Prima pagină » Cancan » Piedone demască „super-ofertele” înșelătoare din Profi: Cum sunt păcăliți clienții cu promoțiile 5+1 la bere

Piedone demască „super-ofertele” înșelătoare din Profi: Cum sunt păcăliți clienții cu promoțiile 5+1 la bere

08 iul. 2025, 11:55,
Cezar Bulgaru în Cancan

Cristian Popescu Piedone, alături de comisarii ANPC, a descoperit în stațiunea Mamaia Nord mai multe nereguli în magazinele Profi. Printre cele descoperite au fost descoperite promoții false care induc în eroare consumatorii.

Începând cu 1 iulie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a inițiat o serie de controale intense pe litoralul românesc, vizând corectitudinea comercianților față de clienți. Printre inspectorii prezenți în teren s-a numărat și Cristian Popescu Piedone, care a însoțit echipele ANPC în mai multe puncte comerciale din stațiunea Mamaia Nord.

Piedone demască „super-ofertele” înșelătoare din Profi

Unul dintre controalele vizate a fost un magazin din rețeaua Profi, unde comisarii au descoperit practici comerciale considerate înșelătoare. În centrul atenției s-au aflat ofertele tip „5+1 gratis” la bere. Piedone a remarcat că prețul total plătit la casă nu reflecta nicio reducere, ci dimpotrivă – clienții plăteau integral pentru toate cele șase produse.

„Unde este oferta? Că ea vine la bax. Și asta e o păcăleală”, a declarat Piedone în timpul controlului. „5+1 înseamnă că una este gratis. Dacă o bere costă 5,65 lei, pentru șase ar trebui să plătești 28,25 lei. Dar la casă se încasează 36 de lei. Asta nu mai e ofertă, e înșelăciune!”, a spus acesta

Verificările efectuate de ANPC au scos la iveală și alte nereguli. Printre cele mai frecvente au fost diferențele între prețul afișat la raft și cel scanat la casă, lipsa mențiunilor clare privind termenii promoțiilor și produse de referință care nu se regăseau efectiv în stoc. Mai exact, clienții erau tentați de afișe promoționale atractive, dar la casă descopereau că prețul final nu reflecta beneficiul anunțat.

„Este o formă clară de publicitate înșelătoare, iar consumatorii sunt induși în eroare”, au transmis comisarii printr-o postare oficială pe pagina de Facebook a ANPC.

Reacția autorităților: sancțiuni și avertismente

Nici restaurantele sau terasele din Costinești nu au scăpat de controale. La Terasa Ștefan, inspectorii au găsit 101 kilograme de produse neetichetate sau alterate, ustensile murdare și frigidere care ar fi putut fi confundate cu containere de gunoi. Sancțiunea: 10.000 de lei și suspendarea activității.

La o autoservire operată de SC MODERN TASTE SRL, inspectorii au descoperit friteuze cu uleiuri refolosite, podele acoperite de grăsime, ustensile ruginite și carne fără etichete. Amenzile au ajuns la 20.000 de lei, iar 37,7 kg de produse au fost retrase de la consum.

În urma constatărilor, operatorul economic a fost sancționat conform legii, iar autoritățile au anunțat că astfel de verificări vor continua în toată zona litoralului. Piedone a subliniat că scopul acțiunilor nu este doar punitiv, ci și educativ, pentru a încuraja comercianții să respecte drepturile clienților.

„Consumatorul nu trebuie păcălit, nici în concediu, nici în oraș. Dacă scrii ‘gratis’, păstrează-ți cuvântul. Nu transforma oferta în capcană”, a avertizat Piedone după neregulile descoperite la Profi.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
13 decembrie 2025
13 decembrie 2025