Diete si regimuri

Poți să renunți la fumat fără să te îngrași?

Publicat: 24 nov. 2020
femeie care fumeaza
Renunțarea la fumat favorizează creșterea în greutate

Da, renunțarea la fumat favorizează creșterea în greutate, dar nu trebuie să alegeți între fumat și îngrășare. Simplul fapt de a fuma ne determină să ardem între 200 și 300 de calorii pe zi.

Frica de a lua în greutate este o frână pentru unii fumători, explică nutriționistul parizian Juliette Bentz-Farman, iar unii oameni chiar încep să fumeze din nou dupa ce castiga câteva kilograme.

Pentru că da, este adevarat: renunțarea la fumat este adesea însoțită de creșterea în greutate. Este matematica, dar nu este inevitabila. Este însă necesar să înțelegem mecanismele pentru a lua masuri.

Poți să renunți la fumat fără să te îngrași? Da!

Este în primul rând o poveste a cheltuielilor de energie. Simplul fapt de a fuma ne determină să ardem între 200 și 300 de calorii pe zi. Rezultat? „Cu o dietă și o activitate fizică strict identică, o persoană care se oprește din fumat va câștiga, prin urmare, între 1,5 și 2 kilograme”, precizează Juliette Bentz-Farman pentru Top Sante.

Pe de altă parte, fumul afectează membranele mucoase ale gurii și nasului. Dar acestea se reînnoiesc în mod natural după ce încetezi să fumezi. Cealaltă față a monedei? „Sensibilitatea la gusturi și mirosuri crește și devenim din nou puțin mai lacomi. De exemplu, când trecem prn fața unei brutării…

În cele din urmă, capul și stomacul fiind legate, nicotina are un efect anorectic. Pe scurt: nicotina crește cantitatea de neuroni responsabili de transmiterea unui sentiment de sațietate. Cand te lasi de fumat, efectul dispare și „îți este foame mai regulat”. Și, desigur, kilogramele se acumulează!

Poți să renunți la fumat fără să te îngrași? Sfaturi

„200 până la 300 de calorii pe zi nu este mare lucru”, explică nutriționistul. Este chiar echivalentul unui avocado sau a două felii de pâine sandwich. Pentru a vă crește consumul de energie și a compensa scăderea metabolismului după oprirea fumatului, nu ezitați să vă mișcați puțin mai mult:

„15 până la 20 de minute suplimentare pe zi, este suficient. Dacă ați mers 45 de minute, mergeți o oră Si dacă temperatura din casa este de 20°C, reduceți-o la 19°C. Este destul de simplu de pus in practica și ar trebui facut acest lucru incă din prima zi după oprirea fumatului. In plus, fumatul oboseste, deci deplasarea pe jos va mai ușoară.

În plus, în mod evident va fi necesar să vă monitorizați dieta. Dar nu începeti să mancati doar salate. Pentru că frustrarea legată de renunțarea la fumat și cea de foame este situația ideală pentru a începe să mănâncati mai multe intre mese.

Expertul recomandă, prin urmare, să se opteze pentru carbohidrați buni, cum ar fi alimentele cu amidon, la fiecare masă, pentru a rezista tentatei gustarilor, pentru o hidratare optima in vederea evitarii oboselii, dar, de asemenea, să se renunțe la stimulente: „nu trebuie să opritți totul în același timp, iar iubitorii de cafea pot continua consumul fara probleme.





Adauga un comentariu