Diete si regimuri

Consumul mare de fructe și legume, legat de un risc mai mic de diabet

Publicat: 14 iul. 2020
masurare diabet
Fructele și legumele scad riscul de diabet

Fructele și legumele scad riscul de diabet. Rezultatele unui studiu recent confirmă recomandările oficiale privind consumul zilnic de fructe și legume pentru a preveni anumite boli cronice. Cercetătorii au descoperit că acest obicei bun, indiferent de consumul inițial, reduce riscul de diabet de tip 2.

Fructele și legumele scad riscul de diabet

Deoarece sunt bogate în vitamine, minerale, fibre și pentru că efectul lor benefic asupra sănătății a fost demonstrat, fructele și legumele trebuie consumate zilnic. Multe studii au subliniat într-adevăr rolul lor protector în prevenirea bolilor care apar la vârsta adultă, cum ar fi cancerul, bolile cardiovasculare, obezitatea, dar și diabetul. Noi cercetări evidențiază faptul că, chiar și o creștere modestă a consumului acestor alimente ca parte a unei diete sănătoase, ar putea ajuta la prevenirea diabetului de tip 2, o boală cronică caracterizată de excesul de glicemie (hiperglicemie).

În acest studiu publicat în revista BMJ, cercetătorii europeni au examinat asocierea dintre nivelurile in sânge de vitamina C și carotenoizi (pigmenți care se găsesc în fructele și legumele colorate) cu riscul de a dezvolta diabet de tip 2. Pentru a face acest lucru, au urmarit 9.754 de adulți care au dezvoltat diabet de tip 2 în opt țări europene și un grup de comparație de 13.662 adulți sănătoși.

Care este portia

Rezultatele au arătat că nivelurile mai mari de vitamina C sau carotenoizi din sânge și suma lor, atunci când sunt combinate într-un „scor biomarker compozit”, au fost asociate cu un risc mai mic de a dezvolta diabet de tip 2. Pentru cei cu cel mai scăzut scor de biomarker compozit, riscul a scăzut cu 50%. Riscul pentru cei cu scoruri între aceste două extreme a fost intermedir, spun cercetătorii. Apoi au vrut să știe ce porție zilnică de fructe și legume, pe zi, a schimbat pozitiv acest scor.

Ei au calculat că fiecare creștere de 66 de grame pe zi de fructe și legume a fost asociată cu un risc cu 25% mai mic de a dezvolta diabet de tip 2. „Rezultatele noastre sugerează că un consum mai mare de fructe și legume este invers asociat cu incidența diabetului de tip 2, indiferent dacă această creștere a consumului este mai mică sau mai mare decât pragul de cinci fructe și legume pe zi”, subliniază cercetătorii, potrivit Sante Magazine.





Adauga un comentariu