Diete si regimuri

Grasimi bune care protejeaza creierul. Mananca asta pentru o minte sanatoasa

Publicat: 19 oct. 2019

Creierul are nevoie de grasime, dar nu de orice fel. Sunt grasimi bune care protejeaza creierul, ajuta la formarea conexiunilor neuronale si imbunatatesc functia cognitiva. Descopera mai jos ce hrana este potrivita creierului tau.

Creierul si sistemul nervos sunt alcatuite in proportie de 60% din grasime. Asta ne arata ca avem nevoie de grasime in dieta. Sunt grasimi bune care protejeaza creierul, iar studiile arata ca ceea ce este bun pentru inima este bun si pentru creier. Stiati ca in creier se gaseste aproximativ 25% din colesterolul corpului? Dar ca acest colesterol ajuta neuronii sa formeze conexiuni intre ei? Aceste conexiuni neuronale sunt legaturile vitale care stau la baza memoriei si invatarii. Prin urmare, cu cat aveti mai multe conexiuni intre neuroni, cu atat creierul dvs. va fi mai sanatos.

Muschii sunt mai puternici atunci cand exista o retea de vase de sange bine dezvoltata. Iar o retea neuronala bine dezvoltata face creierul mai puternic. Un creier mai puternic este mai capabil sa previna boala sau sa se recupereze din traume.

Colesterolul, creierul si inima

Colesterolul este o materie prima importanta din care corpul tau face vitamina D. Vitamina D este un nutrient fundamental pentru functia creierului. Vitamina D faciliteaza dezvoltarea neuronului, iar studiile recente au legat o deficienta de vitamina D de un risc crescut pentru dementa. Desi scaderea colesterolului este buna pentru inima, nu este la fel si pentru creier. Suntem intr-o dilema si multi nu stiu care este alegerea corecta.

Studiul PURE a descoperit ca un aport ridicat de grasimi, inclusiv grasimi saturate, a fost legat de o rata redusa a mortalitatii. Studiul a ajuns la concluzia ca ratele scazute de grasimi saturate pot fi chiar in detrimentul sanatatii tale. Cunoscand aceasta dilema, cum procedam?

Grasimi bune care protejeaza creierul

Deoarece creierul nostru este foarte gras si are nevoie de grasimi pentru a functiona bine, este important sa intelegem ce tip de grasimi sunt favorabile sanatatii creierului. Dar si care grasimi sunt rele pentru creierul nostru. Grasimile sanatoase ajuta creierul sa functioneze mai eficient. Este vorba in principal de acizi grasi omega-3. DHA, un tip de omega-3 se geseste in proportie mare in creier.

Grasimile sanatoase se gasesc, de obicei, in pestele gras, cum ar fi somonul, heringul, macroul si sardinele. Asadar, pentru un creier sanatos, includeti pestele in dieta, cel putin de doua ori pe saptamana. Avocado, nuci si seminte contin grasimi nesaturate bune. Unele nucifere crude si nesarate, cum ar fi nucile, arahidele, caju, migdalele, contin de asemenea, grasimi bune pentru creier. Uleiul de masline, de susan, sunt si ele surse de grasimi sanatoase.

Cat de bune sunt grasimile saturate pentru creier

Grasimile saturate gasite in carne si produse lactate au fost considerate candva grasimi rele. Dar un studiu din 2013 realizat de Clinica Mayo scoate la lumina altceva. Acesta sugereaza ca persoanele care consuma o dieta bogata in grasimi saturate si-au redus riscul de dementa cu 36%. Daca punem cap la cap si studiul PURE, consumul de carne ar trebui sa devina o parte a dietei. Alege insa cu intelepciune si moderatie grasimile saturate. Includeti carne de vita de la animale hranite cu iarba, oua de la gaini crescute in libertate si ulei de nuca de cocos. Consumati grasimi saturate putine si nu prajite.



loading...

Adauga un comentariu