Actualitate

Promisiunile Guvernului Ludovic Orban: Peste 3.000 de km de autostradă și drumuri expres până în 2030

Publicat: 01 iul. 2020
ALT=
Promisiunile Guvernului Ludovic Orban: Peste 3.000 de km de autostradă și drumuri expres până în 2030

Promisiunile Guvernului Ludovic Orban. Potrivit Planului Naţional de Investiţii şi Relansare Economică, publicat astăzi de Guvernul României, în următorii ani, în România vor fi finalizate peste 407 kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, în valoare de 4,3 miliarde de euro. De asemenea, reprezentanții Guvernului vorbesc despre lucrări a aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres, în perioada 2020 – 2030. Aceste lucrări vor asigura conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene.

În ceea ce privește segmentul rutier, se are în vedere finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare. Este vorba despre 407,3 km de autostrăzi şi drumuri expres. Este vorba despre rutele: Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borş), Sebeş – Turda, A0: Inelul de Sud Bucureşti, Craiova – Piteşti, Sibiu – Piteşti (Loturi 1, 4, 5), Varianta de Ocolire Bacău şi Podul peste Dunăre de la Brăila.

Lucrări la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres vor fi demarate în perioada 2020 – 2030. Asta pentru conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene se vor demara. Costul estimat este de 31 miliarde de euro.

Tronsoanele vizate sunt: Sibiu – Piteşti (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădăşelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureş – Iaşi – Ungheni, A3: Ploieşti – Comarnic – Braşov, A7: Ploieşti- Suceava – Siret, A0: Inelul de Nord Bucureşti; Bucureşti – Alexandria – Craiova – Lugoj, Buzău/Focşani – Brăila – Galaţi, Măcin – Tulcea – Constanţa; Transregio Gilău – Cluj Napoca – Apahida.

Promisiunile Guvernului Ludovic Orban: Investiții în sectorul feroviar

Aproximativ 18 miliarde de euro vor fi investite în sectorul feroviar. Planurile Guvernului arată investiţii în circa 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030. Astfel, se dorește finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulaţia trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h.

De asemenea, pe lista de proiecte de modernizare a căii ferate mai apar pentru asigurarea obiectivelor de conectivitate: Bucureşti – Craiova – Timişoara – Arad, Centura feroviară a Municipiului Bucureşti, Ploieşti – Suceava – Dărmăneşti, Suceava – Cluj Napoca, Buzău – Feteşti, Port Constanţa – Palas, Predeal – Braşov, Cluj Napoca – Episcopia Bihor, precum şi trenul metropolitan Nădăşelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonţida.

Bani pentru magistrale de metrou, domeniul aerian și sectorul naval

La capitolul metropolitan, în plan este cuprinsă dezvoltarea în Bucureşti a noilor magistrale de metrou şi extinderea celor existente. Nu este menţionat vreun termen de finalizare. Astfel, se vorbește despre extensia M2 Pipera – Petricani şi Berceni – Linia de Centură Sud, încheiere tronson M5, lansare M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni și M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu,.

Planul de Relansare Economică prevede şi lucrări la metroul din Cluj Napoca, pentru Magistrala: Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca.

Planul prezintă date referitoare și la domeniul aerian, cu investiţii totale de 2,9 miliarde de euro, alocate în vederea extinderii şi construirii de terminale pentru pasageri şi de zone cargo, dar şi crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară şi rutieră.

Pe de altă parte, în sectorul naval sunt anunţate investiţii totale de 4,3 miliarde de euro, pentru modernizarea şi extinderea infrastructurii porturilor maritime şi fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanţa, lucrări de dragaj, de exploatare, consolidări şi alte investiţii pentru asigurarea navigaţiei pe tot parcursul Dunării, pe tot timpul anului.





Adauga un comentariu