Titlurile zilei

O nouă poveste de succes cu un olimpic de aur, la Iași! Radu-Ionuț Stoleriu, elev al Colegiului Național „Emil Racoviță”, a cucerit întreaga Europă (EXCLUSIV)

Publicat: 09 feb. 2021
Elevul de clasa a VII-a Radu-Ionuț Stoleriu, profesorul Cătălin Budeanu și Colegiul Național
Radu-Ionuț Stoleriu, clasa a VII-a de la Colegiul Național "Emil Racoviță" din Iași, a luat premiul întâi și medalia de aur (cu punctaj maxim) la "European Mathematical Cup" 2021. Acesta îl are ca profesor-diriginte pe Cătălin Budeanu. La competiție s-au calificat 266 de participanți din 23 de țări, copii cu vârste până la 17 ani

La Iași este un nou olimpic de aur care are în spate o poveste de succes! Radu-Ionuț Stoleriu, elev al Colegiului Național „Emil Racoviță”, a cucerit întreaga Europă. Tânărul a luat premiul întâi și medalia de aur (cu punctaj maxim) la „European Mathematical Cup” 2021. Radu îl are ca profesor-diriginte pe Cătălin Budeanu. La competiție s-au calificat 266 de participanți din 23 de țări, copii cu vârste până la 17 ani

Un nou olimpic de aur care are în spate o poveste de succes, la Iași! Radu-Ionuț Stoleriu, clasa a VII-a, de la Colegiul Național „Emil Racoviță” din Iași, a luat premiul întâi și medalia de aur (cu punctaj maxim) la „European Mathematical Cup” 2021. Acesta îl are ca profesor-diriginte pe Cătălin Budeanu. La competiție s-au calificat 266 de participanți din 23 de țări, copii cu vârste până la 17 ani.
„Upper.School” a fost un susținător pentru elevul racovițist în a participa la o competiție de asemenea anvergură. De reamintit că, în 2019, olimpicul de aur Radu-Ionuț Stoleriu a obținut premiul al II-lea și medalia de aur la Olimpiada Națională de Matematică.

„The European Mathematical Cup” (EMC) este o competiție destinată liceenilor, organizată de Asociația Croată „Ýoung Gifted Mathematicians Marin Getaldic”,în cooperare cu partenerii locali din zecile de țări participante

„The European Mathematical Cup” (EMC) este o competiție destinată liceenilor, organizată de Asociația Croată „Ýoung Gifted Mathematicians Marin Getaldic”, în cooperare cu partenerii locali din zecile de țări participante. La a IX-a ediție EMC, care s-a desfășurat în decembrie 2020, s-au calificat 359 de copii din 23 de țări. Competiția a fost structurată în două categorii: juniori (elevi cu vârsta până la 17 ani) și seniori (elevi de liceu cu vârsta peste 17 ani). Durata concursului a fost de 4 ore, necesare rezolvării a 4 probleme, câte una din ariile: algebră, teoria numerelor, combinatorică și geometrie. Gradul de dificultate, structura și modelul acestora este similar celor din competițiile internaționale, Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori și Olimpiada Internațională de Matematică pentru seniori. Concursul s-a desfășurat on-line, pe Platforma „Upper.School”, partenerul din România, și a fost supravegheat video și audio.

Având doar 13 ani și concurând cu elevi din clasele a VII-a, a VIII-a, a IX-a, Radu-Ionuț Stoleriu a obținut punctaj maxim, luând premiul I și medalie de aur

Radu-Ionuț Stoleriu, elev în clasa a VII-a D la Colegiul Național „Emil Racoviță” din Iași, îl are ca profesor-diriginte și mentor pe Cătălin Budeanu. Deși are doar 13 ani și a concurat cu elevi din clasele a VII-a, a VIII-a și a IX-a, elevul a obținut punctaj maxim, luând premiul I și medalie de aur. Astfel, a devenit campion european la juniori. Echipa României, datorită rezultatelor excepționale ale concurenților, devine campioana europeană la juniori și mai aduce, de asemenea, încă un premiu I și o medalie de aur la seniori.

„Am descoperit Matematica la un nivel competitiv, riguros și atractiv, sub îndrumarea domnului profesor Cătălin Budeanu, care îmi este și diriginte. Matematica m-a fascinat încă de când eram mic. Când am descoperit cifrele, știam că în spatele acestor simboluri există ceva mai mult. Acum, Matematica este o modalitate de a gândi, de a înțelege problemele pe care le întâlnesc în viața de zi cu zi. Matematica mă face să mă simt special. Mi-a oferit lucruri frumoase de-a lungul acestor ani de studiu.

M-am atașat și emoțional de ea. Îmi stimulează gândirea, mă atrage descoperirea unor noi căi, noi rezolvări. Îmi place să descopăr cum funcționează acest sistem bazat pe numere, pe calcule. Eu nu muncesc pentru premii, eu muncesc pentru mine, dar premiile vin ca rezultat al muncii mele. Am participat la zeci de concursuri naționale și internaționale la an superior nivelului meu de studiu, obținând de fiecare dată premii”, declară Radu-Ionuț Stoleriu.

„Pe colegii mei îi sfătuiesc să lucreze și să muncească pentru ceea ce vor să devină, să fie curajoși, să nu renunțe niciodată la idealuri. Le doresc să fie sănătoși, să aibă rezultate foarte bune, să-și iubească părinții și profesorii, pentru că sunt cei mai buni prieteni ai noștri”, evidențiază Radu-Ionuț Stoleriu

Mai departe, olimpicul de aur al Iașului arată că:

„Concursurile sunt un indicator foarte prețios, ca să știi unde te situezi la un moment dat. În clasele mici, când am început să lucrez la Matematică, nu m-am gândit niciun moment, nu am anticipat rezultatele de acum sub nicio formă. Acum 2 ani am obținut la Olimpiada Națională de Matematică premiul al II-lea și medalie de aur la clasa a VI-a, chiar dacă eu eram atunci în clasa a V-a, iar acum 3 ani am obținut la Olimpiada Naționala de Matematică premiul al III-lea și medalie de aur la clasa a V-a, deși eram în clasa a IV-a, alături de domnul profesor Cătălin Budeanu, care m-a îndrumat, m-a susținut,m-a educat temeinic, m-a mustrat când a fost cazul, m-a pus «în lumina reflectoarelor».

Vă mulțumesc din suflet, domnule profesor! Pe colegii mei îi sfătuiesc să lucreze și să muncească pentru ceea ce vor să devină, să fie curajoși, să nu renunțe niciodată la idealuri. Le doresc să fie sănătoși, să aibă rezultate foarte bune, să-și iubească părinții și profesorii, pentru că sunt cei mai buni prieteni ai noștri”, evidențiază Radu-Ionuț Stoleriu.

Profesorii și echipa colegiului „Racoviță” își exprimă admirația și tot respectul pentru o asemenea reușită

Legat de rezultat, prof. Cătălin Budeanu arată că:

„Un lucru remarcabil la Radu reprezintă abilitatea sa de a crea și a inova, reușind să impresioneze de fiecare dată prin eleganța soluțiilor la problemele extrem de dificile. Este un elev înzestrat cu o capacitate intelectuală excepțională, însa ceea ce face cooperarea cu el atât de plăcută este dedicarea și implicarea de care dă dovadă în pregătirea pentru olimpiade. Radu este un copil cu un viitor promițător, care a excelat și va continua să exceleze în cadrul olimpiadelor și concursurilor școlare”.

Aici, prof. dr. Mihaela Gotcu, manager la „Racoviță”, arată că:

„Cel mai recent rezultat al lui Radu la o competiție internațională de Matematică, medalia de aur obținută în urma participării lui la «European Mathematical Cup» și punctaj maxim, demonstrează încă o dată pregătirea lui excepțională, capacitatea de concentrare și abilitatea de a identifica soluții la probleme complexe de Matematică. De asemenea, îl felicit pe domnul profesor Cătălin Budeanu, care este profesor coordonator, diriginte și mentor pentru Radu de aproape patru ani. Bravo, Radu! Felicitări, domnule profesor! Nu îl ultimul rând, adresez felicitările mele părinților lui Radu, care îi sunt alături și care îl sprijină în permanență”.

Cătălin Budeanu de la Colegiul „Emil Racoviță”, declarat, în urmă cu câțiva ani, „Profesorul Anului”

Profesorul Cătălin Budeanu de la Colegiul „Emil Racoviță”, declarat, în urmă cu câțiva ani „Profesorul Anului”, este îndrumător a numeroși tineri de aur ai Iașului la Matematică. Într-un interviu pentru BZI LIVE, dascălul arăta ce înseamnă munca și pasiunea pentru pregătirea elevilor pentru Excelență, realități din sistemul educațional preuniversitar, activitatea la catedră, tehnici pedagogice, performanță, talent. Dând dovadă de o foarte bună pregătire, fin psiholog și dascăl dedicat, Budeanu a ținut să arate că mereu în ceea ce face, la catedră, pune accent pe muncă, respect și meritocrație.

„Bucuria mea este că, invitația adresată elevilor de la clasă să vină în vacanță pentru a participa la ore de pregătire a fost acceptată benevol… Ei au venit de plăcere și au conștientizat importanța muncii și a pregătirii dincolo de activitatea la catedră. Doar așa se poate reuși și se ajunge la performanță. Pe de altă parte, contează foarte mult și dialogul cu părinții, aportul lor în ceea ce înseamnă activitatea de la ore este esențial. Sunt privilegiat să am parte de o școală minunată, cu tradiție și înaintași deosebiți, cu elevi și părinți unici”, mărturisea profesorul racovițist Cătălin Budeanu.

„Mereu am învățat de la elevii mei! Activitatea cu ei este una care mă relaxează și-mi oferă cele mai mari satisfacții”, mai arăta Cătălin Budeanu

Mai departe, cadrul didactic arată că activitatea cu ai săi elevi este cea care-l relaxează, îl provoacă și-i oferă cele mai mari satisfacții profesionale și ca om.

„Sincer să vă spun, chiar dacă sâmbăta, după o săptămână plină, vin să fac activitate suplimentară cu elevii, ajung obosit, după ce termin activitatea sunt extrem de relaxat și de împlinit. Eu mereu am învățat de la elevii mei, de la profesorii mei și de la părinți. Am o relație specială, în care stabilesc reguli clare la clasă și am satisfacția că ei răspund pe măsură… E o mare bucurie să vezi că activitatea ta este respectată, că demnitatea de profesor este valorizată de cei alături de care lucrezi”, simte Cătălin Budeanu.

„Mi-aș dori ca elevii mei să ajungă să administreze România”, transmite profesorul Budeanu

Acesta speră că, asta tocmai pentru că de la acest principiu pleacă, prin oferirea unor modele în viață, valorizarea muncii, a respectului și a meritocrației, elevii săi să ajungă să administreze România.

„Tocmai de la toate acestea plec atunci când mă gândesc la menirea educației și finalitatea ei. Sincer, aș fi extrem de bucuros să trăiesc într-o Românie în care elevii mei să ajungă la nivelul de administrare al țării. Doar așa se pot schimba lucrurile, doar așa putem progresa și ne putem dezvolta. Totul pleacă de la bază, de la modul în care-l respectăm pe celălalt, la a depune mult efort și muncă atunci când facem ceva”, a conchis Cătălin Budeanu.





Comentarii
  • Un copil inteligent si muncitor contra unei „gloate” de parinti frustrati…. Continua , Raducu, pe acest drum si nu pune la suflet invidia celor din jur! Bravoooo!

  • Pentru toti cei ce il critica pe domnul profesor Budeanu in comentarii va spun un singur lucru. Am fost elevul dumnealui, nu am fost bun la matematica, insa inainte de a face matematica cu dumnealui am facut cu un alt profesor care era cum spuneti, interesat doar de olimpici. Domnul profesor Budeanu nu este asa! El are grija atat de elevii mai slabi cat si de cei buni si va spun sincer ca nu lasa elevul de la tabla sa plece in banca pana nu intelege ce a facut acolo.
    Deci va rog sa nu mai judecati fara sa cunoasteti situatia fiindca la judecat suntem campioni si de asta suntem la coada vacii din multe puncte de vedere, fiindca avem mentalitatea asta de doi bani. O zi buna si felicitari domnului profesor Catalin Budeanu pentru rezultate (si pentru orele hazlii de matematica, cu toate ca n-am fost cel mai bun elev, m-ati ajutat enorm). Semnat Vlad C.

  • Felicitări atât elevului cât și domnului profesor!Cum puteți arunca cu asemenea mizerii ?!?Un dascăl deosebit,un om de onoare cum rar mai întâlnești în ziua de azi!Acest profesor si-a dedicat mare parte din timpul liber pregătirii elevilor dumnealui indiferent dacă au fost olimpici sau nu!!!Măcar de ați fi avut curajul sa nu vă ascundeți identitatea atunci când aruncați cu noroi în oameni care chiar nu merită așa ceva!

  • Domnule Răducu,tuturor ne place să fim pe podium,dar performanța nu se naște din …obișnuință…se naște din muncă asiduă și pasiune.Spun asta gândindu-mă nu doar la matematicieni…mă gândesc și la sportivi și la muzicieni….cum ați putea transforma un om afon total intr-un mare muzician?!?Cam așa e și cu matematica.

  • Sint bune si astfel de articole si chiar necesare. Problema esentiala este ca acest exemplu este o investitie proasta a statului. Din liceu e deja plecat in strainatate si acolo va ramane unde va munci pentru prosperitatea altora. Statul roman a platit toate cheltuielile de scolarizare, salariu de merit la profesor, iar cind sa beneficieze o taie. Nu-i nimic, e dreptul lui, dar sa plateasca cheltuielile macar cele pt studiile obligatorii impuse de Constitutie. Ne laudam cu citeva exemple in timp ce scoala romaneasca este in mocirla. Multi profesori incompetenti care copie la examenul de titularizare, program de boieri (3-4 ore pe zi) in timp ce in tarile civilizate profesorul sta la scoala 8h pt asa scrie pe contractul de munca (ai nostri la 14h00 sint acasa la pregatire in privat), meditatie au devenit o industrie (nu se mai tine cont de conflictul de interese in care profesorii de la clasa aduc elevii la pregatire in privat) si multe altele. Concret, daca acest copil exceptional ar oferi tarii ce a primit (costurile cu pregatirea lui) ar fi ceva, altfel, ne mindrim degeaba. Asa este si la medici, platim scolarizarea, inclusiv universitatea si ei inca din facultate au deja aranjat sa plece. E dreptul lor, dar statul nu trebuie sa piarda.

  • Sa știți, ca pe toate siturile, sunt persoane plătite sau îndrumate, sa denigreaze în mod conștient, tot ce înseamnă romaneste: credință, tradiție, patriotism, reușite în sport, învățământ, familie, turism, știință etc. Chiar dacă au nume românești, ca paravan, dar de fapt ei sunt: evrei, unguri, atei, masoni etc, ori romani cozi de topor. Toți aceștia sunt de fapt ,, păcatele neamului,, care nu se vor termina decât atunci cand ne vom întoarce cu fata la Dumnezeu.

  • Domnule / doamna Popescu, astfel de articole sunt esentiale, pentru ca nu vrem sa vedem doar gipsy kings, criminali sau manelisti. Pe de alta parte,dvs. nu aveti dreptate cand spuneti ca statul roman nu trebuie sa piarda. Omul este liber sa aleaga unde va munci si unde va plati taxe si impozite. Nu poti lega omul de glie, ca in vremuri apuse. Daca „statul” nu ofera conditii bune de munca, salarii decente, un respect fata de angajat, nu avem nicio sansa de a ne tine valorile in tara. „Statul roman” e chitit numai pe furat! Preturile cresc, taxele crescu, dar salariile si pensiile – nu! Vi se pare normal ce sleahta de hoti avem la conducerea tarii de 3 decenii?! Peste jumatate dintre ei au dosare penale pentru diverse fapte si vin in fata noastra si ne mint! „Nu sunt bani!” Oameni buni, cat nu vom investi in forta de munca, nu ne putem plang de nimic. Peste 4 milioane de romani au plecat din tara si trimit bani in Romania, catre rude. Daca ei traiesc in Spania, Italia, Anglia, Germania etc., vi se pare normal ca ei sa plateasca biruri in Romania?! Pentru ce? Pentru o pensie de 1.000 de lei pe luna dupa 40-45 de ani de hamalit?! Statul roman stie numai sa ia. Cand vine vorba de dat… mai slabut! Stiti ce alocatie lunara are un copil in Anglia?! Dar in Germania?! Dar in Irlanda?! Haideti sa vedem de ce pleaca oamenii si sa venim cu solutii, nu sa plangem pe umarul statului, care stie numai sa fure! Daca un medic bun ar lua in Romania 7.000 – 10.000 de euro, va garantez eu ca nu ar mai pleca in Franta sau Belgia. Dar un medic mediocru la noi ia pana la 4.000 de euro si ala este injurat ca „are salariu prea mare”, pentru ca oamenii sunt spalati pe creier, nu gandesc!

  • Liceele din București au performante reale!Si cele din Cluj!Nu prezintă câte un amețit din dotare drept”performer”-nici un copil chinuit drept o mare valoare.Copiii României Reale sunt frumoși !Si valoroși deși modești!Nu dau lecții colegilor.Ati șters o mulțime de comentarii realiste despre situația din învățământ!De ce?

  • Respect total pentru Ionut, parinti si dl profesor. Sper ca acest exceptional elev deja se gandeste spre universitatile renumite din toata lumea. Aici in Romania NORRRRRRRRRRRRMALA Catu, Orban si KWI promoveaza politici incompatibile cu asemenea valori incontestabile. Aici sunt promovate chelnerite pe post de inginer si multe alte inechitati pe care chiar nu doresc sa le amintesc ca imi creaza o scarba majora. Succes Ionut, sunt sigur ca vom mai auzi de tine.

  • S-au închis olimpiadele pentru mămici și tătici și atunci ne lăudam cu mici făcături locale unde dom ‘profesor e și in juriu și in comisia de examinare.Apoi mami și tati plătesc un articol la ziar spre leșinul doamnei directoare.Punct

  • La noi ân Olanda de sud nu prea se face olimpiade din astea, dar cu toate astea trăiește lumea ân pace și nu se ânjură nici pe cerșetori nici pe hoți. Olandejii ânțeleg ca avem o stare mai de sărăcie și ne ajută cum poate ca să avem un banuț al nostru chear dacă să trimitem ân țară ajutoare.
    Nu s-e compară nici la salari nici la ajutoare sociale că e altă țară m-ai dezvoltată nouă ne place aici rămânem.

  • Așa cum scrie domnul”olandez”de mai sus,tănăra speranța(autointitulată) a domeniului administrativ românesc zisa Ionț sau Răducu este bine cunoscut drept un coleg răutăcios,agitat,frustrat și nervos.Probabil ca de la prea multă matematica sau de la fenomenul absolut românesc al “culesului de diplome”indiferent ca sunt de gătit,spălat pe dinti sau alta categorie.Caracterul unui om este valoarea totala finala a acestuia.Din care înțeleg printre rânduri,nici familia ,nici educația ,nici reclama gratuită CFR-istică nu miroase a bine.

  • Cine mi-a scris mesajul, nu a citit atent ceea ce am spus eu. E dreptul fiecauia sa plece unde si cind vrea. Nu uitati insa de pacaleala pe care noi, platitorii de taxe si impozite o luam. Din banii nostri ca taxe si impozite este sustinut invatamintul public. Dreptul la educatie este pentru invatamintul obligatoriu (10 clase). atit trebuie sa plateasca statul. Ceea ce am vrut eu sa spun este ca statul plateste aiurea scolarizarea medicilor in conditiile in care acestia pleaca imediat dupa ce termina. Nu conteaza motivele pt care pleaca. Chiar si cel care si-a gasit o sotie/sot in strainatate, nu doar emigratia economica, peste studiile obligatorii, are dreptul sa plece, doar ca peste studiile obligatorii, ar trebui sa plateasca. Solutii exista dar nu le vom vedea in acest secol. Populismul e prea mare. Privatizarea invatamintului e una din ele. In acest mod, statul plateste invatamintul obligatoriu, dupa care pe banii tai continui. Ce este acu e mai mult decit bani irositi ? Despre cealalta problema, respectiv cum se cheltuie banul public si cine a ajuns sa ne conduca, nu comentez. Doar nu credeti ca sint de acord sau ca imi place. Doar ca aceasta stare nu se mai poate schimba decit cu parul in strada. Iar pentru ceea ce a ajuns astazi scoala, sa avem pardon, in nici un caz nu inseamna educatie. Majoritatea profesorilor sint incorecti, mincinosi si profitori. V-am dat exemplu ca in contractul de munca sint normati 8h si ei stau 3-4/zi la scoala cu pretextul ca pregatesc orele. Cei care lucram pregatim si noi ceea ce muncim si nu ne plateste nimeni 10 sau 14 h. Va recomand sa cititi „Anatomia unei imposturi” si veti intelegere mai bine ceea ce spun. In rest, e bine ca sint astfel de exemple. Doar ca e cam cu luminile de srbatori prin oras. E ca la o femeie, bine imbracata, machiata dar cu negru sub unghii.

  • Mda…dați cu noroi intr-un copil atat de strălucit, care scrie discursuri atat de mature. Imi aduce aminte de copilarie, de discursurile din careu, la începutul scolii…Eeei, ce vremuri, ce imnuri mai cantam, ce ode…conducătorului iubit. Acum, ați rămas cu toții fără repere, noroc cu Burebista care si-a luat pastilele la timp și ne-a luminat.

  • Copilul este f inteligent, munceste mult, are meritele lui alaturi de profesor. Ca parinte nu pot sa spun decat ca profesorii de la scoala ar trebui sa lucreze la scoala doar ce le trebuie copiilor, tuturor copiilor iar performanta doar la cercuri, etc. Stii ca ai succes atunci cand cel putin 80% dintre elevii din clasa se descurca bine la un examen important, cand i-ai invatat sa-si stapaneasca emotiile. Daca tu profesor lasi o clasa in momente cheie, cls a7a, doar ca nu ai gasit capacitati in clasa respectiva, atunci nu e bine. Fii indrumator pt toti copiii, condu-I pana la capat. Unii profesori s-au obisnuit sa lucreze doar cu varfuri. Can eram eleva, o singura colega era f inteligenta, olimpica, doar una .

  • Aunt multi copii inteligenți și care lucrează mult.Problema care se pune este cea a”dacopatiei”clasice -adică a face dintr-un copil chinuit ,abuzat,pompat o mică vedeta locală pentru o diploma câștigară la un concurs no-name local unde domnul profesor este intr-o asociație.Sau pana unde merge nebunia unor părinți dispuși financiar sa plimbe ursul unui copil obișnuit dar despre care vrem sa conturam o falsa performanța.Dacă era unul amărât care lua premiul 1 la i competiție adevarata de matematica dintr-o capitala adevarata -înțelegeam.Dar așa pentru ochii peste cap ai madamei directoare-sa scrii niște declarații din burta-“cusute “cu ața alba:))Nici nu mai contează dacă e fatalau sau nu.Contează ca e un fals.Deși bine montat.Dar tot o falsa valoare rămăne.

  • Per total la un așa colegiu cu un așa premiu…mi-ar fi rusine.Lăsați gargara!Si începeți sa concurați pe bune!La Concursuri adevărate!

Adauga un comentariu