Un expert în aviație a observat detalii importante la avionul care s-a prăbușit peste un hotel din India. Specialistul a identificat două posibile erori tehnice, și anume următoarele: trenul de aterizare coborât și flapsurile setate incorect, care ar putea fi legate direct de pierderea controlului aeronavei.
Un avion s-a prăbușit peste un hotel din India la scurt timp după decolare, iar imaginile surprinse în timpul tragediei au oferit indicii importante anchetatorilor. Un expert în aviație a identificat două posibile erori tehnice: trenul de aterizare coborât și flapsurile setate incorect, care ar putea fi legate direct de pierderea controlului aeronavei. Deși investigația este în curs, aceste observații ridică semne de întrebare cu privire la pregătirea aeronavei pentru decolare.
Un expert în aviație a observat detalii importante la avionul care s-a prăbușit peste un hotel din India
Un expert în aviație a identificat două detalii tehnice esențiale în imaginile cu avionul care s-a prăbușit ieri, pe data de 12 iunie 2025, peste un hotel din India, alimentând speculațiile privind o posibilă eroare tehnică în faza de decolare.
Imaginile analizate de specialiști arată că trenul de aterizare al aeronavei era coborât în momentul prăbușirii, deși acest lucru nu ar fi trebuit să se întâmple la acel stadiu al zborului. Alte cadre video indică faptul că flapsurile, componente esențiale ale aripilor pentru creșterea portanței, erau setate într-o poziție incorectă, ceea ce ar fi putut compromite capacitatea avionului de a câștiga altitudine suficientă după decolare.
Alastair Rosenschein, fost pilot British Airways și analist în aviație, a declarat că trenul de aterizare ar fi trebuit deja retras la acel moment al zborului.
„Trenul de aterizare nu ar trebui să fie coborât și funcțional imediat ce se atinge o rată de urcare pozitivă, după decolare. Dacă trenul de aterizare încă era coborât, asta ar sugera că ceva nu era în regulă.
De asta ai nevoie pentru decolare. Pe măsură ce avionul accelerează, poți începe să retragi flapsurile’, a explicat Alastair Rosenschen, conform Sky News.
Cauza exactă a tragediei rămâne deocamdată necunoscută, însă datele preliminare de zbor arată că aeronava a atins o altitudine maximă de aproximativ 190 de metri înainte de a pierde brusc din altitudine și a se prăbuși.
În sprijinul acestei ipoteze vine și declarația lui Seun Komolafe, pilot de elicopter și expert în aviație, care a observat că avionul părea să zboare „foarte jos și încet’, semn că se afla într-o fază critică a decolării.