Prima pagină » Actualitate » Se construiește o nouă autostradă în România. Întregul proiect va avea 110 kilometri

Se construiește o nouă autostradă în România. Întregul proiect va avea 110 kilometri

22 mart. 2024, 13:40, 1 ,
BZI.ro, în Actualitate

Se construiește o nouă autostradă în România. Autostrada Craiova-Filiași va continua cu drumul expres Filiași-Târgu-Jiu, iar termenul de execuție este de 30 de luni. Întregul proiect va avea 110 kilometri și va costa 16,5 miliarde de lei.

Se construiește o nouă autostradă în România

Traseul acestui drum de mare viteză este structurat în 6 loturi cu o lungime totală de 110 km și se va desprinde din Drumul Expres Craiova-Piteşti, din nord-estul Municipiului Craiova și va avea punct final în sud-estul Municipiului Târgu Jiu.

Autostrada Craiova-Filiași va cuprinde 25 poduri, 41 pasaje, 13 viaducte, 50 de structuri casetate, 1 ecoduct, 12 parcări de scurtă durată, 9 noduri rutiere.

Traseul va traversa teritoriul județului Dolj pe o lungime de 47,3 km și județul Gorj, pe o lungime de 62,7 km. Mai mult decât atât, autostrada Craiova–Filiași și drumul expres Filiași–Târgu Jiu va traversa teritoriile a 19 unități administrativ-teritoriale din cele două județe, respectiv: Municipiul Craiova, Ghercești, Șimnicu de Sus, Ișalnița, Almăj, Coțofenii din Față, Brădești și Filiași, din Dolj, precum și Țânțăreni, Turburea, Aninoasa, Săulești, Vladimir, Bărbătești, Jupânești, Târgu Cărbuneșști, Scoarța, Dănești și Târgu Jiu, din Gorj.

Când vor începe lucrările

Termenul de execuție este de 30 de luni pentru autostrada Craiova-Filiași.

,,În maxim două luni, iar dacă nu vom prinde sfârșitul anului, va fi sigur luna ianuarie, vom putea să lansăm în licitație-execuție Craiova – Târgu Jiu. Este drum expres. Țin la acest proiect foarte mult și va fi lansat în licitație, asta însemnând primul tronson Craiova – Filiași, care este comun cu Craiova – Lugoj, iar la Filiași, Filiași – Târgu Jiu se separă drum expres. Vom lansa licitația. Poate există șanse să se termine, să putem să facem până la sfârșit de decembrie, dar nu vreau să îmi iau angajamente de care să nu mă țin. În mod sigur, în ianuarie se poate lansa în licitație.”, a declarat Sorin Grindeanu.

O altă problemă majoră vizează autostrada Comarnic-Brașov. Cea mai controversată autostradă din România s-ar putea face în parteneriat public-privat, iar pe această autostradă va exista taxă de acces. Nemulțumiri au apărut și în ceea ce privește centura Gura Humorului. Aceasta este cea mai scumpă șosea din România. Cei 10 kilometri vor costa aproape cât autostrada de centură din nordul Bucureștiului.

Autoritățile locale susțin că realizarea unei variante de ocolire a oraşului Gura Humorului a devenit o prioritate deoarece în prezent, pe drumul naţional 17, se înregistrează valori de trafic rutier foarte mari. Probleme sunt și cu lucrările pentru Autostrada Moldovei. Autostrada Moldovei este un ,,vis” greu de îndeplinit. Lucrările nu vor fi gata la timp, deși Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estimează că anul acesta vor fi finalizate șase sau chiar șapte din cele 13 loturi din Autostrada Moldovei A7 aflate în execuție.

O veste bună este aceea că Autostrada A7 conține primul nod turbion din România, construit la intersecția cu A8. Construcția va avea 12 pasaje și o lungime cumulată a bretelelor de aproximativ 15 kilometri. Conform proiectului pentru Autostrada Moldovei, acesta a fost construit în zona Sodomeni – Pașcani, județul Iași. Rămâne de văzut dacă lucrările pentru Autostrada Moldovei vor fi finalizate la termen, deși tronsoanele care ar trebui să fie gata în anul 2024 au deja întârzieri.

Comentarii
  • la ce lucrari se executa in tara asta si la ce preturi te apuca plansul. prefer mai degraba sa nu se construiasca nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *