Terapii alternative

Mersul pe jos cu un obiectiv precis este mai bun pentru sănătate decât o simplă plimbare

Publicat: 14 aug. 2020
mers pe jos
Mersul pe jos cu un obiectiv precis, mai bun pentru sănătate

Mersul pe jos cu un obiectiv precis, mai bun pentru sănătate. Mersul cu un scop specific, în special pentru a ajunge la muncă, ar fi mai benefic pentru sănătate decât o plimbare fără scop, fără un obiectiv precis. În orice caz, asta dezvăluie un nou studiu.

Un nou studiu științific, publicat la sfârșitul lunii iulie în Jurnalul Transporturilor și Sănătății, indică faptul că mersul cu un motiv specific ar fi mai benefic pentru sănătate decât mersul fără scop, la plimbare. Oamenii care mergeau la serviciu sau la magazinul alimentar, de exemplu, au raportat că se simt mai sănătoși decât oamenii care obișnuiau să meargă doar ca hobby.

Cercetătorii au folosit date din Sondajul Național de Călătorii pentru Gospodării din 2017, o bază de date din SUA colectată din aprilie 2016 până în mai 2017. Ei au analizat evaluările auto-raportate ale sănătății a aproximativ 125.885 de adulți cu vârste cuprinse între 18 și 64 de ani. Au raportat timpul pe care l-au petrecut plimbându-se în diferite scopuri – de la casă la muncă, acasă la cumpărături, distracție etc. În același timp, și-au evaluat sănătatea pe o scară de la unu la cinci. Toate datele au acoperit peste 500.000 de pași.

Mersul pe jos cu un obiectiv precis, mai bun pentru sănătate

„Am descoperit că mersul în scopuri utilitare îmbunătățește dramatic sănătatea și că aceste tipuri de plimbări sunt mai ușor de încorporat în rutina zilnică”, a spus Gulsah Akar, profesor asociat de planificare urbană și regională la Școala Knowlton de Arhitectură de la Ohio State University (SUA), potrivit Sante Magazine.

De asemenea, cercetătorii au descoperit că mersul cu 10 minute în plus, cum ar fi de acasă la cea mai apropiată stație de autobuz, a crescut șansele de a avea un scor de sănătate cu 6% mai mare comparativ cu persoane care se plimbă din alte motive.

În plus, oamenii care se duceau la muncă au mers în medie mai repede (4,34 km / h) decât cei care au mers din alte motive. Participanții care se plimbau pentru recreere, cum ar fi după cină, au mers în medie cu 4,10 km / h.

Prof. Gulsah Akar, care a studiat modul în care oamenii merg de ani buni, a declarat că a fost surprinsă de faptul că mersul în scopuri diferite a făcut diferența în modul în care oamenii se simțeau sănătoși.

„Am crezut că diferențele nu vor fi atât de mari, […] și că toate formele de mers sunt utile”, a spus ea. „Și este adevărat, dar mersul în anumite scopuri are un efect mult mai mare asupra sănătății noastre decât alte tipuri de miscare pe jos”, a adăugat ea.

Pentru cercetător, aceste rezultate sugerează că integrarea mersului în rutina zilei, de obicei asociata cu un stil de viață sedentar, cum ar fi mersul mai degrabă cu o mașină, poate permite unei persoane să se simtă mai sănatos.





Adauga un comentariu