Daniel Călin, originar din Constanța, este șef pe un vas de croazieră din Franța și are un salariu la care mulți doar visează. Bărbatul susține că lucrează în domeniu de 20 de ani iar timpul petrecut departe de familie este compensat de satisfacțiile financiare. Cu toate acestea, Daniel Călin recunoaște că programul este unul solicitant și îi ocupă tot timpul.
Viața pe un vas de croazieră nu este deloc ușoară, însă aceasta vine la pachet cu avantaje financiare considerabile. Daniel Călin, un român originar din Constanța, a povestit recent cum arată munca sa la bordul unei nave de croazieră și cât de atractivă este această meserie pentru conaționalii săi. Deși programul este unul foarte solicitant, fără vreo zi liberă timp de patru săptămâni, recompensa financiară îl motivează să continue acest stil de viață, potrivit Cancan.
Cum este programul de lucru pe un vas de croazieră
În prezent, Daniel ocupă funcția de supervizor pe vasul de croazieră „Stena Vision”, fiind responsabil de mai multe zone de restaurant din cele patru baruri de pe navă. De-a lungul carierei, a lucrat pentru mai multe companii internaționale, precum CMA-CGM din Marsilia, Irish Ferries și chiar Disney Cruise Line. Cu toate acestea, odată ce copiii săi au început să crească, contractele lungi, de șase luni, au devenit o provocare. Așa că a optat pentru o variantă care îi permite să se întoarcă periodic acasă. Acum, lucrează 4 săptămâni pe lună, fără liber.
De ani de zile, Daniel lucrează pe vase de croazieră. Deși jobul este unul solicitant, care nu oferă prea mult timp liber, recompensa financiară face să merite sacrificiul. Românul spune că lucrează patru săptămâni la bord, fără zile libere, iar apoi se poate întoarce acasă pentru o lună întreagă, timp în care este plătit.
Daniel este șef pe un vas de croazieră din Franța și are un salariu la care mulți doar visează
Astfel, compania îi plătește zborul spre România, ceea ce îi permite să-și petreacă timpul liber alături de familie. Totuși, acesta recunoaște că, din cauza evenimentelor mari din Europa, precum Jocurile Olimpice și turneul Euro de fotbal, biletele de avion au devenit mult mai scumpe, iar transportul către România este tot mai dificil de organizat.
„Contractul meu permanent este de patru săptămâni în care lucrez în întregime la bord, urmate de patru săptămâni libere, cu zborul spre România plătit de companie. Este suficient timp pentru a mă întoarce acasă, ceea ce îmi lasă încă suficient timp. Pe de altă parte, odată cu Jocurile Olimpice și turneul Euro de fotbal, nu vom mai avea zboruri directe, deoarece prețul biletelor de avion a explodat”, a spus Daniel Călin.
Întrebat dacă acest tip de muncă este atractiv pentru români, Daniel a răspuns fără ezitare că da. Salariul mediu net în România este de aproximativ 800 de euro, iar veniturile de pe vas sunt cu mult peste această sumă.
„Odată ce ai experimentat un loc de muncă unde câștigi mult mai mult, chiar dacă perioadele de odihnă nu sunt întotdeauna ideale, este greu să te întorci”, a răspuns românul.
De asemenea, Daniel a mai mărturisit că veniturile sale sunt de trei sau chiar patru ori mai mari decât salariul mediu din România. Practic, salariul său lunar este comparabil cu cel al unui director de bancă din țară. Deși munca este grea, avantajele financiare sunt de necontestat, iar stabilitatea unui contract permanent îi oferă siguranța de care are nevoie.
„Eu fac asta de 20 de ani. La nivelul meu, câștig la fel de mult ca un director de bancă din țara mea, de trei sau patru ori mai mult decât salariul mediu”, a mai spus Daniel Călin.
Povesti pescaresti !, sef la ce ? omul e picolo !, barman !, ce mare brinza e sa fii barman ori chelner pe un vas ? e plina lumea de asta !, aa da mai sunt si cei de la curatenie , tot romani si romance !, facetii si pe ei sefi de tura , ceva acolo …..