Titlurile zilei

Doctorița Mihaela Moscu din Iași este acuzată de familia unei paciente că i-a greșit operația. Femeia este în stare critică

Publicat: 25 feb. 2022
_____ Vizualizări 0 Comentarii
O doctoriță de la Maternitatea ”Cuza Vodă” Iași

O doctoriță de la Maternitatea ”Cuza Vodă” din Iași, Mihaela Moscu, este acuzată de familia unei ieșence în vârstă de 64 de ani, care a trecut printr-o intervenție de îndepărtare a unui fibrom uterin, că i-a greșit operația

Fiul unei ieșence de 64 de ani aduce acuzații grave la adresa medicului ginecolog Mihaela Moscu, de la Maternitatea ”Cuza Vodă”. Familia pacientei Dorina Vornicu a precizat faptul că aceasta a mers perfect sănătoasă la spital pentru o operație de îndepărtare a unui fibrom uterin și totul s-a transformat într-un coșmar.

”Mama mea, Dorina Vornicu, în vârstă de 64 de ani, pe data de 26 ianuarie 2022, s-a internat la Spitalul «Cuza Vodă» pentru o operație de fibroame, operația nefiind foarte grea, urmând ca în 2, 3 zile să fie externată. Precizez că avea toate analizele la zi, inclusiv Computer Tomograf la cap, toate fiind bune. Toți se spală pe mâinii și suntem disperați. De atunci a mai fost operată de 3 sau 4 ori, a primit o infecție care i-au afectat toate organele: inima, ficat, rinichi, plămâni. Are o leziune la abdomen pe care spun că nu o găsesc și se inundă cu lichid. Ginecoloaga care a operat-o fiind Moscu Mihaela. Nu știm ce s-a întâmplat după prima operație făcută de dumneaei”, a declarat Mihai Vorniuc, fiul pacientei.

Medicul Mihaela Moscu este suspectată că ar fi greșit operația

Familia Dorinei Vornicu este disperată și nu știe ce să mai facă pentru a o salva. Apropiații familiei se roagă pentru ea, deoarece de mai multe zile se află internată în secția ATI a Spitalului ”Sf. Spiridon”. Se tem pentru viața ei!

”Nu știm cum a ajuns în situația asta, știm ca l-a chemat pe dr. Dan Andronic, chirurg de la «Spitalul Spiridon», la «Cuza Vodă», să o opereze din nou. Nu știm dacă el a operat-o, nu mai înțelegem, deoarece primim răspunsuri evazive. Apoi a fost dusă de urgență la «Spiridon», unde se află și astăzi, la Terapie Intensivă. Ni s-a spus că nu îi circulă funcțiile neurologice de câteva zile, noi am sunat în fiecare zi și nu ne-au înștiințat cu nimic, cauza fiind un hematom mai vechi. Dar cum v-am spus, la tomograf nu a ieșit nimic. Deci ea s-a dus sănătoasă la spital, și încearcă să ne spună că tot ce se întâmplă acum nu este din vina lor. Este strigător la cer! Din informațiile noastre, Moscu Mihaela ar fi greșit prima operație, sunt foarte multe întrebări fără răspuns și neconcordanțe. Simțim că ne omoară mama”, a precizat Mihai Vornicu, fiul pacientei.

Reprezentanții Maternității ”Cuza Vodă” au explicat situația

Reprezentanții Maternității ”Cuza Vodă” au explicat întreaga evoluție a pacientei, de la momentul internării până unde au apărut complicațiile. S-a reintervenit chirurgical în urma unei suspiciuni de ocluzie intestinală.

”Pacienta în vârstă de 64 de ani, cu 4 nașteri naturale în antecedente, s-a prezentat în spital. Era la menopauză de la vârsta de 53 de ani. A venit la spital, deoarece avea hemoragie și stare generală alterată, avea anemie, nu doar hemoragie. Diagnosticul a stabilit faptul că există un fibrom de 10 centimetri și alte două de 3-4 centimetri. De asemenea, pacienta prezenta și hipertensiune arterială și obezitate de gradul 2. S-a intervenit pe data de 27 ianuarie 2022, s-a făcut histerectomie totală cu anexectomie bilaterală, adică s-au scos uterul și ovarele. Evoluția a fost favorabilă în primele două zile, iar a treia zi a acuzat faptul că nu mai are tranzit intestinal și abdomenul era foarte destins. S-a cerut consult la chirurgie, chirurgii au spus că există suspiciunea de ocluzie intestinală, iar pe data de 31 ianuarie 2022 o echipă mixtă cu ginecolog, chirurg a reintervenit și s-a stabilit că există acea ocluzie chiar pe aderențele care s-au format după operația la spitalul «Cuza Vodă» ulterior, deoarece ține de chirurgie. De aceea a fost transferată în secția de chirurgie, unde se află și în prezent”, a declarat, conf. dr. Bogdan Doroftei, director medical Maternitatea ”Cuza Vodă”.

Familia a adus acuzații grave doctoriței Mihaela Moscu din Iași, însă nu a depus o plângere oficială.