Economic Local

Depoul Dacia va fi modernizat cu un împrumut de la BERD! Investiția este de 13,4 milioane de euro. Clădirea de la Gară va fi demolată

Publicat: 11 sept. 2020
Primăria Iași vrea să modernizeze Depoul Dacia printr-un împrumut bancar. Deja, a fost lansată licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate
Depoul Dacia va fi modernizat cu fonduri de la BERD. Investiția este de 13,4 milioane de euro. Aici vor fi garate tramvaie, autobuze electrice și troleibuze. Depoul de la Gară va fi demolat

Primăria Iași vrea să modernizeze depoul Dacia cu un împrumut de la BERD. A fost lansată licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate. Edilii iau în calcul și reintroducerea troleibuzelor pe străzile din municipiu. Toate propunerile se află la stadiul de documentație

Depoul Dacia va fi modernizat cu un împrumut de la BERD. Primăria Iași anunță o investiție ambițioasă care depinde doar de finanțarea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Modernizarea presupune cheltuirea sumei de 13,4 milioane euro, fără TVA. Mai precis, pe data de 19.10.2020 este programată o licitație pentru realizarea studiului de fezabilitate. Valoarea estimată a contractului este de 808.656 lei, fără TVA. Prin această investiție, edilii anunță și reapariția troleibuzelor pe traseele din Iași. Pe viitor, dacă acest obiectiv va fi realizat, depoul de la Gară va fi demolat și va face loc unui parc cu parcare subterană. Cel puțin asta a anunțat primarul Mihai Chirica.

„Proiectul de modernizarea a depoului Dacia va fi finanțat de BERD în cadrul programului BERD pentru orașe verzi (Green cities Framework) care are drept scop avansarea tranziției către o economie durabilă din punct de vedere ecologic, cu emisii reduse de carbon. Ca parte a acestui program- cadru, investiția va presupune îndeplinirea anumitor indicatori ecologici și de performanță energetică ce vor fi luați în considerare în pregătirea studiului de fezabilitate și în structurarea investiției”, se arată în descrierea proiectului.

Pe perioada realizării studiului de fezabilitate, BERD va acorda asistență tehnică.

Fondurile alocate vor susține reducerea poluării în municipiul Iași

Conform datelor oficiale, suprafața terenului pe care a fost edificat depoul Dacia este de 38.674 metri pătrați. Actualul depou are o suprafață construită la sol de 7.337 metri pătrați. Lucrările de modernizare constau în sistematizarea terenului, construcții de 9.870 metri pătrați, platforme de depozitare de 2.000 metri pătrați, drumuri interioare de 420 metri, parcare acoperită de 5.300 metri pătrați, linie de tramvai cu o lungime de 3.200 metri și, nu în ultimul rând, o împrejmuire de teren pe o suprafață de 1.040 metri. Lucrările ar urma să fie realizate în termen de doi ani de la semnarea contractului. Durata de funcționare a obiectivului nu trebuie să fie mai mică de 50 de ani.

„Modernizarea este necesară pentru a adapta structurile existente la tehnologiile actuale, pentru a îmbunătăți eficiența operațională, reducerea costurilor de operare, îmbunătățirera eficienței energetice, reducerea impactului asupra mediului și crearea condițiilor necesare pentru gararea și întreținerea vehiculelor de ultimă generație în curs de achiziție și care vor intra în serviciu în viitorul apropiat (tramvaie de 30 m, autobuze de 10 și 12 m sau troleibuze cu autonomie crescută)”, se arată în documentația procedurii.

De toate aceste investiții se va folosi Compania de Transport Public (CTP) Iași.

Două pasaje ar urma să fie construite pe strada A. Panu și pe Aleea Sadoveanu

Municipalitatea are în plan realizarea a două studii de fezabilitate pentru construirea a două pasaje subterane. Unul dintre proiecte presupune înființarea unui pasaj subteran care să lege strada A. Panu cu strada Palat. Linia de tramvai ar urma să fie desființată în dreptul Casei Dosoftei. Astfel, pietonalul de pe bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt va fi extins până pe esplanada de la Palatul Culturii. Pasajul ar urma să aibă 200 de metri. Pe această lungime, tramvaiul va circula în subteran. Al doilea proiect face referire la construirea unui pasaj de aproximativ 300 metri pe tronsonul rond Agronomie – aleea Sadoveanu. Acesta ar urma să lege bd. Carol I cu zonele rezidențiale de locuințe colective. Astfel, Universitatea de Agronomie ar beneficia de un platou pietonal care va lega clădirile de învățământ cu spațiile de cazare.





Adauga un comentariu