții ale sentinței civile apelate. Și această sentință a fost contestată cu recurs. În acest mod, dosarul a ajuns pe mesele judecătorilor din cadrul Curții de Apel Iași, care au respins recursurile și au menținut decizia Tribunalului Județean.
Întreg scandalul a pornit de la câteva probleme cu zborul dus-întors în Finlanda.

„Am cumpărat, prin intermediul unei companii de turism, un pachet de excursie către Finlanda. Pentru deplasarea înspre Finlanda și dinspre Finlanda către Iași s-au achiziționat bilete de avion pentru următoarele zboruri: pe ruta București – Levi (Finlanda) din 22 decembrie 2017, pe ruta Levi – București din26 decembrie 2017. Zborul Iași – București a avut întârziere mai mare de 2 ore, respectiv aeronava a venit cu întârziere față de ora programată (9:00) și a decolat în jurul orei 14:10 – 14:30, timp în care nu am avut acces la apă și mâncare, întrucât, odată intrați în zona „Plecări”, nu se mai poate ieși”, au precizat reclamanții în instanță.

„Când avionul a aterizat la Iași, am cerut echipajului să ne permită să coborâm…”

Reclamanții au mai menționat că, din Finlanda, avionul a plecat la ora programată și ar fi trebuit să aterizeze la București la ora 17:30.

„În jurul orei 17:00, am fost anunțați că avionul ar trebui să aterizeze de urgență la Iași. În momentul în care avionul a aterizat la Iași, am cerut echipajului să ne permită să coborâm, întrucât aceasta era destinația noastră finală. În aceeași zi urma să fie externat soțul meu. Echipajul a permis coborârea din avion a 6 pasageri, însă, în ciuda discuțiilor purtate, nu ne-a permis și nouă coborârea”, a subliniat mama copilului.

Reclamanții au mai arătat că avionul a avut o întârziere mai mare de 2 ore, respectiv au ajuns în București la ora 19:45. În momentul ajungerii în București, li s-a spus pasagerilor să aștepte pe scările aeronavei pentru a fi urcați în aeronava către Iași.

Am așteptat o perioadă lungă de timp și, văzând că nu primim nicio informație, am urcat în unul dintre autobuzele care conduceau pasagerii din aeronave către aeroport. În aeroport nu ni s-a oferit nicio explicație concretă cu privire la motivul pentru care aeronava care trebuia să ajungă la București la ora 17:30 a fost nevoită să aterizeze întâi la Iași și nici cu privire la soluționarea problemelor privind întârzierile”, au adăugat reclamanții.

Ei au mai afirmat că, în aceste condiții, reclamanții au fost nevoiți să efectueze cheltuieli suplimentare de cazare și de transport, a doua zi, înspre Iași. Mai mult, aceștia au spus că, deși au formulat sesizări atât la operatorul de transport aerian, cât și la firma de turism de la care au achiziționat pachetul de excursie, nu ar fi primit niciun răspuns. La rândul lor, reprezentanții companiei aeriene au solicitat respingerea acțiunii, considerând că au fost respectate toate prevederile legale.





Adauga un comentariu