Actualitate

Medicii stomatologi ieșeni, revoltați pe scumpirea dezinfectanților și a materialelor de protecție! Deși costurile au crescut, numărul de pacienți a scăzut la jumătate

Publicat: 05 iun. 2020
Medicii stomatologi ieșeni spun că deși costurile dezinfectanților și ale materialelor de protecție au crescut, numărul de pacienți a scăzut la jumătate
Medicii stomatologi ieșeni sunt revoltați că s-au scumpit dezinfectanții și materialele de protecție

Medicii stomatologi ieșeni sunt revoltați pe scumpirea dezinfectanților, a produselor de sterilizare și a materialelor de protecție. Aceștia spun că deși aceste materiale indispensabile și-au mărit prețurile de 5 ori, numărul de pacienți s-a înjumătățit. Medicii stomatologi au fost nevoiți să scoată din buzunare sute de lei pentru a acoperi cheltuielile. Nu se pot face programări una după alta pentru că se pierd zeci de minute pentru procedeul de dezinfectare a spațiului după fiecare pacient. Pentru a scăpa de cheltuieli, unele cabinete și-au pus taxă COVID, iar altele și-a dublat prețurile

Medicii stomatologi ieșeni sunt revoltați de scumpirea dezinfectanților, a materialelor de protecție și a produselor de sterilizare. Dr. Ana Maria Burdulea, medic stomatolog, a explicat pentru cotidianul BZI că de pe data de 18, de când s-au redeschis cabinetele de stomatologie, a scos din buzunar sute de lei pentru aceste materiale obligatorii. Totodată, a fost nevoită să reducă numărul de programări la jumătate din cauza timpului petrecut pentru dezinfecție și sterilizare. Deși costurile s-au mărit de aproape 5 ori mai mult, numărul de pacienți s-a înjumătățit. Dr. Ana Maria Burdulea spune că unele cabinete medicale și-au pus taxă COVID și, pentru a beneficia de un consult sau de un tratament, fiecare pacient plătește extra 200 de lei. Totodată, prețurile au crescut după perioada de urgență și pentru serviciile medicale. O extracție care înainte costa sub 100 de lei a ajuns la prețul de 250 de lei.

Dr. Ana Maria Burdulea spune că prețurile sunt de 5 ori mai mari: „Înainte plăteam pe o cutie de măști 20 de lei, acum plătesc 100 de lei”

Medicul ieșean Ana Maria Burdulea spune că prețurile la dezinfectanți și materiale sanitare sunt de 5 ori mai mari decât înainte de declanșarea pandemiei de Coronavirus. Dacă înainte de pandemie plătea pe o cutie de mănuși chirurgicale aproximativ 20 de lei, acum plătește 100 de lei. Banii, așa cum spune medicul stomatolog, sunt scoși din propriul buzunar. Pentru a acoperi aceste cheltuieli suplimentare, dr. Ana Maria Burdulea spune că unele cabinete au mărit prețurile, iar altele au pus și taxă COVID.

„Prețurile s-au mărit extrem de tare. Dacă înainte plăteam pe o cutie de măști 20 de lei, acum plătesc 100 de lei. Și produsele de anestezie s-au scumpit cu 50%. Trebuie să investesc în halate, botoși, sterilizante, dezinfectante. Sunt unele cabinete care și-au mărit prețurile și și-au pus taxe COVID. Eu am ales să nu o fac și asta pentru că am clienți care vin la mine la cabinet de multă vreme și nu am vrut să-i încarc. Sunt totodată cabinete care făceau extracții cu 100 de lei și acum le fac de la 300 de lei în sus”, adaugă Dr. Ana Maria Burdulea.

La cabinetul AnaDent, numărul de programări a scăzut pentru că se pierde mult timp cu dezinfectarea spațiului după fiecare pacient

Dr. Ana Maria Burdulea, medic stomatolog la cabinetul AnaDent, a povestit pentru cotidianul BZI că de pe data de 18 mai, de când a reluat activitatea, a scos din buzunar sute de lei. Prețurile s-au triplat și, deși timpul petrecut în cabinet este același, dr. Ana Maria Burdulea spune că numărul de consultații zilnice s-a înjumătățit. Practic, costurile au crescut, iar veniturile s-au micșorat.

„Înainte de începerea stării de urgență aveam în medie 20 de pacienți pe zi, iar acum am între 8 și 10. Timpul de sterilizare și dezinfecție după fiecare pacient nu-mi permite să am mai mulți pacienți pe zi. Tratez în continuare aceleași probleme medicale ca și înainte de pandemie. Pe perioada stării de urgență pacienții mă sunau să-mi ceară rețete sau sfaturi și am avut programări încă de pe data de 18 mai, când, oficial, s-au redeschis cabinetele medicale”, spune Dr. Ana Maria Burdulea, medic stomatolog la AnaDent.

La Clinica Estetics se primesc doar urgențele stomatologice, iar numărul de programări zilnice a fost micșorat

Dr. Sânziana Oniciuc, medic stomatolog la Clinica Estetics, spune că imediat după încetarea stării de urgență a redus numărul de ture de la două, la una. Dacă înainte aveau câte 8,10 pacienți pe zi pe fiecare medic, acum are câte 5, 6.

„Primim de pe data de 18 mai în principal urgențele. Urgențe înseamnă pacienți care au dureri. Nu primim mai mult de 5, 6 pacienți pe zi. Înainte de toate, facem un triaj telefonic prin care ne asigurăm că pacientul nu a avut simptome de gripă și nu a intrat în contact cu o altă persoană cu aceste simptome. Totodată, îi întrebăm dacă au revenit în țară dintr-o călătorie în străinătate și dacă au intrat în contact cu vreo persoană care a făcut acest lucru. Purtăm echipamente medicale recomandate. Am achiziționat mănuși, ochelari de protecție, combinezoane, măști, halate, din fonduri proprii”, spune dr. Sânziana Oniciuc, medic stomatolog la Clinica Estetics.

Doctorul Andrei Grigoriciuc: „Ceea ce ne îngreunează munca este faptul că suntem crispați din cauza regulilor impuse la nivel național”

La Clinica Dr. Grig, pacienții vin exact ca înainte de începerea stării de urgență. Dr. Andrei Grigoriciuc spune că interacțiunea cu pacientul s-a schimbat de pe data de 18 mai prin prisma costumelor de protecție și a faptului că fiecare pacient este considerat suspect de coronavirus.

„Noi avem un flux normal, cu cazuri aferente. Primim un număr de aproximativ 10 pacienți pe zi. Ne axăm pe prevenție, pe leziuni carioase, tratamente pe canal și obturații coronare. Ceea ce ne îngreunează munca este faptul că suntem crispați din cauza regulilor impuse la nivel național. Trebuie să respectăm legislația în vigoare, să purtăm mască, vizieră, bonetă. Aceste noi elemente ne îngreunează lucrul. Fiecare pacient este totodată suspect la infecția cu coronavirus, motiv pentru care facem un triaj telefonic, dar și un triaj la cabinet”, spune Dr. Andrei Grigoriciuc, medic stomatolog la Clinica Dr. Grig.





Comentarii
Adauga un comentariu