Eveniment-Social

Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași a organizat Conferința online R.E.D. Prin intermediul unui tur virtual au fost prezentate cele 40 de proiecte europene derulate în ultimii ani

Publicat: 18 mai 2021

Conferința online R.E.D. (Resurse Educaționale Deschise) – rezultate ale parteneriatelor Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași s-a deschis cu turul virtual al celor 40 de proiecte europene derulate începând cu anul 2002. Titlul de Școală Europeană obținut de Liceului Teoretic de Informatică “Grigore Moisil” Iași în anii 2007, 2011, 2014, 2018 a validat calitatea implementării proiectelor europene care în prezent au ajuns să determine politici educaționale și să inoveze proiectarea didactică, prin crearea de curriculum suport – resurse educaționale deschise (obiecte/produse intelectuale oferite gratuit comunităților educaționale din întreaga lume).

Participarea profesorilor la stagii de formare pe diferite teme, implementarea strategiilor de orientare și consiliere în carieră a elevilor, dezvoltarea competențelor antreprenoriale, a competențelor de elaborare a materialelor multimedia sau exersarea bunelor practici în mentorat au condus la consolidarea nevoii de a elabora Strategia de internaționalizare a școlii în 2016. Consolidarea parteneriatelor europene a devenit o prioritate pentru Liceul Teoretic de Informatică “Grigore Moisil” Iași, care s-a concretizat într-un număr foarte mare de activități/proiecte derulate cu școli/instituții de formare/universități/autorități/companii IT din Spania, Italia, Germania, Franța, Marea Britanie, Belgia, Portugalia, Malta, Croația, Grecia, Turcia, Polonia, Cipru.

Entuziasmul de a găsi soluții pentru nevoile de învățare și dezvoltare ale elevilor și profesorilor a fost împărtășit de mulți profesori ai Liceului Teoretic de Informatică “Grigore Moisil” Iași care s-au alăturat echipelor de scriere a proiectelor sau echipelor de implementare ale acestora, continuând transferul de bune practici educaționale: prof. Carmen Losonczy, prof. drd. Cristina Fulop (implicare în elaborarea a peste 20 formulare de candidatură), prof. Mirela Țibu, prof. Lăcrămioara Popa, prof. Anamaria Ghiban, prof. Lăcrămioara Tufescu, prof. Mirela Popescu, prof. Daniela Anghelescu, prof. Mariana Grădinariu, prof. Cristina Timofte, prof. Maria Rados, prof. dr. Marius Smirnov, prof. Ada Zvîncă, psiholog Claudia Cărăușu, prof. dr. Anca Narcisa Adochiei, prof. Daniela Zaharia, prof. Rodica Leontieș, prof. Ines Crețu, prof. Ana Maria Andrei, prof. Simona Iuscinschi, prof. Oana Cristina Butnărașu, prof. Liliana Vîrgă, prof. Violeta Țuțui, prof. Andrei Nedelcu, prof. Gabriela Butnaru, prof. Liliana Avârvarei, inginer de sistem Cezar Gabriel Butnariu.

Am inaugurat astăzi laboratorul de realitate virtuală finanțat de Comisia Europeană prin proiectul Erasmus+ Future schools using the power of Virtual and Augmented Reality for education and training in the classroom și cofinanțat de compania Centric IT Solutions România. În cadrul activităților demonstrative prezentate în sistem hibrid participanților la conferință, elevii Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași au oferit feedback la lecțiile STEM bazate pe realitate virtuală realizate de prof. dr. Liliana Andrici, prof. Lăcrămioara Popa, prof. dr. Marius Smirnov (Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași)

Lansarea ghidului Social Media în școală (repere pentru utilizarea Social Media în activități didactice și extrașcolare), coordonat de prof. dr. Anamaria Ghiban și prof. Lăcrămioara Tufescu a fost un prilej de a schimba experiențe didactice inovative.

Menționăm mai jos link-urile la care sunt disponibile resursele educaționale deschise create în proiectele parteneriate strategice pentru susținerea inovării, cu produse intelectuale, de către toți partenerii din cadrul acestora:

  • Proiectul Erasmus+ Training in 3D Printing To Foster EU Innovation& Creativity –3DP (2016 – 2018), https://3d-p.eu/lms/;
  • Proiectul Erasmus+ Drones: Experiential Learning and new Training Assets (2016 – 2019): https://www.deltaproject.net/results;
  • Proiectul Erasmus+ Future schools using the power of Virtual and Augmented Reality for education and training in the classroom (2018-2021): https://vr-school.eu/#results;
  • Proiectul Erasmus+ Educational Toolkit for the Development of Social Media Literacy (2019 – 2022): http://socialmedialiteracy.eu/;
  • Proiectul Erasmus+ A Trainers Toolkit To Foster STEM Skills Using Microcontroller Applications (2019 – 2022): https://robostem.netlify.app/home;
  • Proiectul Erasmus+ Refitting Machine – Arduino expert for the recovery of obsolete machines (2019-2021): eu/.

Conferința s-a încheiat cu prezentarea programelor de promovare ale competențelor STEM în comunitate marca CyLiis. Pe lângă realizarea de roboți performanți și inovativi, printre misiunile atelierelor CyLiis, coordonate de prof. Mirela Țibu s-au numărat și inserarea valorilor STEM în spectrul de pasiuni ale tinerilor, îmbunătățirea calității educației din România și dezvoltarea activităților extrașcolare din județul Iași. Folosind cunoștințele și experiențele acumulate în cei 3 ani de activitate, foști membri CyLiiis, mentori și membri actuali s-au reunit cu scopul realizării în septembrie 2020 a unei tabere online gratuite intitulată „House of CyLiis”.          A urmat Centrul de Excelență Pepp-to-Pepp inițiat de echipa CyLiis Peppers, organizat de atelierul CyLiis care s-a desfășurat în noiembrie 2020 și s-a finalizat printr-un concurs online Peppers++, o metodă de antrenament și pregătire pentru elevii pasionați de matematică, informatică sau fizică. Concursul Robo-vis, prin care elevii de gimnaziu au fost invitați să deseneze robotul visurilor derulat în ianuarie – februarie 2021 a completat diversitatea activităților de stimulare a interesului pentru STEM.

Finalul conferinței a fost o invitație din partea directorului Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași – prof. dr. Adina Romanescu, către profesorii din toate școlile de a construi echipe performante cu elevii și reprezentanții comunității, pentru a accesa finanțări europene care sunt cu adevărat o oportunitate pentru crearea de contexte inovative pentru elevi, dezvoltarea de programe de formare și resurse adecvate  dinamicii societății, perspectivelor industriei 4.0 și economiei circulare.

 

 





Adauga un comentariu