Traficul din orașul Iași este absolut blocat nu doar la orele de vârf, ci la fiecare interval din zi, iar ieșenii nu știu ce să mai facă. Autoritățile locale au privit neputincioase cum străzile se aglomerează, însă primăria va angaja un expert care să aducă soluții
Numărul de mașini a crescut foarte mult la Iași, însă străzile au rămas aceleași. Acum se văd rezultatele pentru lipsa de intervenție din partea Primăriei Iași. Oamenii pierd timp prețios și s-au săturat de promisiuni. Odată cu sărbătorile de iarnă, traficul este aproape de colaps, iar soluțiile nu se întrevăd.
Primăria va angaja un expert să rezolve traficul din Iași
Lumea se întreabă când vom avea un trafic rezonabil în municipiul Iași de mult timp. Însă, în loc ca lucrurile să se îndrepte spre bine, totul este mult mai rău. Dacă, înainte, intervalul cel mai aglomerat era dimineață, între orele 07:00-09:00, și după-amiază, la 16:00-18:00, acum, la fiecare oră din zi, străzile sunt pline de mașini și șoferi nervoși.
„Avem Pasajul Bucium, care este într-o continuă transformare acolo, vom trece să îl reabilităm complet. Avem Poitiers, care face legătura cu Trei Fântâni. De anul următor vom avea un expert care va evalua traficul din Iași și ne va da soluții. Va fi cineva care a lucrat în marile orașe din Europa, în ceea ce privește traficul. Îi sfătuim și pe cetățeni să folosească și mijloacele de transport, iar noi ne-am bucura să vedem mereu autobuzele și tramvaiele pline tot timpul. Eu nu am rămas niciodată blocat în trafic, drumul meu este destul de scurt de obicei, de acasă la primărie și la universitate, am mai folosit și tramvaiul. Problemele le știm, este zona Cug, cu Bucium. Prin Cug intră zilnic 80.000 de mașini, iar prin Păcurari – aproape la fel. De la 140.000 de mașini am depășit 250.000 de mașini în Iași, este enorm”, a transmis Daniel Juravle, viceprimarul municipiului Iași.
Reporterii BZI l-au contactat și pe primarul Mihai Chirica, însă acesta nu a răspuns apelurilor. Încrederea în conducerea de la primărie este tot mai mică, având în vedere că până acum nu s-a luat nicio măsură care să aibă rezultate directe.
Mijloacele de transport în comun rămân printre miile de mașini
Transportul în comun ar fi o alternativă, însă tramvaiele și autobuzele sunt blocate de cele mai multe ori în marea de mașini de pe străzi. Banda unică este absolut necesară, altfel că un traseu de câțiva kilometri ajunge să fie parcurs într-o oră sau chiar mai mult în alte cazuri. Vatmanii și șoferii de autobuze sunt martorii direcți ai dezastrului de zi cu zi de pe străzile din Iași.
„Este teroare ce vezi zilnic pe străzi, dacă nu ești atent, imediat ai făcut accident. Problema este că pierdem foarte mult timp în intersecții, se aglomerează imediat și stai și aștepți la semafor mult și bine, după te mai înjură și călătorii din spate că întârzie. Trebuie făcut ceva urgent, altfel va fi dezastru”, povestește un vatman din Iași.
Ieșenii pierd ore întregi în fiecare zi din cauza traficului blocat din oraș. Primăria promite soluții, iar de anul viitor va angaja un expert care să aducă rezolvări pentru trafic.
https://www.mangalianews.ro/wp-content/uploads/2017/07/Nod-rutier-in-apropiere-de-Tokio-Auto-Bild-Romania.png
Așa se face când nu se vrea extinderea transportului public și construirea de parcări in multe locuri eliberând benzile , iar la intrarea în oraș intra doar cei care plătesc daca nu au număr de Iași.
Poate trebuie adus un matematician. Sa numere masinile ghiorlanilor de vegaslui, boston, ciuceava si bacchau care s-au oplosit la Oras. Si la satele invecinate; aia au facut mutarea vietii lor, de la casa la tzhara la bloc la sat.
Ca astia nici macar impozitul pe cazane nu-l platesc aici, asta e alta ecuatie. Dar vin alegerile locale.
Taxă foarte mare pe rable sau nu le mai dați voie sa circule prin oraș. Începând de la euro 1 inclusiv euro 4.
Articolul incepe cu mesajul care arata clar problema: numarul masinilor creste iar infrastructura a ramas aceiasi. Parcari subterane si etajate pentru eliberarea benzilor si pasaje pentru pietoni, apoi extindere de benzi pe ici pe colo (de ex. in fata la Hilton, cum mergi spre Elena Doamna, daca vrei sa faci dreapta nu vei putea daca se aduna la semafor, pentru ca nu e destul de lata banda apre dreapta), traficul est-vest cu tren urban pe cale ferata, cateva pasaje ca Octav Bancila, metrou, finalizarea centurilor care sa devieze traficul greu din oras. Acestea ar fi solutiile. Masurile cu impozitarea si taxa pe poluare merg si ele dar nu vor rezolva problemele. Apropo Opera din Copou va avea parcare subterana? Daca nu va pup pe palarie, pentru ca doar vorbiti dar nu faceti nimic. Si mai vine si spitalul de urgenta si noul terminal la aeroport, iar in Podu de Fier va fi horror. Fapte, nu vorbe!
Indiferent pe cine vor aduce, acela nu poate face minuni. Nu poate anula cauza fundamentala a blocajelor de trafic : haosul imobiliar patronat de primarie. Ar trebui exproprieri si demolari pentru noi drumuri. Ar trebui mutate la periferie minim 50% din sediile de birouri din centru. Ar trebui scoli, magazine si parcuri in noile zone rezidentiale.
De ce mai trebuie angajat unu? Era un consilier odata care facea si desfacea… nu a fost remunerat? Aaa e posibil sa ma insel… el se ocupa de circulatia si traficul in pietele din oras… mii de scuze
Zilnic, coloanele de mașini se întind pe kilometrii spre ieșirile din oraș – citat din domnul sau doamna jurnalist care mai pune un i extra la kilometri ca doar e la moda in zilele astea. –- comentariul de sub poza
Gargara
Ar trebui investitii…pe infrastructura si tehnica actuala nu poti face nimic. Vine expertul nu zic, da idei dar aceste idei ca sa fie implementate pot fi sustinute doar cu bani, primaria va trebui sa bage mana adanc in buzunar…Eu zic sa ne predam…
Spalare de bani…….cautati boss cautati…..acusi vin alegeriile……abia asteapta iesenii sa va matraseasca…..dati autorizatii de constructii blocuri de 12 nivele printre blocuri cu 4 nivele…….sa vedeti ce trafic o sa fie prin Frunoasa…….spaga mare la Iasi
Ar trebui sa-l aduca pe Sfantul Petru, ca numai cu minuni se mai poate face ceva.
Ai mare dreptate the supreme car.Cat de prost sa fii sa te indatorezi toată viața sa iti cumperi apartament la bloc pe cimp la tară. Bloc impropriu spus, clădire din BCA si Rigips
S-au umplut orașul de țărani parveniți de la Vaslui și Botoșani.
Văleu domnu’ candidat Juravle, ce o fi făcut expertu’ dvs prin marile orașe ? Spălat parbrize pe la opririle la semafor ? Spălat ditai mașina la spălătorie cu £5 sau e expertul ăla care-i țiitoarea oricărei benzinării cu autoservire ? Întreb pentru un vecin bostonian care e expert doar in culorile alb/negru prin marile orașe din Europa și s-ar muta și el la Iași da’ nu știe dacă îi prisosesc calificările.
„Va fi…”, la un moment dat, in viitor…
Cum, hodorogul ala de Radu Botez, omul si mana dreapta a lui Chirica, mare expert in trafic auto (un habarnist din punctul meu de vedere), nu se mai pricepe ? Era pupincuristul primarului Chirica, acum Chirica l-a bagat mare sef pe la piete, ca sa frece duda pe multi euroi lunar. Acum chiorul ala de Juravle aduce expert din strainatate ? Vaii, dar Chirica se simte umilit in cazul asta. Chirica se dadea la un moment dat cel mai mare expert din Romania in materie de trafic auto. Acum sa vedeti voi umilinta.
In loc sa lucrati la infrastructura, aduceti experti care au lucrat în marile orașe din Europa. Ok, dar marile orase din Europa au sosele de centura și nu au autorizat Dedeman, Leroy Merlin, Brico depot, Jumbo, si toate hipermarketurile in mijlocul orasului! Cum sa fie aprovizionate acestea cu materiale de constructii daca nu cu camioane prin mijlocul orasului? Nu prea se potriveste cu experienta expertilor din marile orase europene.
Pasaje supraterane, macar ca cel din Octav Bancila, in Podu Ros de la BCR pana la baza Pasajului Nicolina, la Cotnari, in Bucsinescu, langa podul din Tudor chiar pe ambele maluri ale Bahluiului, etc. Cel mai usor de construit si cu efect imediat asupra traficului. Ce, pasajul Octav Bancila nu e bun ? Ba e foarte bun pentru ca exista. Ia sa le faca pe toate cele enumerata macar la fel cu cel din Octav Bancila si sa vedeti diferenta.
Ar trebui folosite si mijloacele de trasport in comun si nu ar mai fi asa de aglomerat in trafic, nici nu ne-am intoxica din cauza rablelor….
Sunt anumite zone care au fost reabilitate gen Galata unde din cauza stalpilor de iluminat amplasati pe trotuar,a ramas trotuarul mai lat decat calea de rulare.In unele cazuri tot din cauza stalpilor care trebuiau reamplasati s-au facut alveole unde se parcheaza masinile gen b-dul Pacurari,in loc sa se faca o banda de circulatie in plus pe fiecare sens.Consider ca este una din cauzele de blocajului traficului.
sa dea mai multe autorizatii de constructii,mergem pe infrastructura lui Ceausescu de 34 de ani nu au tacut altceva decat sa ingreuneze traficul pina a ajuns la saturatie constuind haotic fiecare cum il taie capul nepastrand un standard de cladiri pe zone tot orasul e pestrit mai raparet ca chirica nu a fost in primarie,
sa se imbogateasca in termen scurt
Sunt anumite zone care au fost reabilitate gen Galata unde din cauza stalpilor de iluminat amplasati pe trotuar,a ramas trotuarul mai lat decat calea de rulare.In unele cazuri tot din cauza stalpilor care trebuiau reamplasati s-au facut alveole unde se parcheaza masinile gen b-dul Pacurari,in loc sa se faca o banda de circulatie in plus pe fiecare sens.Consider ca este una din cauzele de blocajului traficului.
Am ap .in Iasi de 44 de ani, dar am si o casa langa Iasi , unde locuiesc in lunile de vara! Inainte faceam 10 min cu masina , acum 25-30 min , inca e bine , e iesirea prin c.a rosseti! Am un vecin( si ca el mai sant multi altii) are trei masini in familie , toti 3 lucreaza in oras …..2 au acelasi program si lucreaza in acelasi loc dar..fiecare cu masina lui! ( prostie multa) Asa ca de acum incolo nu se va mai circula ok in oras never indiferent de ,, expertii ” adusi ! Solutii ar fi; Tot ce e , extra oraș parcari cu plata la intrarile in oras , masinile acolo si asigurat transportul in comun, se impusca doi iepuri , bani din parcari si din biletele pe transport in comun. Apoi tot ce e sub euro 4 nu intri in oras sau intri dar cu o taxa f mare , sa i descurajeze pe cei cu masini de 500 euro! Orasul nu e sufocat de ieseni, ci de cei din vs, bt, sv, bc, vn, nt! Stați in podu de piatra sau pasaj bucium si observati cate masini,, straine ” sant! 1/3 din ele sant ,, straineze”!
Toate marile orașe scot masinile din oras SI merg pe transport in comun electric. Noi facem pasarele ca in China . SI ne miram ca avem smog.
Orasul trebuie sa fie al oamenilor nu al tevilor de esampament.
Cu cat mai multe pasarele cu atat vor fi mai multe mașini , orasul se supraaglomerează . Asta e oras universitar vine mult tineret , cumpara apartamente de carton duplex isi iau madini so gata , ne am sufocat
*1. Gestionarea traficului:**
* **Sistem de management al traficului:**
* Implementarea de senzori, camere video, și sisteme de comunicații pentru colectarea datelor în timp real.
* Utilizarea de software avansat pentru analiza datelor și adaptarea la condițiile de trafic.
* Colaborarea cu poliția rutieră și alte autorități pentru gestionarea eficientă a traficului.
* **Tehnologii inteligente de transport:**
* Utilizarea unui sistem de management al traficului (TMS) pentru monitorizarea și controlul fluxului de trafic.
* Implementarea unui sistem de informare a călătorilor (TIS) pentru a oferi informații în timp real despre trafic, rute și orare.
* Utilizarea de aplicații mobile și site-uri web pentru a oferi informații despre trafic și a permite călătorilor să își planifice traseele.
* **Sincronizarea semafoarelor și benzi dedicate:**
* Sincronizarea semafoarelor pentru a îmbunătăți fluxul de trafic și a reduce timpii de așteptare.
* Crearea de benzi dedicate pentru autobuze și transport public pentru a le acorda prioritate.
* Utilizarea de senzori pentru a detecta traficul și a ajusta timpii de semaforizare în timp real.
**2. Îmbunătățirea infrastructurii rutiere:**
* **Modernizarea infrastructurii:**
* Extinderea și modernizarea drumurilor principale și secundare pentru a reduce congestia.
* Construirea de noi poduri și pasaje subterane pentru a fluidiza traficul și a reduce timpii de călătorie.
* Utilizarea de materiale durabile și tehnologii moderne pentru a reduce costurile de întreținere și a îmbunătăți calitatea drumurilor.
* **Parcări moderne:**
* Construirea de parcări publice moderne, cu sisteme de plată eficiente și tarife accesibile.
* Implementarea unui sistem de parcare inteligentă pentru a ajuta șoferii să găsească rapid locuri de parcare disponibile.
* **Separarea fluxurilor de trafic:**
* Crearea de benzi pentru biciclete și pietoni pentru a le oferi participanților la trafic un spațiu sigur și confortabil.
* Utilizarea de măsuri de calmare a traficului, cum ar fi limitatoare de viteză și semafoare pietonale, pentru a reduce riscul de accidente.
**3. Încurajarea transportului public:**
* **Modernizarea și extinderea rețelei:**
* Achiziționarea de vehicule moderne și ecologice pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor de transport public.
* Extinderea rețelei de transport public pentru a acoperi zonele mai puțin deservite și a reduce timpul de călătorie.
* Crearea de rute expres și linii de autobuz dedicate pentru a reduce timpul de călătorie și a face transportul public mai atractiv.
* **Integrarea serviciilor de transport:**
* Oferirea de bilete integrate și sisteme de parcare „park and ride” pentru a încuraja călătorii
**4. Promovarea transportului alternativ:**
* **Mersul pe jos și ciclismul:**
* Crearea de infrastructuri prietenoase pentru pietoni și bicicliști, cum ar fi trotuare largi, piste de biciclete și treceri de pietoni sigure.
* Organizarea de campanii de sensibilizare și evenimente pentru a promova mersul pe jos și ciclismul ca mijloace de transport sănătoase și ecologice.
* **Sisteme de partajare de biciclete și trotinete electrice:**
* Implementarea și promovarea sistemelor de partajare de biciclete și trotinete electrice cu tarife accesibile.
* Crearea de stații de parcare și încărcare convenabile pentru a facilita utilizarea acestor mijloace de transport.
* **Sprijinirea vehiculelor electrice:**
* Oferirea de stimulente financiare și facilități pentru proprietarii de vehicule electrice, cum ar fi tarife reduse de parcare și acces la stațiile de încărcare publice.
* Colaborarea cu companii private pentru a extinde rețeaua de stații de încărcare și a face vehiculele electrice mai accesibile.
**5. Gestionarea parcului auto:**
* **Promovarea mașinilor electrice și hibride:**
* Oferirea de stimulente financiare și facilități pentru proprietarii de mașini electrice și hibride, cum ar fi tarife reduse de parcare și acces la stațiile de încărcare publice.
* Colaborarea cu companii private pentru a extinde rețeaua de stații de încărcare și a face mașinile electrice și hibride mai accesibile.
* **Reglamentarea parcării:**
* Implementarea de reglementări și restricții eficiente pentru parcarea pe străzi și în zone aglomerate pentru a reduce congestia și a îmbunătăți siguranța.
* Utilizarea tehnologiei pentru a monitoriza și a gestiona parcarea, cum ar fi sisteme de parcometre inteligente și aplicații mobile pentru a găsi locuri de parcare disponibile.
Printre alte zeci de motive ar mai fi; aprobarea si functiunarea tuturor ( cu exceptia metro-carrefour era) hipermarketurilor in buricul iasului, benzinarii , cladiri de birouri etc! In afara nu o sa vezi asa ceva! Pe o raza de 1 km 2 in zona fosta tesatura cet iasi ai ; dedeman, jumbo, leroy merlyn,
2 kaufland si iulius mall! N are cum fi liber! ..si mai la cateva sute de metri distanta sant , egros si carefour felicia !🤔
Se pot face multe chestii. Chiar si cu costuri scăzute…. Dar se poate trece peste anumite orgolii politice si decizii politice care se vor pune împotriva acestor modificări? Daca nu … Degeaba aduci expertul. Pleaca cu frustrări la fel de repede de unde a venit … Un exemplu simplu este, prioritizarea vehiculelor de pe blv Nicolina si nu cele care coboară din Miroslava la ora de vârf, de ce este configurația asta? Toata lumea o vede
Majoritatea semafoarelor sunt corelate cât să prinzi roșu la fiecare dintre ele. La cele mai multe dintre semafoare manevra la stânga nu beneficiază de timpi separați așa că o bandă, în general, de transport în comun, rămâne blocată. Cred că aveți nevoie la primărie de un băiețel care nu este în cale afară de prost.
Hei , da’ in primarie sunt specialisti care primesc leafa sa se ocupe cu asa ceva!!!
Ce se intampla cu ei?? Pleaca in somaj daca vine un expert international?
Iașul nu este un „mare oraș european”. Nu este nici măcar oraș, in înțeles european. Este doar o comună mai mare. Doar cei veniți de prin Cotusca sau Dorohoi cred că Iașul este oraș. Așadar, cum sa impui măsuri similare cu cele din „marile orașe europene”, in comuna Iași? E ca și cum comisia circulație de la primăria Iași ar merge la Chicirea ca să implementeze semaforizarea ulițelor.
Probabil că va sosi vrem hastag rezist, woke ori neomarxist care va închide tot Iașul pentru circulația auto. Pentru că asta e tendința în Europa „civilizata”. Vei fi considerat progresist daca mergi cu troti sau cu bicla, și retrograd daca mergi cu mașina. Cat despre mașinile electrice, astea sunt o problema în trafic și acum: stai la fundul lor, ca merg cu 30/ora. La vale.
Vom circula cu mijloacele de transport în comun numai atunci când „autoritățile” locale le vor folosi și ele, zilnic. Să dea exemplu, așa cum au făcut cu vaccinul in pandemie.
Dar până atunci, soluția cea mai rapida este părăsirea comunei Iași.
Mașinile trebuiesc scoase din oraș dar șosea de centură 0, angajări la CTP 0(mic salar), autobuze mici (2 etaje), tramvaie vechi și defecte – piese se scot din cele noi că să funcționeze vreo 8 . Parcări la intrări și taxe de intrare în oraș mari . Se pot face parcări pe un spațiu de 10mp2 4-6 etaje cu minim 30 de mașini care plătesc parcarea peste tot în Iași și banda de lângă bordură liberă. Piste de bicicletă pe stradă. Fără mașini pe trotuare .
Atunci de sa mai angajat o droaie de cică conțilieri dacă ei habar nu au ce înseamnă un oraș mare cea ce inplică și circulație variată –scoși la muncă pe străzi nu la taifas prin săli de ședințe fără nici un rezultat sau numai cu ridicatul mîinei pentru vot–gogowernatorul marionetă și ciordeleul lui au eșuat toate orașele cu performanța lor de ciordeliști
Trebuie scoase de pe strada toate cazanele. Vezi cate un nesimtit care scoate fum ca la locomotiva cu abur, amenda!!!Restrictie in zona centrala. Circula doar de la euro 5 in sus. Semafoarele trebuie sincronizate. Amenzi pentru adormitii care merg cu 20km/h in conditiile in care au strada libera ( recomand tramvai ) Traficul greu trebuie scos din oras, trebuie construite parcari.Cand e vacanta parca e mai liber, nu? Verificarea adreselor de domiciliu daca sunt reale. Ne plingem cumva de poluare???Poteca de centura trebuie largita la 2 benzi pe sens. Trebuie construite poduri si pasaje. Management de trafic adevarat facut de profesionisti, nu de neamuri! Doar atat si se rezolva o parte din probleme.
Scoate ți cele 15000 de mașini uber&bolț, din orașul IAȘI, majoritatea cu nr de NT, VS, BT ,SV, GL, VN etc.. dorită lor este aglomerat tot timpul, datorită lor nu găsești locuri de parcare nicăieri în oraș….
Sa aduceti un expert si pentru salile de sport, stadioane, parcuri, spitale etc…….a trecut perioada machetelor la alegerile astea e timpul expertilor…..la urmatoarele alegeri vor fi comisii si apoi urmeaza copii jmecherilor….si uite asa mai trec 20-30 ani…..vine o pandemie, viscol, ciclon, razboi pe Luna……si avem pe cine da vina….
Dah, sunt convins ca toti cei care va plangeti aici ca se circula greu va asezati cu eleganta poponetzul in scaunelul scamosat din spatele volanului si asteptati cu nerabdare sa se elibereze strada pentru a ajunge cu cotetul la destinatie. Daca nu vom ajunge cu totii sa fim adeptii unor principii sanatoase, nu vom ajunge nicaieri. Trebuie schimbat mentalul colectiv!
Ha ha ha, ce tampiti astia de la Primarie. Doar din cauza lor s-a produs acest haos in oras indiferent de ora. Din cauza cretinilor care au dat autorizatii pe banda rulanta ptr dezvoltarea „cartierelor” imobiliare prost construite. Dar ei au luat cascaval tradus prin bani si apartamente in noile locatii construite, e si normal ca au dat avizele rapid si fara probleme. Toata aceasta situatie are un inceput undeva in spate…
Lasand mizeria sa se adune, metaforic spus, apa nu o mai poate drena, pur si simplu s-a intarit malul si nu mai are ce sa se scurga.
Expertul p… care va rezolva problema!
Ne iau de prosti in continuare, mergeti si votati ca oile ptr a va pastra functiile cei mai multi!
,, retardatu”, si in ce ar consta mentalul colectiv!
Orasul asta parca are un city manager. Ala ptr ce e platit??
Unii dintre noi nu așteaptă poștașu’ cu pensia și se descurcă foarte bine indiferent de incompetența celor care-i batjocoresc pe fraieri prin intersecții.
Niște incompetenți, țărani, cocalari, etc. Nu mai sunt cuvinte sa descrii pe anumiți cetățeni din Iași si România in general, care dețin funcții publice si vor sa fie respectați.
Acest nou post e facut pentru Cezar Baciu, fetita fidela a lui Chirica!!!
Aveti ocazia unica sa-l intalniti pe Gigi Nichita prin trafic, personaj care a cheltuit 20 mil de euro pe Managementul traficului care nu functioneza.
Linistit puteti sa-i trimite-ti o flegma intre ovhi trogloditului
Kizdică, ca să sintetizez comentariile, să sougi poula la ieșenii care te-au votat, orașul e vraiște și tu te dai cu ruj.
Culmea e ca va fi si mai aglomerat !!!