Local

Primăria Iași nu găsește firmă care să amenajeze un peron pentru tramvaie în zona Complexului Palas

Publicat: 08 iun. 2020
Primăria Iași vrea să amenajeze un peron pentru tramvaie în dreptul Complexului Palas
Primăria Iași nu găsește firme de construcții care să amenajeze două peroane

Primăria Iași a organizat o licitație pentru amenajarea a două peroane pentru tramvaiele în zonele Palas și Gară. La procedură nu s-au prezentat ofertanți, urmând să fie reluată în cel mai scurt timp. Un peron urmează să fie construit pe sensul de mers A. Panu – Podu Roș. Investiția urmează să fie realizată în urma solicitărilor făcute de mai mulți ieșeni

Primăria Iași a încercat, recent, să contracteze o firmă dispusă să amenajeze două peroane pentru tramvaie în două puncte-cheie din oraș. A fost organizată o procedură, dar nu s-au prezentat ofertanți. Lucrările aveau o valoare estimată de 60.000 euro, fără TVA. Reprezentanții primăriei au anunțat că procedura va fi reluată în perioada următoare. Primul peron va fi amenajat pe strada Palat în dreptul complexului Palas, pe sensul de mers A. Panu – Podu Roș, în dreptul complexului Palas. Al doilea peron va fi amenajat la intersecția străzilor Bacinschi – Străpungere Silvestru.

„În prezent, pe traseul liniei de tramvai, pe tronsonul cuprins între str. A. Panu și Podu Roș (str. Palat) nu există nicio stație de transport pentru călători. Acest lucru creează disconfort călătorilor care doresc să ajungă în zona Sălii Polivalente, zona Palas din diferite cartiere ale municipiului”, se arată în caietul de sarcini.

Primăria Iași anunță că ieșenii au reclamat că nu există acces spre complexul Palas pentru cei care folosesc tramvaiele

Edilii au precizat că aceste măsuri vor fi luate după ce ieșenii ar fi semnalat necesitatea înființării celor două peroane.

„Poziționarea stațiilor deoparte și de alta a arterelor de circulație impune oprirea tramvaielor înainte de a intra în intersecție și acordă suficient timp vehiculelor de pe fluxul principal să se asigure la trecerea peste liniile de tramvai. În prezent, pe traseul liniei de tramvai, pe tronsonul cuprins între str. A. Panu și Podu Roș (str. Palat) nu există nicio stație de transport pentru călători. Acest lucru creează disconfort călătorilor care doresc să ajungă în zona Sălii Polivalente, zona Palas din diferite cartiere ale municipiului”, se arată în caietul de sarcini.

Trei firme vor de la Primăria Iași un contract privind realizarea unui studiu de fezabilitate pentru înființarea unui metrou

Recent, Primăria Iași a lansat altă licitație privind realizarea unui studiu de fezabilitate pentru implementarea unei soluții alternative de transport. Edilii au luat în calcul transportul subteran cu metroul sau transportul aerian de tip monorail, care să facă legătura cu Zona Metropolitană. Studiul va stabili cu exactitate dacă o astfel de investiție va fi rentabilă. La procedură s-au prezentat trei firme: Pod Proiect SRL, din Iași, Urban Scope SRL, din București și IM Design Studio SRL, din Iași. Prima societate este controlată de profesorul Cristian Claudiu Comisu, profesor universitar la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași.

Piața Unirii va intra într-un program amplu de modernizare după ce va realiza proiectul tehnic

Primăria Iași anunță lucrări de modernizare în Piața Unirii. Mozaicurile și pavimentul vor fi reabilitate. Suprafața de teren studiată este de 12.010 metri pătrați. Proiectanții sunt așteptați cu oferte pe data de 12 iunie. Contractul are o valoare estimată de 168.067 lei, fără TVA. Piața Unirii a fost proiectată în anul 1961 de către arhitecții Gheorghe Hussar, Rodica Grozea și Horia Hudiță.

„Pavajul pieței prezintă mozaicuri din anii 1960 care imortalizează teme ale propagandei comuniste precum: agricultura (figurată prin tractoare, culturi agricole, spice de gâru), natura (brad, mistreț, cerb), industria (fabrici, macarale, roți zimțate, rulmenți, chimie), pacea (olimpiada, porumbeii și atomul), artele (filmul, muzica, teatrul), istoria (capul de bour și acvile, simbolul Unirii Moldovei și Țării Românești), alături de alte motive tradiționale”, se arată în prezentarea zonei.





Comentarii
  • Ingustati tot bulevardul!!!!!!!!!!La cererea pensionarilor care merg moca sa se plimbe prin Palace, se va mai face o defluidizare a orasului.Nu mai vezi un vot de la tineret primarelule!

  • Nu era mult mai bine daca linia de tramvai era langa trotuar? E mereu libera banda in intersectii, nu creiaza ambuteiaje tramvaiul si nici nu sta de 2 ori la semafor

Adauga un comentariu