Local

Consiliul Local Miroslava a aprobat bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2023. Ce venituri are prognozate cea mai mare comună din județ

Publicat: 02 feb. 2023
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Consiliul Local Miroslava a aprobat bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2023. Ce venituri are prognozate cea mai mare comună din județ
Consiliul-Local-al-Comunei-Miroslava-a-aprobat-Bugetul-de-venituri-și-cheltuieli-pentru-anul-2023

Consiliul Local al comunei Miroslava a aprobat bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2023. Suma veniturilor este estimată la 84.973,68 lei, iar cea a cheltuielilor ar ajunge la 92.670,68 lei. Cheltuielile sunt împărțite pe mai multe categorii, iar investițiile reprezintă aproape jumătate din această sumă. Printre aceste categorii se află și transporturi, cultură, învățământ. Față de anul trecut, bugetul estimat este cu 44 la sută mai mare

În urma ședinței Consiliului Local al comunei Miroslava s-a aprobat și s-a stabilit suma veniturilor de care această comună va beneficia în anul 2023.

Pentru secțiunea de funcționare sunt alocate 48.961,78 lei, iar pentru secțiunea de dezvoltare – 43.708,90 lei, din care aproximativ 63 la sută reprezintă sume primite de la Uniunea Europeană și alte surse în contul plăților efectuate și prefinanțate.

Bugetul pe anul 2023
În urma ședinței al Consiliului Local s-a aprobat bugetul pentru anul 2023 în valoare de 92.670,680 lei

Consiliul Local al comunei Miroslava a aprobat bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2023

Cheltuielile pe anul 2023
Au fost făcute publice pe pagina Primăriei Miroslava, aprobările discutate în urma ședinței Consiliului Local din data de 31 Ianuarie 2023

În urma ședinței de Consiliu Local, ce a avut loc pe data de 31.01.2023, s-a aprobat bugetul de venituri și cheltuieli pentru comuna Miroslava.

Conform documentului menționat, valoarea veniturilor este estimată la 84.973,68 lei, iar suma cheltuielilor ar fi de 92.670,68 lei, astfel, diferența de 7.697 de lei, reprezintă excedentul anului 2022. Pentru secțiunea de funcționare sunt alocați 48.961,78 lei, iar pentru secțiunea de dezvoltare – 43.708,90 lei, din care aproximativ 63 la sută reprezintă sume primite de la Uniunea Europeană și alte surse în contul plăților efectuate și prefinanțate.

Cele 45 de milioane de lei stabilite pentru investiții, cea mai mare comună din județul Iași le va cheltui pentru reabilitarea școlilor și refacerea de străzi, extinderea rețelelor de apă și canalizare, modernizarea sistemului de iluminat, amenajarea de stații pentru transportul public, extinderea rețelei de energie electrică, realizarea de centrale fotovoltaice la primărie, la sala de sport și la ferma Uricani, înființarea unui centru de colectare prin aport voluntar a deșeurilor, amenajarea unui parc de agrement în Horpaz, construirea unui pod peste Bahlui, pentru acces la Parcul Industrial II, precum și realizarea unei baze sportive la Uricani.

„Bugetul comunei Miroslava pentru anul 2023 a fost aprobat în ședința din 31 ianuarie. Am ținut cont de nevoile comunei noastre, secțiunea de dezvoltare având o valoare apropiată de cea a secțiunii de funcționare. Am luat în calcul și cheltuielile de cofinanțare pentru proiectele de dezvoltare locală, numai cel finanțat prin Programul Național de Investiții «Anghel Saligny» având o valoare de 38,6 milioane de lei“, declară primarul comunei Miroslava, Dan Niță.

Structura veniturilor pe 2023
În urma ședinței de Consiliu Local Miroslava, s-a a aprobat bugetul pentru anul 2023, veniturile fiind de 84.973,680 de lei

Care sunt principalele venituri aferente anului 2023

Top 10 inestitii
Primăria Comunei Miroslava a mai publicat pe pagina oficială a primăriei și topul celor 10 investiții ce urmează a fi făcute în anul 2023

În funcție de capitolele bugetare, cheltuielile sunt împărțite în mai multe categorii. Pentru acest an, Primăria Miroslava va aloca 25,21 milioane de lei pentru locuințe, servicii și dezvoltare publică, 12,98 milioane de lei pentru cultură, recreere și religie, 12,78 milioane de lei pentru autorități publice și acțiuni externe, 12,12 milioane de lei pentru transport, 11,40 milioane de lei pentru învățământ, 7,15 milioane lde ei pentru asigurări și asistență socială, 5,90 milioane de lei pentru protecția mediului, 4,10 milioane de lei pentru datoria publică, 0,93 milioane de lei pentru ordine publică și siguranță națională, precum și 0,10 milioane de lei pentru alte servicii publice generale.

Totodată, structura veniturilor locale se prezintă astfel: pentru fondurile nerambursabile s-au alocat 27,57 milioane de lei, impozitul pe venit constă în suma de 26,03 milioane de lei, sumele defalcate din TVA sunt de 7,50 milioane de lei, impozitul pe proprietăți pentru persoanele juridice este de 6,88 milioane de lei, taxele de salubrizare reprezintă 4,54 milioane de lei, impozitul pe proprietăți pentru persoanele fizice este de 3,09 milioane de lei, taxele de administrare și eliberări premise constă în 2,96 milioane de lei, alte venituri reprezintă 2,65 milioane de lei, concesiunile și închirierile sunt de 2,60 milioane de lei, iar pentru amenzi – 1,15 milioane de lei.

Adauga un comentariu