Cristian Barabulă a câștigat un premiu de 1.000 de lei după ce a participat la o tombolă organizată de Kaufland România. Când să ridice premiul, clientul a avut parte de o surpriză neplăcută. Reprezentanții magazinului din cartierul Nicolina i-au transmis un răspuns oficial
Un client fidel al supermarketului Kaufland a avut parte de o surpriză neplăcută. Ieșeanul Cristian Barabulă a participat la o tombolă organizată de magazinul din cartierul Nicolina, în luna februarie 2022. Trebuia să facă unele cumpărături de minimum 100 de lei și să completeze un talon cu datele de identificare. După o perioadă, a fost anunțat că este unul dintre câștigătorii tombolei. Premiul consta într-un voucher de cumpărături în valoare de 1.000 de lei.
”Revendicarea voucherului «Te protejezi și câștigi!», de 1.000 RON, din magazinul menționat se realizează personal, începând cu data de 4.04, în baza dovezii vaccinării, a codului primit în SMS-ul anterior, a CI și a următorului bon fiscal în original: 30009/12.02.2022. Absența oricărui document justificativ duce la invalidarea premiului”, se arată în notificarea Kaufland de pe data de 24 martie 2022.
În edițiile trecute ale BZI a fost prezentat cazul altui client ce s-a aflat în conflict cu reprezentanții magazinului.
Scandal la tombola organizată de Kaufland România: ”Nu mai aveam bonul”
Cristian Barabulă a povestit că nu a mai putut ridica premiul pentru că bonul fiscal era deteriorat. Mai mult, a arătat că reprezentanții Kaufland au impus o regulă absurdă în ceea ce privește solicitarea bonului fiscal, în condițiile în care datele clientului erau deja înregistrate.
”Am participat la tombola din luna februarie. Am fost anunțat că am câștigat și m-am prezentat să ridic premiul. Mi-au spus că nu am bonul în original. Într-adevăr, bonul fiscal nu-l mai aveam în original, s-au jucat copiii și au vărsat ceva pe bon. Însă eu am făcut cumpărăturile cu cardul, se vedea clar că eu sunt persoana câștigătoare. Am folosit aplicația lor, am folosit plata cu cardul, se vedea clar că eu am câștigat. Era o sumă destul de importantă, dar au refuzat să-mi dea voucherul”, a subliniat Cristian Barabulă.
Mai mult, a anunțat că va apela la ajutorul comisarilor de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Iași. Clientul a primit de la Kaufland și o notificare prin care a fost anunțat că nu va primi premiul.
”Așa cum am menționat anterior, participantului îi revine obligația să păstreze bonul fiscal în original, conform regulamentului. Premiul poate fi ridicat doar prin prezentarea bonului fiscal original”, se arată în răspunsul companiei.
Aceleași explicații au fost transmise și la solicitarea cotidianului BZI. Clienții au semnalat și alte situații la Kaufland, când același produs avea prețuri diferite.
Kaufland deschide un nou magazin în municipiul Iași
Totodată, un nou magazin Kaufland urmează să fie deschis în zona CUG, din municipiul Iași, chiar lângă ruinele fostului ”Fortus”. Terenul are o suprafață de 1,7 hectare. Aproape un hectar a fost cumpărat în 2021 de la societatea Engineering and General Constructing SA, controlată de fostul deputat Relu Fenechiu, condamnat la închisoare cu executare pentru fapte de corupție. Inițial, amplasamentul menționat se afla sub sechestrul ANAF pentru recuperarea prejudiciilor aduse de fostul deputat. Deși s-a semnat un antecontract în cursul anului trecut, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru construirea centrului comercial a fost inițiat de firma lui Fenechiu.
La final, Relu Fenechiu ar urma să primească nu mai puțin de 2 milioane de euro după ce, în ultimii ani, a cumpărat mai multe suprafețe mici de la diverși proprietari. Amplasamentul este identificat chiar lângă Centrul Expozițional Moldova cu acces spre șoseaua Nicolina, ce face legătura cu comuna Ciurea. Noua investiție va afecta în principal traficul rutier din zonă.
Acolo, zilnic, sunt parcate zeci de tiruri cu marfă ce urmează să fie controlate de inspectorii vamali. Scandalul de la tombola organizată de Kaufland România este doar unul dintre episoadele în care a fost implicată compania.