Lupul paznic la oi. Un demnitar al Iașului a ajuns să fie membru într-o comisie de anchetă pentru a superviza ilegalitățile făcute chiar în timpul mandatului său. Deputatul scandalagiu Marius Bodea va verifica activitatea companiei Tarom, subordonată Ministerului Transporturilor. Marius Bodea a făcut parte din consiliile de administrație ale companiilor controlate de Minister, multe contracte fiind derulate tocmai cu Tarom
Caz unic în administrația de la cel mai înalt nivel. O adevărată bătaie de joc a ajuns să se întâmple în Parlamentul României, unul dintre actorii principali fiind un ales al Iașului. Deputatul PNL Marius Bodea este membru al unei comisii de anchetă ce vizeză activitatea companiei aeriene Tarom. Este vorba despre Comisia de anchetă privind activitatea SC Compania Națională de Transporturi Aeriene Române Tarom SA în perioada 2007-2018. Din această comisie fac parte nouă parlamentari, Bodea fiind vicepreședinte.
Bodea nu avea ce să caute în această structură, el fiind direct implicat într-o serie de scandaluri printr-o funcție pe care a deținut-o în cadrul Ministerului Trasporturilor. Tarom este o companie gestionată de Ministerul Transportului. Bodea a făcut parte din consiliile de administrație ale unor instituții subordonate Ministerului Transporturilor. Bodea a fost propulsat de pușcăriașul Relu Fenechiu în CA-urile de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) și de la Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), foruri care sunt controlate de la minister. Cum Tarom este companie de stat, este lesne de înțeles că Bodea nu avea ce să caute în această comisie de anchetă.
Membru în două consilii cu legături la Tarom
Bodea a fost propulsat politic de Fenechiu în structurile CNAB și AACR. Cele două foruri au legături directe tocmai cu Tarom SA, iar Bodea a ocupat funcțiile în perioada în care lucra și la Aeroportul Internațional Iași. Practic, acesta gestiona situația în locurile unde opera și Tarom. Dintr-o astfel de comisie de anchetă ar trebui să facă parte aleși care au competențe în domeniul aviației, nu persoane propulsate politic care au profitat de diverse conjuncturi. Bodea a ajuns la Aeroportul Iași promovat de Cristian Adomniței, fostul șef al Consiliului Județean Iași. Ulterior, susținut de Fenechiu, Marius Bodea a ajuns și în CA la Autoritatea Aeornautică și la Compania Națională Aerporturi București. Din aceste poziții controla și situații care au vizat zborurile companiei Tarom și nu numai.
Cu alte cuvinte, acesta nu ar trebui să aibă de-a face cu o astfel de comisie de anchetă. Pe de altă parte însă, Bodea a profitat de conjunctura politică și a ajuns acum președinte al Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților. Fără studii în domeniu, fără vreo implicare clară în domeniul transporturilor, Marius Bodea a reușit să se cațere pe o astfel de funcție importantă, de unde decide soarta proiectelor de infrastructură din țară.
Raport incendiar despre combinațiile lui Bodea
Marius Bodea a fost o vreme la șefia Consiliului de Administrație CNAB, structură din care a fost dat afară pentru mai multe combinații făcute. În anul 2015, Bodea a fost însă înlăturat de la această companie, după ce s-a constatat că și-a încălcat îndatoririle față de societate. Bodea a adus daune CNAB printr-o serie de decizii proaste, făcute pentru a-și spori bonusurile de performanță.
Un raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor la acea vreme a realizat că Marius Bodea era totodată la conducerea unei entități concurente cu CNAB, respectiv la Aeroportul Internațional Iași. Prin votul său, Bodea determina pierderi pentru CNAB. Acestea nu sunt singurele probleme pe care le-a făcut Marius Bodea la vârful celor două entități. De altfel, conducerea Ministerului de la acea vreme a înaintat un raport complet către procurorii anticorupție în care arăta negru pe alb cu ce s-a ocupat actualul deputat PNL.