Titlurile zilei

Nicolae Troașe, milionar din Suceava, construiește la Iași blocuri fără parcări la subsol! A apelat la o șmecherie care îi aduce economii de milioane de euro. În afacere a intrat și Conest SA, firma de casă a primăriei

Publicat: 29 iun. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Nicolae Troașe milionar din Suceava construiește la Iași blocuri fără parcări la subsol A apelat la o șmecherie care îi aduce economii de milioane de euro. În afacere a intrat și Conest SA firma de casă a primăriei
Nicolae Troașe, milionar din Suceava, construiește la Iași blocuri fără parcări la subsol, alături de Irinel George Tofan, director la firma de construcţii Conest SA

Nicolae Troașe, afacerist din Suceava, construiește blocuri fără să respecte recomandările privind locurile de parcare. Ca să nu cheltuiască mai mult decât trebuie pentru amenajarea parcărilor în subsolul imobilelor, a apelat la un artificiu. Între timp, proiectele altor dezvoltatori imobiliari din Iași sunt respinse, tocmai din cauză că parcările nu sunt dispuse în subsol. La proiectul de pe strada Rampei s-a putut. Asta, pentru că în afacere apare ca asociat și Viorel Cozma, patronul Conest SA, firmă abonată la toate contractele mari puse la dispoziție de municipalitate

Nicolae Troașe, un milionar din Suceava, investește în imobiliarele din Iași, însă fără să respecte regulile impuse dezvoltatorilor imobiliari. Alături de Viorel Cozma, patronul firmei de construcții Conest SA, urmează să ridice trei blocuri de locuințe pe strada Rampei nr.9A. Conform Planului Urbanistic Zonal (PUZ), suprafața de 1,6 hectare este situată între cartierele Păcurari și Dacia, chiar lângă calea ferată, blocurile fiind desenate cu 6 etaje. Inițial, blocurile aveau regimul de înălțime de 2S+P+6E + Er (etaj retras). Brusc, subsolurile au dispărut, iar imobilele s-au transformat în D+P+6E + Er. La orice proiect de anvergură, subsolurile sunt folosite exclusiv pentru amenajarea parcărilor. Membrii Comisiei de Urbanism au specificat clar în ultimii ani că proiectele fără locuri de parcare în subsol nu vor mai fi aprobate. Dar nu și când vine vorba de cuplul Nicolae Troașe – Viorel Cozma. Cel din urmă este apropiat al municipalității, câștigând majoritatea licitațiilor pentru realizarea lucrărilor de infrastructură.

Nicolae Troașe și Viorel Cozma sunt privilegiați, pot construi după cum au chef fără să respecte recomandările urbaniștilor

Prin renunțarea la subsoluri, afaceriștii Nicolae Troașe și Viorel Cozma fac o economie care nu este de neglijat. Cele 3 blocuri din Iași ar fi trebuit să aibă 6 subsoluri. Fiecare nivel are o suprafață de 960 metri pătrați. La un cost de amenajare de maximum 500 euro/mp, subsolurile ar fi costat 2.880.000 euro. De obicei, constructorii trebuie să investească masiv în subsoluri. Trebuie asigurat un sistem de climatizare și luate măsuri speciale de securitate la incendiu. Totodată, trebuie asigurată și drenarea, existând riscul apariției infiltrațiilor de apă. Asta înseamnă bani și multe luni pentru realizarea execuției. Pentru un profit cât mai rapid, subsolurile au fost anulate și transformate în camere tehnice. Proiectul a trecut fără probleme de Comisia de Urbanism, avizul fiind eliberat pe data de 13.04.2020. Acum mai este nevoie și de votul Consiliului Local. Ședința este programată pentru ziua de mâine, 30.06.2020.

Vor să amenajeze o parcare supraterană care ar reduce cu mult costurile de construire

Primăria Iași nu a autorizat niciun proiect major fără locuri de parcare în subsol. Nicolae Troașe și Viorel Cozma ar putea puncta o premieră, care să sublinieze încă o dată haosul urbanistic din Iași. Parcările vor fi amenajate în suprateran, motivația fiind nivelul ridicat al apei subterane. Un dezvoltator imobiliar care se respectă nu se încurcă în astfel de detalii și investește cât este nevoie. Dar, cei doi afaceriști mai degrabă afișează un comportament de bișnițari, care vor să tragă cât mai repede un tun financiar. În proiect este specificat un număr de 280 locuri în parcare supraterană și 60 la nivelul solului. În acest caz, costurile sunt mult mai mici, de 200 euro/mp.

„Având în vedere nivelul apei subterane rezultată din forajele efectuate în cadrul investigațiilor geotehnice, dar și forma neregulată a terenului, s-a adoptat soluția realizării unui corp de parcare suprateran în zona liniilor CFR. Acest corp de parcaj va avea un regim de înălțime P+4+platformă superioară (pe care se intenționează amenajarea unui teren de sport polivalent cu gazon artificial și acoperire tip «balon»)”, se arată în documentația aprobată.

Nicolae Troașe și Viorel Cozma dețin o stație de betoane chiar lângă blocurile de locuințe

Proiectul imobiliar este propus pe amplasamentul unde funcționează stația de betoane, deținută de societatea BCC Agregate SRL. În firmă apar ca asociați societățile Calcarul SA și Conest SA, deținute de Nicolae Troașe și Viorel Cozma. Amplasamentul este chiar lângă calea ferată, paralel cu strada Luca Arbore, iar accesul se face printr-un drum public distrus. Dacă acest proiect va fi autorizat, traficul din Iași, în zona cartierelor Păcurari și Dacia, va fi greu de suportat. Străzile sunt subdimensionate și nu sunt soluții de fluidizare a circulației. La capitolul spații verzi, a fost alocată doar o suprafață de 15 la sută din totalul disponibil. Recomandările municipalității indicau că cea mai bună variantă ar fi cu 30 la sută. Un proiect similar, în aceeași zonă, sub denumirea de Dream Village, nu a avut succes tocmai pentru că este amplasat în zona de cale ferată.

Proiectul este contestat, de aici și graba de a introduce proiectul pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local

În acest moment, proiectul din Iași ce aparține lui Nicolae Troașe și lui Viorel Cozma este contestat. Mai precis, se cere în instanță anularea avizului de mediu și avizul emis de Compania Națională de Căi Ferate (CFR). În situații asemănătoare, aleșii locali propuneau amânarea votului până la finalizarea preoceselor. Rămâne de văzut ce soluție vor alege membrii Consiliului Local. Viorel Cozma nu a putut fi contactat pentru a oferi explicații suplimentare. Nici Irinel George Tofan, director la Conest SA, nu a putut fi contactat. Cel din urmă este văzut des în ultimul timp numai pe la ușile birourilor din primărie.

De mai mulți ani, firma lui Viorel Cozma din Iași face bani din contractele cu Primăria Iași

Conest SA este principalul constructor din Iași, abonat la toate contractele mari puse la dispoziție de Primăria Iași. S-a ocupat de reabilitarea rețelei de termoficare din oraș și de reabilitarea liniilor de tramvai. Unul dintre contractele mari semnat de Conest SA cu Primăria Iași în ultima perioada are legătură cu modernizarea liniilor de tramvai. Contractul de aproape 10 milioane euro a fost câștigat de către Conest SA în asociere cu Mari Vila Com SRL din București. Sunt vizate sectoarele Cinci Drumuri – str. Pădurii – str. Nicoriță (1.334 metri liniari cale de rulare simplă), Piața Podu Roș – intersecție cu bd. Primăverii (914 metri liniari cale simplă de rulare), bd. Virgil Săhleanu – intersecție bd. Metalurgiei – rond Țuțora (3.472 metri liniari). În 2019, Conest SA înregistra o cifră de afaceri de 168,3 milioane lei, adică 35 milioane euro, cu un număr de 354 angajați. Din sumele obținute a fost finalizat alt proiect imobiliar, Grand Conest Residence din zona Tudor Vladimirescu.

Nicolae Troașe a înregistrat anul trecut cea mai mare cifră de afaceri de la data înființării

Ultimele date financiare ale societății Calcarul SA arată că în 2019 a înregistrat o cifră de afaceri de 82,2 milioane lei, cea mai mare de până acum, cu datorii de 28,6 milioane lei și un număr de 256 angajați. Obiectul de activitate a societății este „extracția pietrei ornamentale și a pietrei pentru construcții”. Prin Logistic Development STRL, Nicolae Troașe s-a asociat în proiectul din Iași de la Grand Conest Residence. Anul trecut, din această afacere cu blocuri a obținut un profit de aproape 1 milion de euro. Afacerea de bază a lui Nicolae Troașe este extragerea și prelucrarea dolomitei magneziene provenită din zăcământul Pârâul Cailor – Fundu Moldovei, județul Suceava.

Adauga un comentariu