Diete si regimuri

Putem mânca cartofi chiar daca avem diabet!

Publicat: 29 oct. 2020
cartofi
Consumul de cartofi nu ar fi, de fapt, interzis diabeticilor

Un nou studiu vine să transforme o idee preconcepută: consumul de cartofi nu ar fi, de fapt, interzis diabeticilor! Potrivit cercetătorilor de la Universitatea Catolică Australiană din Melbourne, diabeticii pot mânca cartofi, un aliment de obicei nerecomandat datorită indicelui glicemic ridicat.

Diabeticii de tip 2 trebuie să jongleze în mod constant cu alimentele și să-și cunoască indicele glicemic mereu pentru a ști ce pot să mănânce și cât de mult, pentru a evita explodarea încărcăturii lor glicemice, care ii expune la un risc crescut de boli de inimă și accident vascular cerebral în special.

Diabetul de tip 2 este o boală cronică caracterizată printr-o creștere a nivelului de zahăr din sânge (hiperglicemie). Această afecțiune, care afectează în general persoanele cu vârsta peste 50 de ani, apare la persoanele mai obeze sau supraponderale. Igiena alimentelor și verificarea conținutului dietei zilnice sunt, prin urmare, primul tratament pentru boală, pe lângă activitatea fizică regulată.

De ce putem mânca cartofi chiar daca avem diabet?

Oamenii de știință australieni au realizat un experiment uimitor. Au oferit aceleași mese pentru 24 de pacienților diabetici, cu excepția cinei, unde au fost servite alimente cu amidon (ca parte a unui meniu echilibrat), cu cartofi și orez basmati (cunoscut ca având un indice glicemic mai mic). Ei au repetat experimentul de mai multe ori și au măsurat de fiecare dată glicemia precisă a pacientului după ce a mâncat (la fiecare treizeci de minute), apoi continuu pe parcursul nopții care a urmat, folosind un monitor de glucoză. Rezultatele: pacienții care au mâncat cartofi seara au avut un răspuns glicemic mai bun decât ceilalți!

„Cercetările observaționale și sfaturile dietetice tradiționale i-au determinat pe unii să creadă că cartofii nu reprezintă o alegere alimentară adecvată pentru persoanele cu diabet de tip 2”, notează dr. Brooke Devlin, autorul principal al studiului, potrivit Femme Actuelle.

Oamenii de știință au precizat:

„Studiul nostru arată că alimentele cu IG crescut, cum ar fi cartofii, pot fi consumate ca parte a unei mese sănătoase de seară fără a afecta negativ răspunsurile la zahărul din sânge.”

Pe scurt, pentru cercetători, indicele glicemic nu este totul. Într-adevăr, echilibrul alimentar și orele de masă sunt factori despre care se știe că au un impact asupra răspunsului glicemic. Și pacienții observă bine zilnic. Depinde de ei să găsească echilibrul corect și, prin urmare, să nu se abțină de la așa-numitele alimente interzise!





Adauga un comentariu