Local

Iată cum arată lucrările la DN 28B Târgu Frumos – Botoșani! Proiectul de 51 de milioane de euro intră în conservare – GALERIE FOTO

Publicat: 10 dec. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Iată cum arată lucrările la DN 28B Târgu Frumos - Botoșani Proiectul de 51 de milioane de euro intră în conservare - GALERIE FOTO
Lucrările la DN 28B Târgu Frumos - Botoșani intră în conservare. Constructorul urmează a relua asfaltările în cursul anului următor, conform CNAIR

Lucrările la DN 28B Târgu Frumos – Botoșani au intrat în conservare. Proiectul care leagă cele două orașe are o valoare de câteva zeci de milioane de euro și ar urma să fie gata în cursul anului viitor. Șoseaua între cele două orașe va fi refăcută pe o lungime de peste 71 de kilometri, investiția fiind derulată cu fonduri de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Reabilitarea DN 28B Târgu Frumos – Botoșani a fost oprită deocamdată. Lucrarea, efectuată pe o distanță de 71,5 kilometri, este realizată de asocierea SC Aqua Parc SRL (lider) – SC Mavgo Holdong SRL – Vahostav SK – Trameco SA. Asocierea respectivă trebuie să refacă șoseaua în termen de 24 de luni de la semnarea contractului, investiția fiind estimată la 51 de milioane de euro.
În prezent, lucrarea de modernizare a DN 28B a intrat în conservare până în primăvara anului viitor. Investiția este derulată cu fonduri de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași. Lucrările au început în vara anului trecut.

DN 28B Târgu Frumos – Botoșani, refăcut cu banii Guvernului

Și oficialii județului au fost pe traseul DN 28B Târgu Frumos – Botoșani pentru a vedea cum au decurs lucrările. Costel Alexe, președintele Consiliului Județean (CJ) Iași, a arătat că proiectul trebuie dus până la capăt în cel mai scurt timp.

„Colaborăm în permanență cu celelalte instituții și autorități publice când vine vorba despre bunăstarea ieșenilor. Treaba noastră nu se încheie doar la nivelul Consiliului Județean Iași. Avem misiunea de a schimba în bine viața comunităților pe care le reprezentăm, motiv pentru care ne preocupăm de orice proiect prin care putem atinge acest obiectiv. Am ajuns și pe DN 28B, drumul care leagă orașul Târgu Frumos de municipiul Botoșani. Guvernul României investește 366 de milioane de lei din fonduri europene pentru asfaltarea și modernizarea a 71,5 kilometri care conectează județele Iași și Botoșani”, a spus Costel Alexe, președintele Consiliului Județean Iași.

Când vor fi gata lucrările pe traseul DN 28B?

Șeful CJ Iași a precizat că proiectul urmărește îmbunătățirea infrastructurii rutiere dintre cele două localități.

„Lucrările includ și modernizarea a 8 poduri și construcția unui pod nou. Este o investiție foarte importantă prin care îmbunătățim condițiile de trafic, dar asigurăm și dezvoltarea socio-economică a zonei. Pentru locuitorii din Târgu Frumos, Hârlău, Balș, Cotnari, Ceplenița, Scobinți și Deleni, din județul Iași, dar și din cele 7 localități din județul Botoșani care sunt traversate de DN 28B, reabilitarea acestor 71,5 kilometri de drum național înseamnă siguranță în trafic, reducerea timpilor de parcurs, dar mai ales crearea unor condiții mai bune pentru dezvoltare economică. Asfaltul înseamnă comunități dezvoltate și conectate”, a mai spus Costel Alexe, președintele CJ Iași.

Va deveni drum rapid

Drumul național DN 28B va fi modernizat și extins, de la 7, la 9 metri, cu o bandă pe fiecare sens. Practic, platforma drumului va fi lărgită la 9 metri, compusă din partea carosabilă de 7 metri, cu două benzi de 3,50 metri fiecare, și două acostamente a câte 1 metru. Drumul va fi prevăzut cu 9 poduri, dintre care unul nou și alte 8 reabilitate. Cele 8 poduri vor fi refăcute la km 10+307, km 25+420, km 37+748, km 42+966, km 43+365, km 45+647, km 47+540 și km 57+889.

În plus, la ieșirea din orașul Târgu Frumos, la kilometrul 0 al proiectului va apărea și un sens giratoriu. De asemenea, va fi realizat un pod nou la km 21+833. Proiectul cuprinde și reabilitarea a 43 de podețe și construirea altor 61, dar și aducerea a 36 de intersecții la nivel.

Adauga un comentariu