Magazin

Conceptul artistului Vladlen Babcinețchi a fost desemnat câștigătorul concursului de artă. „Oda bucuriei” va fi expusă în parcul Family Market Miroslava

Publicat: 25 iun. 2021

În urma concursului de artă lansat de compania IULIUS, juriul de specialitate a analizat detaliile tehnice și conceptele, publicul și-a exprimat dorința, iar ideea câștigătoare a fost desemnată. Compania IULIUS mulțumește comunității artiștilor ieșeni pentru implicarea activă, dar și celor care au votat propunerile preferate! Viitoarea creație artistică care va înfrumuseța parcul Family Market Miroslava este „Oda bucuriei”, realizată de artistul plastic Vladlen Babcinețchi.

Finala concursului de artă organizat de IULIUS pentru crearea simbolului Family Market Miroslava s-a desfășurat între trei tineri artiști ieșeni – Vladlen Babcinețchi, Dan Cebotari și Emanuel Chiriac. Ideea câștigătoare a fost anunțată joi, 24 iunie 2021, într-o sesiune live pe pagina de Facebook Family Market. „Oda bucuriei”, realizată de către artistul plastic Vladlen Babcinețchi, va fi expusă în parcul Family Market Miroslava. Ideea câștigătoare este premiată cu 2.000 de euro, iar artistul va superviza realizarea și implementarea proiectului susținut de IULIUS.  

Mulțumesc organizatorilor, grupul IULIUS, pentru că a avut inițiativa de a colabora cu Uniunea Artiștilor Plastici din Iași și sper că proiectul va fi unul reprezentativ pentru comunitatea locală. Am studiat și celelalte lucrări finaliste și consider că a fost o decizie grea pentru juriu și public. Fiecare dintre cele trei idei pot fi realizate în spațiul public, transpuse în opere de artă”, a spus Vladlen Babcinețchi, câștigătorul concursului de artă.

Concursul a început pe 18 mai 2021, iar cele 11 proiecte înscrise au fost jurizate de comisia de specialitate formată din Felix Aftene, Preşedinte al Uniunii Artiştilor Plastici din România – Filiala Iaşi; Maria Bilașevschi, critic de artă; Valentina Druțu, director al Muzeului de Artă de la Palatul Culturii. Jurizarea a avut la bază criterii precum: preluarea creativă a unor elemente din cadrul brandingului și individualizarea conceptului în acord cu personalitatea comunității, inovație și originalitate, estetică, imagine profesională, cromatică rezonantă proiectului în care va fi amplasată creația, descrierea conceptului creativ, impact vizual și mesaj.

Acest concurs este o inițiativă bună, făcută pentru comunitate, e o alegere făcută bine din punctul nostru de vedere, al comunității artiștilor ieșeni. Toți cei 11 participanți sunt rezultate ale școlii ieșene de artă, o școală cu tradiție. E important că au reușit să își pună în acest fel amprenta asupra orașului, asupra spațiului de care comunitatea locală beneficiază. Îi felicit pe toți cei 11 participanți!”, a declarat Felix Aftene, Preşedinte al Uniunii Artiştilor Plastici din România – Filiala Iaşi

Suntem o țară cu multe elemente de for public, începând cu Brâncuși și până la artiștii contemporani, și observăm în toate județele din România prezența din ce în ce mai mare a lucrărilor de artă monumentale, ceea ce este un lucru minunat și benefic, atât pentru comunitate, cât și pentru artiști. Este foarte important ca lucrarea care va domina spațiul din parcul Family Market să fie armonioasă cu ceea ce este în jurul său și să fie o lucrare contemporană”, a declarat Valentina Druțu, director al Muzeului de Artă de la Palatul Culturii.

Cred foarte mult în puterea lucrărilor de for public, care schimbă mentalități și apropie generațiile actuale de artă. Așa că, indiferent de locul unde este amplasată, o lucrare va vorbi prin ea însăși, iar comunitatea va beneficia de acel vibe pe care îl aduce arta contemporană. Mă bucur foarte mult că există inițiative private de acest gen. Cu toții suntem obișnuiți ca arta pe care o vedem expusă sa fie finanțată de stat, dar un partener privat care înțelege rolul artistului contemporan este important. În tandem, într-o uniune, arta și consumul creează o punte înspre și pentru un consum mai puternic de artă. Îi felicit pe cei trei finaliști și mă bucur că în acest concurs a existat diversitate de abordare a temei”, a susținut Maria Bilașevschi, critic de artă.

IULIUS a lansat concursul de artă din dorința de a crea valoare pe termen lung și pentru a valorifica potențialul local, în special pe cel al tinerilor. Competiția face parte din strategia de sustenabilitate a grupului IULIUS, care se centrează pe abordarea a trei piloni principali, care acoperă aspectele de mediu, investițiile în oameni și comunitate, punând un accent deosebit pe cele mai bune practici.

 

 





Adauga un comentariu