Prima pagină » National » Primul mare oraș din România care elimină reclamele la jocuri de noroc și tutun din spațiul public
Primul mare oraș din România care elimină reclamele la jocuri de noroc și tutun din spațiul public

Primul mare oraș din România care elimină reclamele la jocuri de noroc și tutun din spațiul public

18 aug. 2025, 19:01,
Redacția BZI în National

Reclamele stradale la jocuri de noroc ar putea fi interzise în București. Proiectul este promovat de USR, după ce industria jocurilor de noroc a fost deja afectată de noile taxe impuse de guvernul Bolojan și de reglementările privind promovarea prin intermediul vedetelor din România.

Doi consilieri generali USR propun ca, începând cu 1 ianuarie 2026, să fie interzise reclamele pentru jocuri de noroc și produse din tutun pe toate bunurile publice și private ale Capitalei.

Consilierii Nicorel Nicorescu și Dragoș Radu au depus un proiect de hotărâre care prevede interzicerea reclamelor pentru aceste produse inclusiv pe bunurile administrate de sectoare, instituții locale sau companii în care Primăria este acționar majoritar, conform Mediafax.

Primul mare oraș din România care elimină reclamele la jocuri de noroc și tutun din spațiul public

Dacă proiectul va fi adoptat, Bucureștiul ar deveni primul mare oraș din România care elimină reclamele la jocuri de noroc și tutun din spațiul public, reprezentând un pas important pentru protejarea sănătății publice și a generațiilor viitoare.

„Vrem să readucem spațiul public în serviciul oamenilor, nu al industriilor care produc dependență și afectează grav sănătatea. Este momentul ca Bucureștiul să facă un pas curajos pentru a proteja generațiile viitoare”, a declarat Nicorel Nicorescu, consilier general USR și inițiator al proiectului.

„Publicitatea stradală la jocuri de noroc și tutun nu este doar o problemă estetică, ci și una de sănătate publică. Dacă ne dorim un oraș prietenos pentru tineri și familii, trebuie să curățăm spațiul public de mesajele care normalizează dependențele”, a adăugat Dragoș Radu, consilier general USR și co-inițiator al proiectului.

Potrivit USR București, inițiativa urmărește protejarea sănătății publice, în special a copiilor și tinerilor, de efectele nocive ale publicității agresive pentru produse cu risc ridicat de dependență și mortalitate. Studiul „Betting on a Better Future”, realizat de CeSIP, arată că publicitatea la jocuri de noroc crește cu peste 10% probabilitatea ca adolescenții să dezvolte dependență, iar aproape un sfert dintre aceștia încep să joace înainte de 14 ani.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
05 decembrie 2025
05 decembrie 2025