Diete si regimuri

Postul intermitent nu ne ajută să slăbim

Publicat: 08 oct. 2020
farfurie goala cu ceas
Postul intermitent care restricționează consumul alimentar la opt ore pe zi, cu o pauză de 16 ore, nu este eficient nici ca mijloc de slăbire, nici pentru îmbunătățirea markerilor cheie de sănătate metabolică

Postul intermitent care restricționează consumul alimentar la opt ore pe zi, cu o pauză de 16 ore, nu este eficient nici ca mijloc de slăbire, nici pentru îmbunătățirea markerilor cheie de sănătate metabolică, potrivit unui nou studiu realizat de cercetători de la UC San Francisco.

Desi postul intermitent s-a dovedit a preveni creșterea în greutate la șoareci, cele mai multe dintre beneficiile raportate ale acestui tip de dieta la om au avut parte de teste științifice limitate.

Acest studiu, care a inclus 116 bărbați și femei cu un indice de masă corporală (IMC) cuprins între 27 și 46, a constatat că persoanele cărora li s-a atribuit aleatoriu să mănânce doar într-o perioadă de opt ore în fiecare zi au pierdut 0,94 kg în medie pe parcursul perioadei de 12 săptămâni, în timp ce cei cu o durată constantă a mesei au pierdut în medie 0,68 kg.

Studiul nu a constatat asadar nicio diferență semnificativă între cele două grupuri în ceea ce privește pierderea totală în greutate sau în alți markeri, cum ar fi masa de grăsime, insulina sau glucoza în repaus alimentar, aportul de energie etc.

Cum slabesti prin post intermitent: ce indica un alt studiu

Postul intermitent presupune să nu mănânci câteva ore. Cea mai cunoscută versiune este 8/16. Ideea? Nu mâncați nimic timp de 16 ore (între 20:00 și 13:00, de exemplu), hidratându-va cu apă și băuturi neîndulcite și consumand alimentr in fereastră de opt ore. Postul intermitent ajuta organismul să elimine toxinele, precum și să piardă în greutate.

Cercetătorii de la Universitatea din Chicago (Statele Unite) au dorit să analizeze efectele reale ale acestei metode de alimentație. Pentru a face acest lucru, au chemat voluntari pe care i-au împărțit în trei grupuri și i-au urmarit 10 săptămâni. Primul a trebuit să-și consume mesele între 13:00 și 17:00, cu alte cuvinte pe o fereastră de patru ore, a doua între 1 și 19 p.m., adică pe o fereastră de șase ore, în timp ce ultimul grup a trebuit să-și mențină obiceiurile alimentare.

Participanții cărora li s-a cerut să adopte postul intermitent au putut mânca orice le-a plăcut în perioada în care a fost permisă mâncarea. În afara acestui interval de timp, ei nu puteau consuma decât apă sau băuturi neîndulcite.

De-a lungul experimentului, cercetătorii au analizat modificările în greutate ale participanților, tensiunea arterială, nivelul colesterolului, rezistența la insulină și nivelul de stres oxidativ.

Participanții au pierdut până la 3% din greutatea lor

Rezultate: Cercetătorii au descoperit un nivel scăzut de stres oxidativ și rezistență la insulină la participanții care au adoptat postul intermitent. Cu toate acestea, nivelul de colesterol și tensiunea arterială nu s-au schimbat.

Când vine vorba de pierderea în greutate, rezultatele studiului sunt surprinzătoare: cercetătorii au descoperit o scădere a aportului caloric zilnic de până la 500 kcal pe zi la voluntarii care au practicat ambele tipuri de post intermitent. Dar asta nu este totul: au pierdut, de asemenea, până la 3% din greutatea lor în timpul experienței, fără nicio activitate fizică.





Adauga un comentariu