Mai multe străzi din Iași se vor extinde la trei benzi. Zonele unde se va schimba tot traficul din oraș

Mai multe străzi din Iași se vor extinde la trei benzi. Zonele unde se va schimba tot traficul din oraș

16 apr. 2022, 02:00
Vlad Rotaru, în Local

Primăria vrea să extindă mai multe drumuri din Iași. În calculele municipalității intră Aleea Sadoveanu, șoseaua Bucium, dar și alte străzi aglomerate. Lățimea benzilor de trafic va fi îngustată la 3 metri pentru apariția unei benzi suplimentare care să poată prelua fluxul de mașini

Mai multe șosele din Iași se vor extinde cu benzi suplimentare de trafic. Municipalitatea ieșeană a luat în calcul un proiect privind extinderea unor șosele ce tranzitează orașul, decizie luată după o ordonanță a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) privind modificarea legislației ce ține de marcajele rutiere. Practic, pe drumurile de categoria 1 și 2, o bandă de sens se va îngusta de la 3,5 metri la 3 metri, ceea ce poate duce la apariția unor benzi suplimentare. În aceste categorii apar și mai multe drumuri din municipiul Iași.

Se extind străzile din Iași! Benzi suplimentare de trafic pe principalele artere

În calcul intră drumurile cele mai tranzitate din municipiu, unde traficul rutier este deja sufocat. Un exemplu este cel din Aleea Sadoveanu, arteră care ar urma să fie extindă de la două la trei benzi. În prezent, lățimea unei benzi este de 3,2 metri. Proiectul prevede ca lățimea să ajungă la 3 metri, iar o parte din trotuar să fie tăiat pentru a se face o bandă suplimentară.

”Avem un proiect legat de supralărgirea Aleii Sadoveanu, de la rond Agronomie la capăt Breazu. Vor fi trei benzi ce vor crea un flux de circulație mult mai îmbunătățit, mult mai important decât construirea unui pasaj subteran, în condițiile în care o lucrare de acest fel ar crea mari deficiențe pentru locuitorii de pe Aleea Sadoveanu”, a spus primarul Mihai Chirica.

Drum cu trei benzi pe Aleea Sadoveanu! Se renunță la pasajul subteran

Municipalitatea a arătat că pentru a se fluidiza traficul ar fi mai eficientă apariția unei benzi suplimentare între Agronomie și Breazu, decât pasajul subteran cu o bandă pe fiecare sens ce urma să fie construit în zonă. De altfel, acest proiect a fost amânat de autoritatea locală.

”Au fost realizate măsurători pe Aleea Mihail Sadoveanu, iar concluzia ar fi că putem lărgi strada cu încă o bandă. Îngustăm trotuarele de pe stânga şi de pe dreapta. Realizăm, astfel, o bandă de 3 metri. Putem face trei benzi foarte uşor şi convenabil, fără a interveni asupra spaţiilor verzi”, a mai spus primarul Mihai Chirica.

Alte zone luate în calcul de Primăria Iași

O supralărgire a șoselelor ar trebui să fie luată în calcul și pentru bulevardul C.A. Rosetti sau șoseaua Iași- Tomești, dar și pe zona Păcurari, la Petru Poni. În aceste locuri, la orele de vârf circulația rutieră devine aproape imposibilă. Șoselele au două benzi pe sens în aceste locuri, iar cu noul proiect prin îngustarea la 3 metri se poate adăuga una suplimentară. În Iași sunt mai multe artere de categoria I (6 benzi) și categoria a II-a (4 benzi), drumuri care intră în proiectul gândit de autoritatea locală pentru extinderea benzilor respective. La un moment dat, autoritatea locală a încercat limitarea circulației la 30 kilometri pe oră pe prima bandă de trafic.

Drum cu 5 benzi pe șoseaua Bucium din Iași

Acest proiect privind extinderea benzilor de trafic se va realiza pe șoseaua Bucium din Iași. Artera va fi reabilitată pentru 19,6 milioane de lei (4 milioane de euro), lucrarea urmând a cuprinde și extinderea la 5 benzi a șoselei care duce spre zona Păun, la ieșirea din municipiu. De altfel, au fost realizate și aici studii și măsurători, iar pe porțiunea de la pasajul Socola până la intersecția cu strada Trei Fântâni au fost realizate benzi suplimentare.

Odată cu intenția de a se extinde drumurile din Iași, municipalitatea vrea să impună și ale măsuri în traficul rutier din oraș.

Comentarii
  • Lu domnu primar nu e rusine cu declaratiile de genu ?
    Ingustarea benzilor e mai de viitor decat un pasaj
    Nu facem parcari subterane sau la suprafata pt ca nu produce Romania atata otel cat ne ar trebui „nouă”.
    Oare mai poate duce ?

  • macar 7 benzi pe sens

  • Niste magarii oribile marca Chirica-Botez. Nu sunt decat ingustari fara cap, care vor creea multe dificultati. Uitati-va de exemplu la autobuzele CTP, la latimea lor si veti intelege ce spun. Sunt doar prafuri electorale, nimic nou ca de exemplu ingustare de trotuare si mutare de stalpi. Daca nu vor inceta cu aceste aberatii, Chirica va trebui scos din Primarie.

  • Doi tampiti Chirica -X case si Botez -las ca se descurca soferii,care nu au nici o treaba cu acest oras.Sunt depasiti demult de probleme, dar ei insista in prostiile lor!

  • Elena Grădinaru

    Care trotuare ?
    Pe Bucium sunt inexistente
    Dar de unde să știe edilul șef ?

  • domnu primar are un inel maro ? in jurul curului inrosit de pulele date la cei din Iasi?

  • bai vlase, adica de ce sa ingusteze trotuaru? ca sa treci tu cu cazanu? nope.

  • Uitați-vă la Cluj. Acolo de ce se poate și la noi nu? Pentru că acolo există grija față de cetățean, fie el șofer sau pieton. La noi traficul este realizat în funcție de interese personale, de cine locuiește pe strada X. Uitați-vă ca exemplu în Copou, dacă urci de la stadion spre Grădina Botanică și vrei să ieși pe bulevard ești nevoit să mergi până în rond Agronomie. Nu cumva să fie deranjați ”riveranii” din zonă, de parcă drumurile publice sunt ale lor și noi nu plătim aceleași taxe. Asemenea locuri sunt peste tot în oraș datorită mafiei din primărie.

  • bufonul de la ateneu!

    Lătrați la luna.trebuia să ieșiți la vot,nu să stați și să frecați melesteul.poate va deșteptați până la viitoarele alegeri!

  • Pana la Vama Sculeni pe drum European tot pe o banda ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *