Actualitate

Detalii șocante. Fraude grosolane pe asfaltarea drumurilor din județ. Șoselele au explodat

Publicat: 16 oct. 2019
_____ Vizualizări 0 Comentarii

Amănunte incredibile ies la iveală în cazul asfaltării drumurilor județene din Iași. Contractele date cu dedicație au explodat, iar drumurile au ajuns să se surpe. La mijloc sunt sume uriașe. Pe sectoare întregi de drumuri s-a furat material cât încape.

Ies la iveală tot mai multe detalii despre modul cum autoritățile ieșene înțeleg să trateze proiectele de modernizare a drumurilor din județ. Două astfel de cazuri au ieșit recent la iveală, cazuri care demonstrează și cum se atribuie contractele pentru asfaltare. Este cazul DJ 280 B Târgu Frumos- Cucuteni, dar și DJ 281 C Blăgești- Cotnari. Lucrarea în ambele cazuri a dat rateu, proiectul s-a dus de râpă, în vreme ce constructorul a luat banii liniștit.

În ambele situații a fost vorba despre societatea Eky Route, firmă care s-a lipit mai mereu la contractele cu județul. Cum s-a ajuns însă la o asemenea nenorocire pentru locuitorii județului? În cazul DJ 280 B Târgu Frumos- Cucuteni, drum pe o lungime de 9,2 km, s-a constatat un furt grosolan la materiale, fiind pus un strat de 3 centimetri, în loc de patru, de asfalt. Inspectorii de la Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) au constatat problema și au întocmit trei procese-verbale de neconformitate în acest caz. În plus, referatele făcute de dirigintele de șantier s-au făcut nevăzute, după ce s-a văzut cum s-a lucrat. Practic, toată golănia a fost acoperită subit, tocmai pentru ca cei vinovați să nu fie trași la răspundere. Pentru că totul a bubuit, Eky Route s-a apucat să frezeze drumul și să acopere furtul.

Lucrurile sunt însă mai grave decât par

Cotidianul BUNå ZIUA IAȘI a semnalat pe larg această problemă, însă instituțiile statului nu au mișcat niciun deget. Modul de lucru de la Consiliul Județean, de la Direcția de Administrare a Drumurilor și Podurilor, ar trebui cercetat în amănunt de organele de anchetă. Oamenii din aceste instituții ar trebui înlocuiți de urgență. Deși aceste aspecte au fost semnalate pe larg în paginile cotidianului BUNå ZIUA IAȘI, nimeni nu s-a sesizat, iar măsurile au întârziat să apară. Astfel de fraude nu trebuie acoperite, ci dimpotrivă. Cât timp s-a aflat PSD la vârful județului, am semnalat derapajele de la litera legii. În momentul în care va veni PNL, vom trage un semnal de alarmă de fiecare dată când se vor întâmpla lucruri ciudate. Toți cei care au greșit și au furat din bunul public, ar trebui să plătească.

Un alt drum s-a dus la vale

O altă situație ciudată este și cea de pe DJ 281 C Blăgești- Cotnari. Recent, pe o porțiune considerabilă din cei 25 km, au început să apară gropile. Constructorul, Eky Route, cei de la Direcția de Drumuri, dar și conducerea CJ, au dat vina pe camioanele de mare tonaj care circulă pe acolo, deși lucrarea nu ar fi gata.

Anomalia este una uriașă, iar în acest caz, stratul de asfalt ar fi fost redus considerabil. În loc de circa 6 centimetri, s-au pus doar 4 centimetri, ceea ce a dus la crăparea șoselei și apariția gropilor. Chiar ieri, cei implicați au discutat despre cum să acopere gaura pe partea DJ 281 C. S-a decis că firma care lucrează este de vină și că trebuie să refacă proiectul. Eky a depus ofertă în condițiile în care alți constructori au arătat că proiectul este subevaluat, la mijloc fiind vorba de 44 de milioane de lei.

Conducerea Consiliului Județean ridică din umeri și de această dată. Maricel Popa ar trebui să-l ia la întrebări pe Ciprian Ciucan, directorul DJADP, pentru toate aceste probleme apărute și combinații pe sub mână. Șeful CJ nu ar trebui să închidă ochii la toate afacerile derulate din banii publici, ci dimpotrivă. „Au fost mașini agricole care au trecut pe acolo, drumul este proiectat la un tonaj de maxim 15 tone. Am apelat la instituțiile statului să facă verificări. Sunt mașini de balast care strică drumurile. Directorul trebuie să vorbească cu constructorul. Nu știu dacă de vină e constructorul. Drumul a fost proiectat la un tonaj, este încă în garanție. Constructorul va reface totul. Al doilea strat de asfalt va fi pus în primăvară”, a spus Maricel Popa. Practic, acum, constructorul încearcă să acopere prostia făcută după ce găurile au umplut șoseaua.

Adauga un comentariu