Începând cu 14 decembrie 2025, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025–2026, care vine cu mai multe modificări importante pentru călători: timpi de parcurs mai buni pe unele rute, introducerea noilor trenuri Alstom Coradia Stream, dar și câteva rute cu durate mai lungi.
Vești bune pentru cei care merg la mare
Pe ruta București–Constanța, una dintre cele mai circulate în sezonul estival, durata călătoriei se scurtează cu până la 13 minute. De exemplu:
-
Trenul IR 1581 va înlocui actualul IR 1583 și va parcurge cei 225 km în 2 ore și 16 minute, față de 2 ore și 29 de minute.
-
La întoarcere, trenul IR 1582 va face 2 ore și 21 de minute, în loc de 2 ore și 30.
Reduceri modeste de timp spre Galați
-
București–Galați: Trenul IR 1571 va face 3 ore și 49 de minute, cu un minut mai puțin decât în prezent.
-
IR 1574, la întoarcere, scade durata la 3 ore și 42 de minute, în loc de 3 ore și 55.
Trenuri Alstom Coradia Stream: în sfârșit pe șine
Noile trenuri Alstom Coradia Stream încep să intre în circulație pe rutele importante, însă gradual, pe măsură ce sunt livrate către CFR Călători.
București–Craiova (Magistrala 100):
-
IR 16013: 3 ore și 51 de minute
-
IR 16015: 4 ore și 6 minute (scurtat față de cele 4 ore și 24)
-
IR 16016 (retur): 4 ore și 9 minute (cu 25 de minute mai rapid ca înainte)
Deși noile trenuri sunt moderne, lucrările în infrastructură (ex. Viaductul Cârcea) mențin durata călătoriilor relativ mare. Călătoria de 3 ore între București și Craiova rămâne un obiectiv pentru viitor.
Rute lungi cu Coradia:
-
București–Deva (via Craiova–Târgu Jiu–Simeria):
-
IR 16025: 9h 45m, cu aproape o oră mai rapid decât acum.
-
-
București–Timișoara (via Brașov–Arad):
-
IR 16021: 12h 13m
-
-
București–Arad (via Craiova):
-
IR 16091: 12h 45m, o rută nouă și mai rapidă față de vechiul IR 1821.
-
Către Ardeal și Moldova
București–Cluj-Napoca:
-
La dus, durata crește la 10h 2m (față de 9h 46m).
-
La întoarcere, scade la 10h 10m (de la 10h 20m).
București–Satu Mare:
-
Durata rămâne aproape identică: 13h 49m la dus, 13h 52m la retur.
București–Iași:
-
Durata crește la dus cu 2 minute (6h 40m) și scade la întors (6h 33m față de 6h 56m).
București–Suceava–Vatra Dornei Băi:
-
Trenul IR 1659: 9h 10m (față de 9h 5m)
-
IR 1658 (retur): 9h 25m, mai scurt cu 20 de minute
Cea mai lungă rută: Iași–Timișoara
Puține schimbări notabile:
-
IR 1763: 17h 33m (ușor mai lung decât înainte)
-
IR 1833: 16h 52m, cu 16 minute mai scurt decât în prezent
La întoarcere:
-
IR 1765: 16h 57m, în scădere față de 17h 01m
-
IR 1831: 16h 10m, aproape identic cu actualul grafic
Trenurile Regio Expres
-
București–Brașov: RE 3003 va face 2h 46m, în loc de 2h 57m
-
București–Pitești: ușoare variații între 1h 53m și 1h 59m
-
București–Buzău: scurtare de până la 18 minute (1h 47m la retur)
-
Sibiu–Craiova:
-
Dus: 5h 8m (cu 41 minute mai puțin)
-
Întors: 5h 17m (cu 1 minut mai scurt decât în prezent)
-