Titlurile zilei

Se scumpesc cursele cu taxiurile din Iași! Tariful va fi de 5 lei/km

Publicat: 24 oct. 2022
_____ Vizualizări 39 Comentarii
Se scumpesc cursele cu taxiurile din Iași Tariful va fi de 5 leikm
Cursele cu taxiul în Iași vor costa cu 56,2 la sută mai mult

Tariful pe kilometru cu taxiurile din Iași crește de la 3,20 lei la 5 lei. Modificarea va intra în vigoare doar cu acceptul Consiliului Local. Camera Taximetriștilor a justificat mărirea, invocând inflația, prețurile carburanților, dar și prezența pe piață a companiilor Uber sau Bolt

Sunt anunțate noi modificări în ceea ce privește planul tarifar perceput de companiile de taximetrie din Iași. La propunerea Camerei Naționale a Taximetriștilor, filiala Iași, tariful perceput pe un kilometru va fi de 5 lei, cu TVA, reprezentând un preț maximal pentru cursele de zi sau de noapte. Creșterea este de 56,2 la sută. Deocamdată, inițiativa a luat forma unui proiect de hotărâre ce va fi analizat într-o viitoare ședință de Consiliu Local.

„Pe parcursul anilor 2009-2022, tarifele de distanță folosite de transportatorii de persoane în regim de taxi au evoluat în jurul valorilor de 1,60 – 1,70 lei/km în anii 2009-2010, 1,80 – 2,00 lei/km între anii 2011-2013, 2,00 – 2,20 lei/km între anii 2013-2016, 2,50 – 2,70 lei/km, în anii 2017-2018, 2,80 – 3,00 lei/km în anii 2019-2020 și 2,90–3,20 lei/km în anii 2021-2022. Motivând condițiile actuale, respectiv inflația și creșterea accelerată a prețurilor combustibililor, a cheltuielilor de întreținere-reparații cu piesele de schimb, a cheltuielilor cu munca vie, a asigurărilor și a prețurilor autoturismelor, Asociația «Camera Națională a Taximetriștilor din România», filiala Iași, a solicitat autorității de autorizare modificarea tarifului maximal și stabilirea acestuia la o valoare de 5 lei/km”, se arată în proiectul de hotărâre.

La un moment dat, companiile de taximetrie din Iași au fost amendate de Consiliul Concurenței pentru că aveau același plan tarifar.

Se scumpesc cursele cu taxiurile din Iași din cauza concurenței

Inițiatorii proiectului arată că tariful maximal este propus și în condițiile în care pe piața transportului public de persoane au pătruns serviciile oferite de companiile Bolt sau Uber.

„Studiul tehnico-economic a avut în vedere ca tarifele încasate, respectiv tarifele de distanţă, împreună cu tarifele orare, precum şi cu tarifele de staţionare, să acopere sumele investite şi cheltuielile curente realizate pentru prestarea serviciului, precum şi o cotă de profit rezonabilă. Facem observația că serviciul de transport în regim de taxi, începând cu anul 2020, este concurat de serviciul de transport alternativ (Uber/Bolt) care implică, în esență, același tip de ofertă, «servicii de transport cu autoturism și conducător auto», la tarife apropiate. Presiunea concurențială existentă dintre aceste două tipuri de servicii a facilitat interacțiunea dintre cerere și ofertă, chiar dacă serviciul de transport în regim de taxi este parțial reglementat, în ceea ce privește limitarea numărului maxim de autorizații și stabilirea unui tarif de distanță maximal”, se mai arată în documentația proiectului de hotărâre.

Camera Taximetriștilor: „În acest moment, sunt 1.680 de mașini”

Expertiza ce stă la baza proiectului de hotărâre a fost realizată de Ioan Damian. Camera Taximetriștilor a transmis că raportul a fost refuzat de mai multe ori de Primăria Iași din cauza modificărilor de costuri.

„Fiecare operator își va face tariful. Am apelat la un expert care a propus acest tarfi maiximal în baza unor calcule ce țin de inflație, salariul minim pe economii, costurile unei mașini, costurile carburanților. Raportul era întocmit de acum 5 luni, dar a fost întors de trei ori de Primăria Iași pentru că erau modificări legate de prețuri. Nu este exclus ca pe timp de nopte să vorbim de un tarif de 5 lei, iar pe timp de zi să fie de 3,7 sau 3,8 lei. În acest moment, sunt 1.680 de mașini ce operează în municipiul Iași”, spun reprezentanții Camerei Taximetriștilor.

Întrebați despre posibilitatea ca numărul de clienți să scadă după intrararea în vigoarea a noului plan tarifar, Camera Taximetriștilro a precizat că, în acest moment, sunt foarte multe situații în care comenzile clienților nu mai sunt preluate din cauza traficului rutier foarte aglomerat. De aceea, Primăria Iași ar urma să analizeze propunerea ca taxiurile să aibă acces pe liniile de tramvai din municipiu. Totodată, a fost solicitată și înființarea mai multor stații pentru operatorii de transport în regim de taxi. Recent, Primăria Iași a decis desființarea stației din Piața Unirii, de lângă restaurant „Select”.

Se scumpesc cursele cu taxiurile din Iași, dar rămâne de văzut dacă inițiativa fi aprobată de consilierii locali.

Comentarii
  • De când chinezariile astea de boltă și uber sunt concurența?! Sunt firme capusa și atât!…încă nu am auzit nimic de impozit pe venit..

  • Iar faceți publicitate celor de la Uber și bold detrimentul celor care fac taxi ?știre care sa alarmeze prostimea ….prea mult interes față de Uber și bold ! Le a cam fugit clienții,no ???Putin ajutor din partea voastră nu strică!;)

  • Adică ei se plâng de concurenta Uber si Bolt si ca sa facă față concurenței măresc prețurile? Deștepți nevoie mare! Si-asa de pe la Paste este mai ieftin sa mergi cu Bolt decat cu taxiul. De-acuma va fi si mai si. Norocul celor care au masinile inscrise la Bolt, ca vor veni clientii peste ei cu duiumul. De Uber nu stiu ca nu imi place sa merg cu ei, ca au preturi variabile si am sters aplicatia lor, dar cu cei de la Bolt este OK.

  • Pentru ca in Bucuresti inca mai merg cu taxiul, m-am uitat la firmele cu care am mai mers cateodata, ce preturi au. Cel mai ieftin este 1,99 lei/km, cel mai scump 2,29. Nu am gasit pret mai mare decat 2,29. La Iasi, unde lumea este mult mai bogata, vor sa faca 5 lei km. Bun asa.

  • Mai ieftin înseamnă că îți aduce clienți. Mai scump pierzi clienți. 5 lei este prea mult. Este bine cum e acum. Dacă la București se poate circula cu 2 lei aici de ce trebuie 5 lei?

  • 5 lei pe km? pe bune?? serios?? cu 56% mai mult??????? dar veniturile au crescut cu 56% mai netrebnicilor???????? va doresc sa dati faliment, daca scumpiti in asa hal, taxiul….obisnuiam sa facem cumparaturile la kaufland de 2 ori pe luna si luam taxiul, dar o sa ma dezobisnuiesc si o sa le facem in cartier….pai cat dai 20 lei pe un taxi, asa mai bine faci cumparaturile din cartier frate ca tot acolo iesi, poate chiar mai bine fiindca preturile sunt cam la fel peste tot…

  • Expertul Ion Damian trebuie trimis la scoala sa invete cum se intocmeste un studiu tehnico-economic privind stabilirea tarifului pe km. Intrebare: de ce in Bucuresti tariful/km este 2-3 lei/km si in Iasi sa fie 5lei/km?

  • FOARTE BINE MAI DA VA N SLOBOZ ATI CONFUNDAT TAXIUL CU AUTOBUZUL AUZI ALA DE SUS CA OBISNUIA SA SI FACA CUMPĂRĂTURILE LA KAUFLAND SI VENEA CU TAXIUL, AI AUTOBUZ, TAXIUL ESTE UN LUX SI NU TREBUIE SA AINA ACCES ORICE TARAN DE LA COADA VACII , V ATI OBISNUIT SA PREGATITI 8 LEI SI VRETI SI BONUL CA VI L DECONTEAZA HAI SICTIR

  • Nu este nicaieri in Bucuresti 3 lei pe km. Numai in aeropoert, la Otopeni, la samsari este 3 lei si chiar si 5. Si aici daca faci comanda din aplicatie platesti tot MAXIM 2,29 lei pe km

  • pt TAXI: in primul rand nu am cerut niciodata bon, mereu am lasat mai mult decat costul unei calatorii -2-3 lei…-, in al doilea rand, pune mana pe carte analfabetule, sunt persoane care au pb de sanatate si nu pot cara cumparaturile . Urat, chiar si pentru un taximetrist, esti prea analfabet…trist….Faliment placut !!

  • pt TAXI: in primul rand nu am cerut niciodata bon, mereu am lasat mai mult decat costul unei calatorii -2-3 lei…-, in al doilea rand, pune mana pe carte analfabetule, sunt persoane care au pb de sanatate si nu pot cara cumparaturile . Urat, chiar si pentru un taximetrist, esti prea analfabet…trist….Faliment placut !!

  • natie de samantari cu masini care se rup in doua la mers pe strada dreapta, marsh la munca jegosilor si-apoi s-aveti pretentii de 5 lei pe KM. voi si asistatii sociali ar fi trebuit sa fiti eliminati de mult din schema, umblati cu maimute si nu dati bon, ca sa nu mai zic de tarife si conditiile din masini. nu va place concurenta? plecati ba, se cauta voluntari in rusia pentru carne de tun, plecati acolo sa primiti cateva ruble, oligofreni cu 7 clase ce sunteti, mancatori de seminte si cu pretentii.

  • mai degraba investesti intr-un carucior de 30-50 kg (max 100 lei) si iti cari singur marfa de la Lidl, Kaufland, Selgros, piata Nicolina, ACB, CUG, Profi, Mega, La 2 Pasi, s.a. cu caruciorul. mai da-i-n sloboz pe taximetristi cu aerele lor de parca ar conduce limuzine! nu le plac incasarile si clientii care tot urca in masinile lor sa se reprofileze. vezi oferta saptamana asta de Miercuri 26 Octombrie la Kaufland – carucior 44,99 lei capacitate 33 L greutate maxima pe el 25 kg

  • Comentatorilor, nu va mai aprindeți degeaba asa se face vâlvă din când în când, o știre de toată izbeliște….mergeți la uber , bolț că au 6ron pe km în orele aglomerate vreme rea etc…..

  • sa ne kkm pe tine. speram sa ajungi la cantina sarakilor sarakie ce esti. v-au apus vremurile, la facut material in roaba cu voi. FOTZA UBER BOLT ! MULTI AU INCERCAT CU NOI DAR UU LE-A MERS!

  • Domnu Cristi, am intrat acum in aplicatia Bolt. Pe o cursa de la Iulius Mall TV pana la o casa de pe Aleea Mihail Sadoveanu (imediat dupa Agronomie) pretul este de 17 lei si ceva. Traseul cel mai scurt are pe Waze aproape 8 km. Fa si tu un calcul cat costa km. Chiar si in caz de aglomeratie si vreme rea, la Bolt o cursa pe traseul asta nu costa peste 25 de lei. Asta inseamna maxim 3 lei pe km.

  • Pt cei care nu cred, acum 3 săptămâni ora 8 dimineața nici un taxi fac comanda la taxi nu sunt mașini în zonă, fac comanda la bolț 30 ron pana pe pe arcu fa fosta Billa, anul trecut 84 de ron Familia -aeroport…

  • Tot mai ieftin e la alternativi. De 2 – 3 ori prețul la taxi. Da, așa e. E și normal ca omul sa aleagă când are variante. Dar nu e normal sa aleagă taxiul când prețul la alternativi e de 3 ori prețul la taxi. Mi se pare normal și de bun simt sa meargă tot cu transportul alternativ. Dacă își “baga” banii in ceva de bun simt ai modern, sa o facă in permanenta. Sa nu mai caute “ieftin”.

  • Stimabililor pe care v-am jignit și care v-ați simțit în comentariul meu de mai sus și m-ați făcut analfabet și să pun mâna pe carte, mai întâi ar trebui voi sa puneți mana pe carte și pe Codul bunelor maniere și abia apoi sa învățați sa mergeți cu taxi :). Normal ca sunt coji galbene care tremura din toate încheieturile pentru ca nu toată lumea își permite sa aibă masina lui la strada, aproape toate taxiurile de la firmele mari sunt deținute de patroni pe care le închiriază cu 200 lei tura la 24h.Pe lângă cei 200 lei, adăugați costul combustibililor, spălatul mașinii, vorbim strict de cheltuielile unui șofer, și restul este al nostru.Ideea este ca nu veți vedea prea curând mașini de top in condițiile astea deoarece patronii merg pe principiul investiție minima – profit maxim. Dacă si-ar permită sa aibă fiecare sofer masina proprie, nu cred ca ar mai exista loganuri sau ar fi întreținute pentru ca fiecare si-ar permite sa cheltuie un ban pentru confortul sau si al clientilor.Pe de alta parte și voi clienții nu știți sa păstrați curățenia în masina și liniștea, de ce ar trebui sa va suport eu pe voi toți care faceți deranj și confundați taxiul cu restaurantul, barul s.a.m.d . Succes în toate va doresc la toată lumea pe care am deranjat-o cu acest comentariu.

  • Când costul unui angajat pe salariul minim pe economie este 16 lei pe ora Și când taxiul are Căutare doar la orele de vârf, când tarifele la concurenta sunt de 2-3 ori mai mari iar in rest se sta și se așteaptă. Când un taximetrist așteaptă o comanda sau un client câte o ora, cine ii plătește salariul? Dar când face o cursa de 5 lei? Ce profit a făcut firma? Mulți se dau cu părerea fără sa aibe habar. Probabil sunt șoferi fără contracte de munca prin alte locuri.

  • @Tot eu: Si a cui e vina ca pretul in afara orelor de varf e MULT mai mare la taxi dect la transportul alternativ? A cui e vina ca taximetristul se duce INTOTDEAUNA pe traseul mai lung ca timp?

  • Pt adan.
    Dacă 1 leu e mult mai mare. Tu mergi cu alternativii. Succes. Dispare unul cu aparat și vine unul cu aplicație. Pregătește mai mulți bani.
    Și ca sa îți răspund la întrebare. De vina este consiliul concurentei. El nu vede ca taximetristii și alternativii servesc aceeași clienți.
    Dacă ești șofer de ride sharing, o sa ai mai mult de munca. Si pe mai mulți bani. Nu fi trist. Schema e cea prezentată mai sus.
    Taxiurile dispar ușor-ușor.
    Taxiurile nu au voie sa facă prețul pe cursa, nu îl pot modifica in funcție de ore de vârf. Ar fi incorect ca taximetristul sa ceara mai mult pe o cursa, fiindcă e la ora de vârf, nu? Sau pt ca e singurul poate, intr-o stație de taxi. La alternativi e ok. La taxi nu. 🤷

  • P.S. : A scris cineva că unii poate au probleme de sănătate sau bagaj, nu am făcut referire ca se face diferența dintre un om cu bun simt și un leneș căruia ii este lene sa meargă o stație pe jos.Nu am refuzat niciodată o cursa de acest fel.In schimb poate dvs., v-ati urcat la un coleg cu un to de genul: ” ma duci și pe mine-n Rediu?”

    Niciodată n-am refuzat cursele scurte, eu am făcut referire la cei care merg de la Palas la Lazăr Residence sau în Podu Ros fără sa aibă bagaj sau altceva.Asta este un confort pe bani putini. Majoritatea care ați comentat aici nici măcar nu circulați cu taxi, sunteți doar puși pe hate asupra noastră deoarece asa este nația asta, dacă un coleg este meloman galben, suntem și restul melteni galbeni 🙂 .Despre bonul fiscal,pentru cultura voastra despre acest subiect, el se eliberează automat dacă qparatul este pornit, nu ai cum sa fenteze aparatul de taxat, dacă nu este pornit aparatul este logic ca nu primest8 nici bon pt. că nu are de unde sa-ti emită șoferul bon.In momentul în care se oprește aparatul și rămâne bonul poți sa-l ceri că oricum șoferul n-are ce face cu el dar pe de alta parte, de fiecare data când am vrut sa ofer hârtia asta fiscala toți clienții ma refuza pe motiv ca nu le decontează nimeni,pai atunci de ce dezbateri un subiect care sa atragă ura dacă nu aveți nevoie de bon fiscal? Stați liniștiți ca noi cotizat la statai mult decât cotizează firmele alternative.Din partea mea sa vina concurenta nimic de zis, intr-un business trebuie sa existe o concurenta pt. a deveni mai bun, ideea este sa fie și loiala, alternativii au copii conforme câte vor,criteriul de selecție a mașinii este cu 5 ani mai veche decât la taxi, este permis cu geamuri fumurii etc. Succes

  • Da-da, mariti-le baieti! Dupa care, luati-va nevestele, copiii si parintii si plimbati-i, ca alti clienti …, de unde? Deja v-au cam suflat Uber-ul si Bolt-ul clientela. Stii traseul, stii pretul …, super O.K.! Imi place sa va vad cum stati prin fata garii, ca niste javre hamesite si nu va face nici naiba semn sa veniti sa-l luati. Mai dati cate o tura-n cerc, mai intrebati …, vai de mama voastra, ca nu iese nici de-un hamburgher si-o barabula de la Mc …, si vine Uber-ul si incarca musteriii, … si vine si Bolt-ul …, si voi tot acolo stati, visand la vremurile cand prindeati tarani, veniti care la spital, la Sfantul Spiridon, care la tribunal sau judecatorie, si-i duceati cam intr-o ora jumate-doua, dupa ce inconjurati orasul de 3 ori, cu maimuta pe aparat, si le luati si ultimul banut din buzunar, ca niste nemernici ce sunteti. He-he, ce vremuri …!

  • ha ha ha hahalerele de la uber au prins glas…sictir putorilor..nu are sa fiti niciodata taximetristi oricat vati stradui!..faceti si voi ceva util..

  • 5 lei pe km tot e putin la cat costa:

    1. asigurarile,

    2. benzina,

    3. impozitele

    4. piesele auto

    5. reviziile

    6. uzura morala a masinilor

    etc. etc. etc.

    6-7 lei ar fi fost pret corect

    am fost 20 de ani taximetrist deci stiu ce zic….

  • e usor sa-ti dai seama cine e taximetrist din comentarii dupa gramatica folosita, la ei cratima si virgula sunt unelte de scobit semintele dintre dinti. cea mai proasta meserie e sa faci taximetrie.

  • Ok ! Faceți în așa fel să vă tăiați craca singuri de sub picioare dragilor ȘOFERI DE TAXI ….
    Nimeni nu o să se mai urce în mașinile galbene cu siguranță….
    Acum am să vă spun și altfel , nu generalizez dar …MIZERABILE , ÎMBÂCSITE , SOFERI CARE AU PROBLEME CU AERUL CONDIȚIONAT PENTRU CĂ LI SE UMFLĂ FAȚA , AUZI , PANTALONI SCURȚI SI TRANSPIRAȚIE DE-ȚI PIERZI AUZUL …..5 LEI PE KM ???
    Faceți ce faceți și vă auto-sabotați !!!

Adauga un comentariu