Local

Momente de groază pentru pasagerii unui avion al companiei Tarom ce a aterizat la Iaşi! Aeronava ce zbura pe ruta Hurghada – Iaşi, la un pas de prăbuşire! Ieşenii şi-au văzut moartea cu ochii! (Exclusiv)

Publicat: 01 mai 2021
Aeronava-TAROM-YR-BGD-Deva
O aeronavă de tip YR-BGD, denumit` "Deva", ce zbura pe ruta Hurghada (Egipt) - Iaşi, a fost la un pas să se prabuseasca noaptea trecută

O aeronavă de tip YR-BGD, denumită „Deva”, ce zbura pe ruta Hurghada (Egipt) – Iaşi, a fost la un pas să se prăbuşească noaptea trecută. Zeci de ieşeni şi-au văzut moartea cu ochii, crezând că nu mai scapă cu zile şi ajung acasă în sicrie. Problemele tehnice grave au izbucnit deasupra Istanbulului, însă comandantul aeronavei a refuzat să întoarcă vehiculul său să aterizeze în altă parte decât pe Aeroportul Internaţional Iaşi.

Momente de groază pentru pasagerii unui avion al companiei Tarom ce trebuia să aterizeze la Iaşi! Aeronava ce zbura pe ruta Hurghada (Egipt) – Iaşi, la un pas de prabuşire! Zeci de ieşeni şi-au văzut moartea cu ochii şi au crezut că nu vor ajunge de Paşte acasă decât în nişte cutii din lemn!
Conform pasagerilor care au asistat la aceste momente de groază, problemele au apărut la scurt timp de la decolarea din localitatea Hurghada, din Egipt. Deşi avionul se afla deasupra Istanbulului când s-au ivit aceste probleme, comandantul a refuzat să întoarcă aeronava sau să aterizeze pe un alt aeroport, în aşa fel încât să evite producerea vreunei tragedii. Cursa companiei Tarom şi-a continuat traseul către Iaşi.

Probleme tehnice la generator, la cursa Tarom pe ruta Hurghada – Iaşi

Din primele informaţii reiese că problemele au apărut la generator, care pur şi simplu a picat. La bordul aeronavei se afla şi un angajat din partea personalului tehnic, probabil deoarece acest tip de avion ar fi trebuit scos din funcţiune de mult timp, deoarece are aproximativ 27 de ani.
Pasagerii au văzut cum angajatul din cadrul personalului tehnic a început să meşterească cu ajutorul unor ustensile pe care le avea asupra lui. Într-un final angajatul a supreavegheat funcţionarea generatorului de rezervă.

Clipe de groază la aterizarea pe Aeroportul Internaţional Iaşi

Pe tot parcursul zborului, din Egipt, până la Iaşi, avionul a avut mai multe turbulențe, care i-au făcut pe pasageri să treacă prin adevărate clipe de groază, potrivit martorilor. Într-un final, cu o întârziere de aproximativ o oră, aeronava a aterizat la Iaşi pe data de 1 mai 2021, în jurul orei 3:30.
Când s-au văzut la sol, teferi, pasagerii şi-au făcut o cruce mare şi şi-au dat seama că, de fapt, au trecut la un pas de moarte. Astfel, zeci de ieşeni s-au bucurat nespus că au reuşit să treacă de momentele de groază şi să ajungă acasă întregi, la cei dragi.

Aeronave ce ar fi trebuit casate de mult timp?

În cursul anului 2019, compania Tarom anunţa că intenţionează să vândă mai multe avioane, printre care şi această aeronavă, pe motiv că vehiculele aveau o vechime de peste 26 de ani. Astfel, compania aeriană de stat Tarom urma să renunţe atunci la 4 dintre aeronavele Boeing din flotă, după ce susţinea că a reuşit să găsească un cumpărător pentru avioanele care au o vechime de 26 de ani. Conform Aeronews.ro, era vorba despre 4 avioane Boeing 737-300, cumpărate în 1993 şi 1994. Primul Boeing 737-300 ar fi trebuit să iasă din flotă în octombrie 2019, urmând ca, până în ianurie 2020, să fie vândute şi celelalte 3 aeronave. Conform sursei citate, era vorba despre aeronavele YR-BGA Alba Iulia şi YR-BGB Bucureşti, livrate în octombrie 1993, şi chiar aeronava YR-BGD Deva (implicată în incidentul de noaptea trecută, de la Iaşi) şi YR-BGE Timişoara, intrate în flota Tarom în noiembrie 1994.

Reporteri BZI au încercat să contacteze reprezentanţii TAROM care până la această oră nu au oferit niciun răspuns.





Comentarii
  • Sa va fie Rușine pt acest articol! Nu știu unde și in cine vreți sa loviți, dar am fost pasagerul acestei curse, și nimic din ce Spuneti nu este adevărat! Sunteți cumpliți! Un avion plin de părinți si copii, unde nu s a auzit nici măcar un sunet, toată lumea a dormit, un zbor cu putine turbulente! Vreau sa știu cum s-a făcut reparația, in zbor? Sunteți patetici!

  • Impartialitatea,nu prea pare a exista in articolul acesta daca persoana de mai sus a fost pasager in acea cursa si lucrurile s-au intamplat cum relateaza el.

  • Nico si Anonim, voi sunteti cumva angajati la TAROM?!… Si pentru anonimul de la inceput: ca asa sunt toti „vitejii”, anonimi, din spatele unui ecran de calculator: daca totul a fost ok si toata lumea dormea (toata lumea, deci si tu!), de unde stii tu ca nu s-a intamplat nimic?! Si de unde stii tu ca „toata lumea dormea”?!…

  • Totul a fost foarte bine! De-abia acum aflu despre evebtuale defectiuni.Nu am simtit nimic ,iar daca au fost intr-adevar si le-au reparat,bravo lor!

  • Nonsens! Am fost pasager in acel avion- in niciun moment nu am simțit ca ar fi vreun pericol sau ca exista vreo defecțiune! Dacă a fost, bravo echipajului pt gestionarea profesionista a situației!

  • Cred ca multi erati sub influenta bauturilor alcoolice de la all inclussive. Ce legatura au turbulentele cu ceea ce au auzit si simtit pasagerii de pe zona aripilor ?
    De ce s a deplasat in permanenta echipajul catre zona aripilor si tehnicianul facea dus intors intre cabina pilotului si spatele avionului ?
    De ce pilotul a vorbit in engleza despre emergency landing inainte de aterizare ?
    Experimentatilor de zboruri cu planorul … nu ati sesizat huruitul provocat de aerul conditionat ?
    Niste inconstineti care sifoneaza milioane de euro anual si nu investesc in aeronave mai noi . Zburam cu sicrie care se carpesc in zbor .
    Pasager din zona aripilor martor la cele intamplate si constient pe toata durata zborului.

  • Nu exista aeronave de acest tip, cine a scris articolul sa se lase de meserie. Tipul de avion este Boeing 737-38J , iar YR-BGD este inregistrarea data de Autoritatea Aeronautica, ca si un nr. de la masina.

  • Avionul e un 737, iar faza cu YR arata ca jurnalista habar nu are despre ce vorbeste.
    Zborul a fost ok, nicidecum de groaza. Multa lume dormea de la un besinoi mamut tras de unul din fata. Aerul „conditionat” l-a raspandit uniform in avion. Unii visau, poate aveau nevoie de o a doua doza.
    Echipajul – profesionist. Bravo.
    La aterizare, trezindu-se, din cauza noxelor (hidrogen sulfurat flatulat prin barbotare) unii poate aveau dureri de cap. Au trecut. Sa ne fie de bine vacanta.

  • Realul? Și din această cauză ,atmosfera aproape s-au prăbușit .Încă una.La scurt timp de la decolare ……desupra Istambulului!?Puneți mana pe o hartă,vedeți unde e Hurghada și unde e Istambulul.E dincolo de jumătate din traseu mai jurnalisti de apelul de seara.Cine draq va plătește,nu știu,dar eu v-am cere banii înapoi.

  • Ce e articolul asta? O compunere a unui elev de clasa a III-a? De unde stiti voi ca trebuia casat avionul? Voi ati auzit de resursa de zbor?

  • Un articol cu multe greseli, YR-BGD este un nr de înmatriculare, iar personalul tehnic se afla la bord pentru ca Egipt e considerata zonă de risc si nimeni nu are voie sa intervina asupra avionului cu exceptia personalului românesc aflat la bord.

  • A fost cel mai lin si fara turbulente zbor din viata mea. Iar echipajul a fost minunat. Cum puteti arunca cu minciuni si noroi in oamenii care v-au adus cu bine acasa. Mincinosilor!!!

  • Aflu ca eram sa murim de groaza desi a fost un zbor minunat si fara turbulente. Inventii si minciuni!!Istambullll?? Analfabetilor!!!

  • Dar cine a relatat astfel de teorii?? Cum puteti minti in halul asta??? Sunt o pasagera care nu a perceput nimic neobisnuit in zbor. Tot articolul e o minciuna iar daca ar fi adevarat pasagerii nu au perceput niciun pericol in timpul zborului. Si a fost un zbor fara turbulente .

Adauga un comentariu