Diete si regimuri

Fructe și legume foarte bogate in vitamina C

Publicat: 25 oct. 2020
Pătrunjel
100g de pătrunjel oferă între 125 și 200 mg de vitamina C

Corpul nostru este mereu in deficit de vitamina C, mai ales în caz de stres repetitiv, fumat, o dietă săracă în fructe și legume. Vitamina C joacă un rol esențial în multe funcții ale corpului. Este un puternic antioxidant care participă la lupta împotriva radicalilor liberi și, prin urmare, la toate procesele de îmbătrânire. Pentru a evita deficiențele, iată fructele și legumee foarte bogate in vitamina C!

Vitamina C joacă un rol esențial în multe funcții ale corpului. Este un puternic antioxidant care participă la lupta împotriva radicalilor liberi și, prin urmare, la toate procesele de îmbătrânire. Este, de asemenea, o componentă a colagenului, o proteină esențială pentru formarea țesutului conjunctiv (piele, cartilaj, os, dinti, mușchi) și, ca atare, ajută la combaterea osteoartritei. Participă la buna funcționare a sistemului nervos și a creierului. Vitamina C are, de asemenea, un rol „anti-oboseală” prin întărirea sistemului imunitar și impulsionarea acțiunii celulelor albe din sânge. În plus, facilitează absorbția fierului de origine vegetală.

Corpurile noastre nu sintetizează vitamina C așa cum o fac organismele animale. Prin urmare, trebuie să o obținem consumând alimente bogate în vitamina C. Aportul recomandat de vitamina C? 110 mg pe zi pentru adulți.

Deficiențele de vitamina C sunt foarte frecvente și asta mai ales pentru că dieta noastră este prea săracă în fructe și legume. Unele persoane prezintă un risc deosebit de deficit de vitamina C. Acestea sunt persoanele în vârstă, fumătorii și persoanele care trăiesc într-un mediu poluat. Pentru a preveni deficiențele, este important să consumați alimentele cele mai bogate în vitamina C. Acestea sunt fructe, în special fructe roșii, citrice și fructe exotice, plante aromatice precum pătrunjelul și anumite legume precum ardei sau varză.

Ardei rosu

Ardeiul gras roșu este leguma care conține cea mai mare cantitate de vitamina C după pătrunjel. Conținutul său de 160 mg de vitamina C la 100g este mult mai mare decât cel al altor legume. Ar trebui consumat crud, deoarece gătitul distruge 50% din vitamine.

Coacăze negre

Coacăzele negre au un conținut foarte ridicat de vitamina C: 200 mg la 100g. 55g coacăze negre sunt suficiente pentru a acoperi cantitatea zilnică recomandată de vitamina C pentru un adult. Conțin de 4 ori mai multă vitamina C decât o portocală!

Varză kale

Varza kale oferă 120mg de vitamina C la 100g. În două mâini de frunze de kale există mai mult de 100% din aportul recomandat de vitamina C. Aveți grijă, vitamina C este foarte fragilă. Este distrusa de expunerea la lumină și căldură. Varza de Bruxelles este, de asemenea, foarte bogată în vitamina C.

Portocale

Un pahar de portocale stoarse oferă 110 mg/l de vitamina Nutriționiștii recomandă să beți sucurile rapid pentru a beneficia la maximum de vitaminele lor. În contact cu lumina, vitamina C este fragilă și se degradează.

Lămâia

Lamaia este unul dintre fructele cele mai bogate in vitamina C cu un continut de 51mg de vitamina C la 100g. In lămâie, vitamina C este însoțită de compuși flavonoizi (naringide, hesperidoside…) numite la nivel global vitamina P și care întăresc acțiunea vitaminei C.

Kiwi

Fructul kiwi este unul dintre cele mai bogate fructe în vitamina C. Conține 80 până la 100 mg de vitamina C la 100 g. Kiwi conține o cantitate dubla de vitamina C fata de portocala și lămâie. Un singur kiwi servt la micul dejun acoperă necesarul zilnic de vitamina C.

Pătrunjel

100g de pătrunjel oferă între 125 și 200 mg de vitamina C. În comparație, 100 g de portocale conține 50 mg, adică de 4 ori mai puțin. Adăugarea de pătrunjel îmbunătățește gustul felurilor de mâncare și suplimentează aportul de vitamina C din fructe și legume.





Adauga un comentariu