Prima pagină » Local » Electroputere Pașcani a construit primul tren automotor din România după 90 de ani! Vehiculul a fost scos în probe pe calea ferată

Electroputere Pașcani a construit primul tren automotor din România după 90 de ani! Vehiculul a fost scos în probe pe calea ferată

11 iun. 2025, 02:00, 4 ,
Petronel Ștefan în Local
Electroputere Pașcani a construit primul tren automotor din România după 90 de ani! Vehiculul a fost scos în probe pe calea ferată

Electroputere VFU Pașcani a construit primul tren automotor integral românesc după aproape un secol. Ultimele trenuri românești au fost construite de Malaxa în urmă cu 90 de ani

Electroputere VFU Pașcani a proiectat și construit trenul Leon, Diesel, care corespunde standardelor europene. Compania din Pașcani face parte din Grampet Group, deținută de afaceristul Gruia Stoica. Acesta a investit peste 30 de milioane de euro în fabrica de la Pașcani, iar în viitorul apropiat va scoate primele modele Leon pe piață.

Trenul automotor a fost construit la Pașcani

Trenul Leon a fost văzut la teste pe liniile din Pașcani, și în următoarele săptămâni urmează să fie lansat oficial. Denumirea de Leon a fost dată de către Gruia Stoica, având legătură cu familia sa. Acesta este compus din 3 vagoane și are o capacitate de 155 de locuri pe scaune și este destinat transportului de călători pe distanțe medii. Astfel, acesta ar trebui să fie folosit doar regional, pe distanțe de maximum 300 de km. În anul 2025, Electroputere Pașcani a mai scos un model la probe, ce urma să fie scos în anul 2021 la vânzare, însă acest lucru nu s-a mai concretizat.

Deja, acest model are peste 30.000 de teste și este certificat CE, astfel, poate circula pe liniile feroviare din toată Europa. Constructorul a ales modelul Diesel, deoarece mare parte din rețeaua feroviară din România nu este electrificată. Designul interior și exterior al vehiculului este diferit de modelele care circulă acum în România, fiind mai modern. Tracțiunea este făcută de către două Power-Pack-uri MTU de câte 390 kW fiecare, care să respecte normele de poluare impuse. Garnitura ar putea circula cu o viteză de până la 120 de km pe oră.

În interior există și zone VIP, echipate cu fotolii business. Vagoanele sunt dotate cu scaune ergonomice, aer condiționat, spații speciale pentru bagaje mari și biciclete, izolație fonică și sisteme audio-vizuale de informare. Trenul va avea și rampe de acces pentru persoanele cu dezabilități, și toalete ecologice.

Vor fi disponibile pe piața românească

Grampet Group este cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, având peste 450 de locomotive care transportă peste 15 milioane de tone de marfă. Grupul operează în Bulgaria, Ungaria, Croația, Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia de Nord. Afaceristul Gruia Stoica a avut în trecut mai multe probleme cu legea, însă faptele de care a fost acuzat s-au prescris.

Ideea de a construi trenuri în România a fost concepută în jurul nevoii de vehicule feroviare pentru țara noastră. Astfel, operatorii feroviari sunt îndemnați să achiziționeze trenuri construite la Pașcani. Deocamdată nu au fost stabilite prețuri inițiale pentru modelul Leon, însă în viitorul apropiat urmează să fie scoase pe piață. Revitalizarea transportului feroviar din România trebuie să fie o prioritate pentru autorități, având în vedere necesitățile populației. Din păcate, rețeaua feroviară din România a rămas la nivelul de acum 40 de ani, în multe zone din țară.

Specialiștii de la Electroputere VFU Pașcani au lucrat mai mulți ani la proiectarea trenului automotor Leon, iar acum urmează să fie scos pe piață pentru firmele românești și cele din străinătate.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii
  • Felicitări pentru aceasta mare realizare,acum sa vedem daca politrucii il vor achiziționa…că ei înainte de licitație îi cheama sa liciteze șpaga după care fac caietul de sarcini

  • se fac si tramvaie la arad si tradatorii inca nepedepsiti cumpara rebuturi din turcia

  • Al doilea pe când, 2115?

  • Personal admir efortul celor de la VFU Pașcani, este necesar un tren diesel dar sunt necesare performante mai ridicate. 300km autonomie (cam puțin), 120km/ora, nu cred ca este suficient. Dar să fim optimisti. (pentru autor:trenul are 30000km parcurși, nu de teste.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
09 decembrie 2025
09 decembrie 2025