Local

Noul Președinte ARACIP (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar) din cadrul Ministerului Educației este profesorul Silviu Iordache actualul director al Casei Corpului Didactic Iași

Publicat: 11 sept. 2021
Sub coordonarea sa toti cei cinci profesori metodişti ai Casei Corpului Didactic Iaşi au reuşit să obțină cinci proiecte finanțate din fonduri europene, o performanţă remarcabilă

Silviu Iordache are o experienţă de peste 23 de ani la catedră unde a predat geografie la unul dintre cele mai importante instituţii de învăţământ din România, Colegiul Național ,,Emil Racoviță” din Iaşi. În plus, de aproape șapte ani conduce cea mai mare Casă a Corpului Didactic din țară unde a reușit să impună un management performant. Sub coordonarea sa toti cei cinci profesori metodişti ai Casei Corpului Didactic Iaşi au reuşit să obțină cinci proiecte finanțate din fonduri europene, o performanţă remarcabilă.

,,Da, este adevărat. Am preluat această funcţie şi sunt onorat pentru că mi s-a oferit această oportunitate într-o perioadă în care lucrurile nu stau foarte bine la ARACIP, unde au fost câteva probleme de management constatate chiar de corpul de control al Ministerului Educației în aceasta vară. Îmi voi da tot interesul în a corecta aceste deficiențe. Este nevoie urgentă de o reformare drastică a tuturor instituțiilor neperformante precum și de o schimbare de paradigmă în întreg sistemul de învățământ românesc. Un rol deosebit îl ocupă calitatea sistemului de învățământ și în perioada dificilă prin care trecem se observă nevoia acută și urgentă de noi standarde de performanță pentru profesori, elevi și autorități locale. E foarte important ca aceste standarde să fie ridicate, dar și în concordanţă cu realitatea actuală din societatea noastră.

 

Suntem într-o perioadă în care cei care au rezultate, au demonstrat asta, știu cum să facă treabă, să aibă curajul să facă un pas în față. Este o funcţie cheie într-o instituţie cu atribuţii importante în mecanismul de performanţă al învăţământului românesc. Aşa că avem nevoie de acțiuni concrete care să ţină cont de nevoile tuturor beneficiarilor sistemului de învățământ: elevi, părinți dar si societatea în ansamblul ei. Am văzut că o publicaţie s-a grăbit deja să creeze prejudecăţi la adresa mea şi să îmi facă un portret fără ca măcar să îmi pună o întrebare, fără ca măcar să se intereseze de performanţele mele actuale sau de trecutul meu complet. Provin dintr-o familie care doar prin muncă au răzbit în viaţă. Este trist că societatea noastră alege acest tip de atacuri, de tip bullying, o problemă pe care trebuie să o corectăm rapid dacă dorim să accesăm o treaptă superioară a educaţiei moderne.”

 




Adauga un comentariu