WoW!

Creșterea imunității rapid – Posibilă cu vitamina C?

Publicat: 13 oct. 2020
fructe cu vitamina C pentru intarirea imunitatii rapid
Știai că... vitamina nu previne răceala, ci doar îi ameliorează simptomele?

În curând se instalează sezonul rece. Tu ştii ce să faci pentru creşterea imunităţii rapid? Dacă nu, află în din acest material. Conform părerii medicilor, trebuie să luăm suplimente cu vitamina C. Pare o vitamină banală, dar să ştii că ne fereşte nu doar de răceală şi gripă, ci previne şi complicaţiile pulmonare.

Vitamina C este acel antioxidant la care apelează organismul nostru pentru a menţine sănătatea muşchilor, oaselor şi a vaselor de sânge. Mai mult, ea stimulează formarea colagenului. Înainte de a apela la suplimente, o putem lua din fructe şi legume. O precădere o găsim în citrice.

Creşterea imunităţii rapid – Vitamina C previne răceala?

În ciuda ideii că vitamina C ajută la prevenirea şi tratarea răcelii, cercetările făcute recent au arătat că nu este aşa. Cel mult vitamina C ameliorează simptomele. Iar aici se dau ca exemplu cei care aleargă la maratoane. Dacă iau zilnic câte o vitamina C, îşi diminuează la jumătate riscul de a răci. La fel est şi despre infecţiile la plămâni şi pneumonie. Vitamina C nu le tratează, ci ameliorează simptomele.

Atenţie! Dacă iei o doză prea mare de vitamina C, pot apărea: diaree, greaţă şi pietre la rinichi. Aici vorbim, bineînţeles, despre suplimentele din farmacii. Dacă însă consumi multe legume şi fructe cu vitamine, foarte rar putem vorbi despre un consum excesiv.

Părerea medicilor despre vitamina C

Iată lista scurtă a alimentelor care au un conţinut ridicat de vitamina C: ardei roşii, kiwi, tomate, citrice, cartofi dulcei, varză, căpşuni, broccoli, ananas, fructe de pădure. Este însă bine că, în cazul copiilor, să avem grijă în ceea ce priveşte doza zilnică.

„Recomand vitamina C după vârsta de un an, la cei mai micuţi picături, la cei mai mari efervescentă. Dacă însă boala este asociată cu vărsături, nu este cazul să se dea ”, a declarat Alexis Cochino, medic pediatru la Institutul de Ocrotire a Mamei şi Copilului din Bucureşti.

Vitamina C poate scădea riscul de infarct?

Conform unei meta-analize, se pare că vitamina C este de ajutor şi împotriva stresului şi infarctului. American Journal of Clinical Nutrition a arătat că persoanele care au în organism o cantitate mai mare de vitamina C prezintă risc de infarct mai mic cu aproximativ 40%. Nu se ştie exact care este motivul, dar e o dovadă că alimentaţia sănătoasă ne face bine indiferent de gen sau vârstă.

Ce să mănânci pentru creşterea imunităţii rapid

Doza zilnică recomandată pe zi de vitamina C înseamnă 500 mg. Ce e bine să mâncăm pentru sistemul imunitar:

  • o cană de suc de roşii – 45 mg vitamina C
  • o cană de broccoli – 74 mg
  • 1 kiwi copt – 70 mg
  • 1 cana varză roşie – 40 mg.

Iată un video despre cum ne ajută vitamina C:





Adauga un comentariu