Titlurile zilei

După exact 10 ani de la carnagiul din Fundație, totul era să se repete! Tramvaiul care a spulberat 6 autoturisme la Hotel „Europa” are 56 de ani vechime. Defecțiuni la sistemul de frânare sau intenția vatmanului? – FOTO, VIDEO

Publicat: 17 mart. 2021
Polițiștii din cadrul IPJ Iași și salvatorii de la SMURD în timpul intervențiilor de salvare
Tramvaiul implicat în accidentul din Fundație și tramvaiul implicat în accidentul din fața Hotelului "Europa"

După zece ani de la carnagiul din Fundație, totul era să se repete. Un tramvai care a rămas fără frâne a spulberat mai multe autoturisme la Hotel „Europa”. Din fericire, nimeni nu a fost rănit grav, însă s-ar fi putut petrece o tragedie

Martie 2011, martie 2021. Zece ani, aceeași întâmplare. Ieri, în jurul prânzului, în fața fostului Hotel „Europa”, un tramvai izbește în plin 6 autoturisme, dintre care unul aparținând consilierului local PNL Ciprian Manuel Bostan. Martorii sună imediat la numărul unic de urgențe 112, iar mai multe echipaje medicale și polițiștii din Iași ajung la fața locului. Din fericire, doar o persoană este rănită, însă nu grav.

„Polițiștii rutieri au fost sesizați prin apel unic de urgență 112 despre un eveniment care a avut loc pe raza municipiul Iași. Este vorba despre o coliziune între un tramvai și mai multe autovehicule. A rezultat o singură victimă, este vorba despre conducătoarea unui auto care a fost transportată la spital. Toți conducătorii auto care au fost implicați în eveniment au fost testați alcoolscopic, rezultatele fiind negative. În cauză se efectuează cercetări pentru vătămare corporală din culpă”, a declarat Anca Vîjiac, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Iași (IPJ) Iași.

Accident provocat intenționat de vatman sau defecțiune?


Șoferii care s-au ales cu mașinile avariate au sărit pe capul vatmanului, reproșându-i incidentul. Inițial, toată lumea a crezut că vatmanul a provocat intenționat accidentul, așa cum a mai fost cazul de-a lungul anilor la Iași. De data aceasta, se pare că nu a fost așa. Vatmanul ar fi spus că a rămas fără frâne și nu ar fi mai putut evita impactul. Trebuie precizat că tramvaiul respectiv are o vechime de 56 de ani și nu a mai primit reparații capitale din anul 1995. Dacă tramvaiul vechi de atâția ani mai funcționează în parametri este greu de spus. Numai o minune a făcut ca acest tramvai să nu se defecteze când cobora Copoul. Dacă s-ar fi petrecut asta, probabil că tragedia din anul 2011 s-ar fi repetat.

În 2011, martorii care au fost implicați in teribilul accident cu greu își găseau cuvintele. Totul s-a întâmplat într-o fracțiune de secundă, astfel că aceștia nici nu au apucat să-și dea seama cum s-a întâmplat groaznicul accident. Oamenii povesteau că vatmanul tramvaiului ar fi acționat sistemul de frânare, dar acesta nu a funcționat. „A fost ceva cumplit. Totul s-a întâmplat într-o fracțiune de secundă. Nu mai vreau să mai trăiesc această clipă urâtă. Nu au mai ținut frânele. Vatmanul frânase, iar ceea ce am mai apucat să văd este că mașinile zburau într-o parte și în alta”, a declarat îngrozit un tânăr aflat în tramvai la momentul impactului.

Vatmanul care a provocat accidentul din Fundație a fost condamnat

Judecătoria Iași a decis pe 11 octombrie 2013 să îl condamne pe fostul vatman Cristian Diaconu, cel care în martie 2011 conducea un tramvai care a strivit mai multe mașini într-o zonă centrală a Iașului, la trei ani de închisoare, cu suspendare. Magistrații ieșeni au stabilit că vatmanul Cristian Diaconu nu a fost singurul vinovat care a provocat tragicul accident. Aceștia au stabilit o culpă în cuantum de 30 la sută și pentru Dănuț Condurache, șoferul care a murit în urma accidentului.

Cristian Diaconu a fost implicat pe 21 martie 2011 în groaznicul accident din zona Fundație, din Iași. Tramvaiul pe care îl conducea a intrat în șase mașini și un autobuz. În urma impactului, agentul-șef adjunct Dănuț Condurache (43 de ani), din cadrul Penitenciarului Iași, și-a pierdut viața, iar Mirela Drăgușanu, asistenta medicală aflată lângă el, a fost grav rănită. Acum, rămâne de văzut cum se vor termina cercetările în cazul accidentului petrecut marți după-amiază.





Comentarii
  • Dacă se cumpără numai cazane vechi? De ce la Cluj se poate si la noi, nu?? Salarii nu, tramvaie nu!!! Dar primarul si conducerea CTP dorm linistiti!! Salariile cand se dau? Azi este in 17 si trebuia sa le luam pe 14??

  • Salariile enorme din primărie NU se justifică. Jumătate din personalul primăriei trebuie dat afară necondiționat deoarece ntroducerea calculatoarelor a mărit schema de personal în loc să o reducă în comparație cu anii 80.Unul cu liceul în primăria Iași câștigă cât un doctor de spital și ne întrebam de ce mor oameni în spitale, unde este interesul medicilor? Ce fac de exemplu Centrele de relații pentru cetățeni în fiecare cartier? NIMIC! Doar consumă milioane de lei anual iar șeful lor este sluga zilnică a primarului.

  • Chirica interesat de casatoriile de acelasi sex si participa la o conferinta despre holocaust. Legat de sicriele pe roti, nimic. Nu este interes pentru siguranta cetateanului; fie ca circuli cu masina, fie cu tramvaiul, fie esti acasa. Importanti sunt cei din mafia imobiliara. Masuri totale si urgente: sa dispara definitiv fierul vechi numit tramvai, descongestionarea traficului din centru prin utilizarea Bulevardului Stefan Cel Mare. Au mentinut linia de tramvai ingusta pentru ca sa poata circula tramvaiele vechi. Daca nu sunt capabili sa plece!

  • #manuel tu insati, du-te in tara ta! Din film se vede clar „carnagiul”. Pe linia de tramvai nu ar fi trebuit sa stationeze masinile, asa-i tov. militian?

  • Tramvaie vechi,aruncate la gunoi de nemti si luate de chirica cu 800 euro bucata!
    Un astfel de tramvai are 3 sisteme de franare,electric,pe motoare,pe aer si electromagnetic,numite patine pt fotra majora! ABSOLUT IMPOSIBIL SA RAMAI FARA TOATE SISTEMELE DE FRANARE,ESTE O MARE ABUREALA!
    In mod sigur cei de la ctp nu recunosc asta,uitati cu ce viteza vine individul,se vede ca franeaza prea tarziu,se observa ca se opreste tramvaiul,daca nu avea frane ,dupa impact,pornea inapoi,acolo e un pic ca panta….
    Multi stau cu ochii in telefon,acum nu- i mai vezi din vagon ce fac ca au blocat prima usa…demis si directorul ctp si primarul luat in suturi….

  • Ce misto tramvaie sa faceau acum 56 de ani ! Desen clasic, culori vii, ieftine si confortabile.
    In ziua de azi se fac tramvaie futuriste, cubiste, fara personalitate, strica aspectul orqsului. Brrrr ! Cum ar fi sa treaca un tramvai din asta modern pe langa steagul de la oraselul copiilor. Ti se face greata !!!

  • Aceeasi situatie am patit-o eu acum 2 ani langa maternitatea El.Doamna, un tranvai m-a poctit din spate si m-a impins in altul care urca spre intersectia din str. Elena Doamna. Ma gandesc ca si vatmanii sunt vinovati deaorece nu sunt atenti. In cazul meu vatmanul, cred ca l-a salutat pe celalalt vatman care urca si nu s-a mai uitat in jos sa ma vada pe mine care semnalizam regulamentar sa intru in spitalul El. Doamna. Masina mea a fost distrusa in totalitate iar noi am scapat ca prin minune, deaorece puteam sa fim forfecati intre cele doua tranvaie.

  • Tramvaiul rămas fără frâne se oprește din cauza rafalelor de vânturi.
    Urmăriți filmarea și explicați-vă singuri de ce tramvaiul s-a oprit fără niciun obstacol în față.

  • De la cel care a avizat achizitionarea, pana la cel care a autorizat iesirea tramvaiului din depou, toti trebuie sa dea socoteala iesenilor.Mizeriile aduse de primarii Iasului trebuiesc cercetate. Numai proiecte au, de biciclete, de trenulete, de barci pe Bahlui si nimic nu fac cu simt de raspundere ci doar pentru interese personale. Cu CTP Iasi, Chirica poarta toata vina.

  • Cel mai prost primar de la aparitia osului in coace. Cel mai idiot si retardat.
    Pentru un oras cu un asa potential si cu fonduri asa mari adunate la bugetul local, curva a realizat urmatoarele:
    Nu sunt locuri de parcare, iar pentru cele care exista este 5 lei ora. Numai un idiot poate veni cu suma asta .
    Curva de primar vrea sa mergi cu transportul public cat mai mult si sa nu iti iei masina, sa nu poluezi.
    Mergi cu transportul public si de fapt constati ca mergi cu niste sicrie.
    Sicriile ajung in statie cand reusesc sa ajunga, pentru ca timpii de pe cascarabete nu sunt reali.
    Zice curva ca face investitii si cumpara de fapt niste seconduri sau resturi din alte tari, casate.
    Si culmea, a ajuns curva la al doilea mandat…. cam asta e mentalitatea de localnicilor… au pretentii , dat voteaza tot niste resturi de oameni…

  • BAI sclavilor, voi nu stiti ca si la Fundatie SEFII directorii de ls CTP sunt aceeasi de la vechiul RATC!
    Chirica i a angajat ca sa sifoneze banii, de undeburmarire prin Gps pt tramvaie, de unde tramvaie noi? Cine ii angajeaza, cat e salariu lor???
    #nimic nu s a schimbat, doar numele din RATC falimentat de sefi, in CTP cu aceeasi sefi!!!
    #gandirea e gratis

  • In c***tu’ asta de tara nu mai rezolvi nimic decat cu SABOTAJ. E prea mare lacomia celor care pun mana pe putere, sug absolut toate resursele si arunca in batjocura firmituri celor care cladesc efectiv societatea. Asa ca veti tot vedea incendii in spitale, tramvaie fara frane, izbiti de parapeti pe autostrazi din cauza gropilor etc. Chiar imi aduc aminte cum un amic, care era nevoit sa traverseze in fiecare dimineata Parcul Circului, ca nu va rezolva nimic niciodata mituind cainii sau alungandu-i cu ultrasunete. Ii era teama pentru copiii lui si a ajuns intr-asa un hal incat zicea ca se va lasa intr-o zi muscat de caini si, daca va supravietui, va da in judecata toata cloaca aia infecta de primarie…

  • Poluare si trafic pentru Iasi e inca la inceput,! PALLAS se extinde si alte sute mii locuri de munca!
    Metrou e singura obtiune SIGURA DE VIITOR!
    Pana atunci linii doar pentru mijloace de transport!
    BANDA SPECIALA si conditii de transport, nu vechituri fara frane!
    #Chirica si CTP sa plece!
    Chirica sefii si directorii de la falomentara RATC, i ai mutat la CTP. SI DE UNDE PERFORMANTA???????
    Plecați mai CRIMINALILOR,

  • Clar este ca masinile nu au ce cauta pe linia de tramvai pentru a vira la stanga. Intersectia este clar semnalizata cu preselectare explicita. Fiecare ghiolban care si-a luat-o acolo si-a meritat-o.
    Dupa cum zicea si @Pensionar, altele sunt problemele orasului. Ploua si se uda steagul. Bine ca uda gratis gazonul. Neaparat trebuie autobuze electrice, e un purcoi de bani cu un comision consistent si la achizitie si la exploatare. Seful CTP trebuie recompensat ca nu au fost victime. Si mai ales suta aia de km de piste de biciclete, aia arde musai. Sa o faca in loc de centura. Ca de aia, domn Pensionar, l-ai votat.

  • Adevarat! Acesti insi, cu diverse functii prin Iasi, pot fi numiti criminali. Ei lasa in continuare pe traseu aceste buldozere de maturat masini si oameni. Daca erau responsabili trebuiau sa opreasca toate tramvaiele acestea depasite si nesigure. Ar trebui sa apara diverse propuneri, strategii pentru situatia actuala din Iasi. In numele nostru nu fac nimic.Ex. sa fie trei linii de mare viteza, cu ecartament lat, cu ore fixe de trecere, restul la fier vechi si trasi la raspundere toti cei care au distrus transportul in comun din Iasi.

  • Trebuie sa intelegeti ca o parte din vatmani sunt afectati psihic.
    O testare psihologica adevarata si nu de forma ar putea indeparta asemenea specimene din trafic.
    Se vede clar din filmare cum trambalaiul este oprit prin franare la final.
    Daca veti scoate inregistrari din acea intersectie din sens opus veti observa cum multi vatmani accelereaza cand fac virajul in intersectie poate poate reusesc sa scoata fundul tramvaiului de pe sine pentru a lovi prin ricoseu cateva masini.

  • Fals ! Buldozerele nu matura, ca daca ar matura ar fi curate strazile. As vrea sa vad si eu un astfel de buldozer cum matura masinile cocalarilor, a alora cu numere de vs, bt, bc. Asa, de vreo 2 ori pe saptamana. Atunci sa vezi curatenie in oras !

  • Dezinteresati si deseori incompetenti. Legea e clara. Nu ai ce cauta pe linia de tramvai daca ai 2 benzi.
    Sper ca tramvaiul sa aibe frane bune si sa fie repus in trafic imediat. Felicit vatmanul, avea prioritate si nu este in culpa. Oamenii astia au grafic de parcurs, normat in birouri de alti incompetenti care habar nu au cum e la traseu cand ai liber inainte dar nu poti merge din cauza masinilor care iti ocupa calea. Nu am vazut vreun politist sa amendeze pe vreunul care incalca legea in acest fel. Ce viseaza primarul, banda de transport ??? Astia nu sunt in stare sa degajeze o linie de tramvai. Bravo vatmanul !!!

  • Nu stiu ce sa fac fato ca tu mi ai pus capac daca stau pe langa tine cred ca o sa fac infarct

  • Daca urmatoarea data cand un tramvai ramane fara frane este la o trecere de pietoni , sper ca tu sa fii pe ea , nu ar fi nici o paguba .

  • Asta cu politia rutiera doarme. Ia si cauta un dulapior si incheie socotelile cu viata asta grea. Serios, scapi de toate problemele.

  • Cred ca vor iesi vinovati tot cei care se aflau la acel moment pe linia de tramvai.E clar ca autovehiculele nu aveau ce cauta acolo.Bine ca nu s-a intamplat inaintea unei treceri de pietoni.

  • Taximetristul care s-a ferit din calea tramvaiului si a intrat pe contrasens trebuie sa i se suspende permisul de conducere pentru incalcarea regulilor de circulatie si pentru ca a fentat vatmanul !

  • Vatmanul este vinovat , dupa prima coliziune avea timp de frinare , a intrat voit in celelante masini pe principiul ,, ca cautati pe linia mea ” In intresectia de la Cotnari sau tesatura sau intrarea Kaufland-Nicolina de ce vatmani gasesc intelegere si aici nu ? Va dati seama ce haos ar fi acolo in Elena D cind se trece de la 3 benzi la una ! Toate intersectiile din Iasi sunt cu semaforizari aiurea , se vede ca cei care le-au facut nu sunt ieseni , ca altminteri nu-mi explic !Bani multi pe semaforizari si marcaje rutiere in neconcordanta cu traficul , o crasa scurgere si sifonari de bani !

  • Anonimule nu ai dreptate, In Europa ecartament de 1000 mm cum este la Iasi mai sunt in orase ca Helsinki – Finlanda; Geneva, Basel – Elvetia; Halle, Augsburg, Essen – Germania Bratislşava, Sofia – Bulgaria; Innsbruck, Gmunden, Stubaitalbahn, Achenseebahn – Austria; Charleroi, Antwerpen, Ghent, Tramvaiul Costier – Belgia; Lille – Frantasi exemplele pot continua.
    Crezi ca astia sunt prostii Europei ca au tramvaie cu ecartament de 1000 mm ca la Iasi, eu nu cred si sincer imi doresc sa am transport in comiun in Iasi ca in Geneva (Elvetia) s-au Helsinki, asa ca schimbati modul de gandire.

  • Erata – Indrept omisia facuta
    Anonimule nu ai dreptate, In Europa ecartament de 1000 mm cum este la Iasi mai sunt in orase ca Helsinki – Finlanda; Geneva, Basel – Elvetia; Halle, Augsburg, Essen – Germania Bratislşava – Slovavia; Sofia – Bulgaria; Innsbruck, Gmunden, Stubaitalbahn, Achenseebahn – Austria; Charleroi, Antwerpen, Ghent, Tramvaiul Costier – Belgia; Lille – Frantasi exemplele pot continua.
    Crezi ca astia sunt prostii Europei ca au tramvaie cu ecartament de 1000 mm ca la Iasi, eu nu cred si sincer imi doresc sa am transport in comiun in Iasi ca in Geneva (Elvetia) s-au Helsinki, asa ca schimbati modul de gandire.

  • Există mai multe ecartamente:

    1. – 1435 mm – ecartament normal

    Oraşe din Romania: Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Craiova, Braşov,
    Cluj-Napoca, Oradea, Ploieşti, Galaţi, Brăila, Reşiţa

    Oraşe din Europa: Budapesta, Berlin, Magdeburg, Dortmund, Leipzig, Brno, Praga, Beograd, etc.

    2. – 1000 mm – ecartament ingust

    Oraşe din Romania: Arad, Iaşi, Sibiu.

    Oraşe din Europa: Halle, Augsburg, Bratislşava, Sofia, etc.

    3. – 1450 mm – ecartament mai lat decat cel normal.
    Singurul oraş cu acest ecartament este Dresden (Germania).

  • Răspuns pt conducerea CTP:
    Vatmanii sunt afectați psihic, cum spuneti dv, pt ca nu isi primesc salariile la timp, au luat lichidare 800, merg cu tramvaie vechi de 60 de ani, pt ca isi pun zilnic viata in pericol pe aceste cazane mortuare…. nu pentru ca sunt incompetenți.

  • Dupa parerea mea prima masina nu s-a asigurat ca vroia sa vireze la stanga , sunt conducator auto , dar in cazul acesta nu cred ca vatmanul este de vina tranvaiul cu calatori ca si trenul nu se poate opri brusc si mai ales ca nici nu este prea nou.

  • Ce vorbiti acolo mai fratilor? Tramvai ? Ce e aia ? Unde se poate vedea asa ceva ? Tren da, am auzit de el, fluiera, dar tramvai ? Fiti seriosi !

  • primul conducator auto voia sa vireze pe linia dubla continua , noroc ca l-a oprit tramvaiul, se vede clar in video.
    astia sunteti soferilor, o pu.l.i.me .

  • Trebuie să se mai moară?? Ca să se schimbe ceva… Chiriaca tu vezi ce autobuze din anii 71 lungi de 20 de metri ai cumpărat? Vorbești de fluidizarea traficului și de poluare? Bețivule!!!!

  • Toata conducerea RATC aia care e falimentat, e la conducerea noua la CTP! Acuma vreti performanta??? Toate tramvaiele vechi SH aduse din germania , cine a hotarat, aia care au falimentat RATC ul??? CHIRICA a promis ca nu mai cumpara AUTOBUZEBSAU TRAMVAIE,,, SH!!!
    Astia ne conduc FRAIERILOR, astia care au faina la nas si nimeni nu le facebanaluza la sange sa se vada!

Adauga un comentariu