Actualitate

Se construiește cel mai mare tunel feroviar din România, pe ruta Brașov-Sighișoara. Când vor fi gata lucrările

Publicat: 18 mart. 2024
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Se construiește cel mai mare tunel feroviar din România pe ruta Brașov-Sighișoara. Când vor fi gata lucrările
Lucrările au început în 2020, după trei ani de licitații și sunt în mare întârziere.

Se construiește cel mai mare tunel feroviar din România, pe ruta Brașov-Sighișoara. La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov-Sighișoara într-o oră. Acum, garniturile circulă cu 40 km/h, iar deplasarea durează mai bine de trei ore. Iată când vor fi gata lucrările.

Se construiește cel mai mare tunel feroviar din România, pe ruta Brașov-Sighișoara

Au început săpăturile pentru cel mai mare tunel feroviar din România, aflat pe ruta Brașov – Sighișoara. Este cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară.

Lucrările ar fi trebuit sa fie gata anul acesta. Reabilitarea căii ferate Brașov-Sighișoara costă peste un miliard de euro. Lucrările au început în 2020, după trei ani de licitații și sunt în mare întârziere. La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov – Sighișoara într-o oră.

Ionuț Săvoiu, sectetar de stat în Ministerul Transporturilor, a precizat că lucrările ar putea fi gata în anul 2026. ,,Undeva, în 2026, ar trebui să fie date în folosință, dacă lucrurile decurg normal și nu apar alte probleme.”

Octavian Movilianu, vicepreședinte PRO Infrastructura, este de altă părere. Acesta a precizat că lucrările sunt în mare întârziere. ,,În cel mai optimist caz, aici putem fi gata în vreo 3-4 ani. Avem și alte blocaje în alte puncte pe șantier.”

Au început lucrările și pentru cel mai lung viaduct din țară

Cel mai lung viaduct din România se află în proces de aprobare pentru construcție. Centura Gura Humorului va avea cel mai lung viaduct din România, pasajul peste râul Moldova și Drumul Județean 177 D având o lungime de peste 5 kilometri.

Autostrada care va deveni o centură pentru orașul Gura Humorului are o lungime totală de 10 kilometri și va deveni o centură rapidă pe traseul Autostrăzii Nordului Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, drum de mare viteză cu o lungime totală de 335 de kilometri. Valoarea totală a investiției fiind de 2,7 miliarde lei.

Și Autostrada Moldovei a înregistrat întârzieri masive. Autostrada „Moldovei” A7 – coloana vertebrală rutieră care ar urma să străbată regiunea de la Nord la Sud și să lege Moldova de Muntenia – se află în lucru din apropiere de Ploiești, de la intersecția cu A3, până la Pașcani, aproape 320 de kilometri.

O veste bună este aceea că Autostrada A7 conține primul nod turbion din România, construit la intersecția cu A8. Construcția va avea 12 pasaje și o lungime cumulată a bretelelor de aproximativ 15 kilometri. Nodul de tip turbion este situat la intersecția autostrăzilor A7 și A8. Conform proiectului pentru Autostrada Moldovei, acesta a fost construit în zona Sodomeni – Pașcani, județul Iași. Valoarea estimată pentru finalizarea acestei porțiuni ajunge la 7,79 miliarde de lei.

Conform planului, Autostrada Moldovei va fi împărțită în două loturi. Autostrada Moldovei este prima autostradă a României aflată integral în execuție între Ploiești și Pașcani, pe toți cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la final, va lega Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră. Rămâne de văzut dacă lucrările pentru Autostrada Moldovei vor fi finalizate la termen, deși tronsoanele care ar trebui să fie gata în anul 2024 au deja întârzieri.

Adauga un comentariu