Prima pagină » National » Se va construi un nou pod peste Dunăre. Când va fi gata coridorul de transport
Se va construi un nou pod peste Dunăre. Când va fi gata coridorul de transport

Se va construi un nou pod peste Dunăre. Când va fi gata coridorul de transport

04 iun. 2024, 10:00,
BZI.ro, în National

Autoritățile au anunțat că se va construi un nou pod peste Dunăre. Un pas crucial al noului coridor de transport Nord-Sud este construirea unui pod peste Dunăre între România și Bulgaria. Acest pod va face parte din coridorul Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee, iar ulterior va fi construită o mare autostradă care va pleca din Portul Constanța (România) până la Alexadroupoli (Grecia). Iată când va fi gata coridorul de trnsport.

Se va construi un nou pod peste Dunăre

În Europa s-au pus bazele unor proiecte care vor schimba actualele rute de transport, iar România joacă un rol crucial. Este vorba despre construirea unui nou pod peste Dunăre. Coridorul Nord-Sud va conecta statele membre din estul UE pe direcție nord-sud.

,,Cel de-al doilea pod peste Dunăre între Ruse şi Giurgiu va fi inclus în principala reţea europeană de transport şi noul coridor prioritar Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee, cu extindere către Ucraina şi Republica Moldova.”, a declarat Ministrul Transporturilor și Comunicațiilor din din Bulgaria, Gheorghi Gvozdeikov.

,,În contextul schimbării situaţiei geopolitice, este necesar, împreună cu România şi Grecia, să lucrăm activ pentru îmbunătăţirea conectivităţii rutiere şi feroviare pe direcţia Nord-Sud, ceea ce va permite trecerea rapidă şi sigură a volumului mare de trafic preconizat. Scopul nostru este, de asemenea, să facem o legătură între porturile greceşti de la Marea Egee şi porturile bulgăreşti de la Marea Neagră prin intermediul transportului feroviar. Aceasta va oferi o alternativă la ruta prin Bosfor.”, a mai Gvozdeikov.

Autostrada care va fi un traseu transeuropean

Via Carpatia (sau Via Carpathia) este un traseu transeuropean aflat în implementare, care va face legătura între Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Egee. Pe teritoriul României traseul va avea două direcții, una spre portul Constanța, pe ruta Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Făget – Deva – Orăștie – Sibiu – Pitești – București – Constanța – Marea Neagră și alta spre frontiera româno-bulgară la podul peste Dunăre de la Calafat-Vidin, pe ruta Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Caransebeș – Herculane – Orșova – Drobeta Turnu Severin – Vînju Mare – Calafat, cu ramificația proiectului Via Carpatia spre frontiera sudică a Uniunii Europene

Noua rețea TEN-T prevede pentru România o autostradă care va lega țara noastră de centrul Europei prin Budapesta și Viena, trecând prin orașe precum Constanța, București, Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca și Oradea. Aceste coridoare vor contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport și la îmbunătățirea conectivității în Europa.

Un alt proiect de amploare va fi implementat în România. Se va construi cel mai înalt pod suspendat din Europa în comuna Parva, Bistrița-Năsăud. Proiectul pentru cel mai înalt pod suspendat din Europa a fost deja depus Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest pe componenta de turism rural.

,,Am depus cu succes fiindcă s-a luat în calcul și criteriul vitezei cu care au fost încărcate proiectele, iar noi suntem pe locul doi. Dacă primim finanțare, și eu așa sper, vom avea de făcut o construcție destul de complicată în preajma satului (…) Suma pe care o solicităm este de 6 milioane de euro cu o cofinanțare de 2% (120.000 de euro). Italia a inaugurat recent un pod desemnat ca fiind cel mai înalt suspendat din Europa, având o înălțime de 175m, în timp ce al nostru se ridică aproape la 200m. Ne rugăm ca să trecem cu bine eligibilitatea și să semnăm contractul de finanțare.”, spune primarul comunei Parva, Ioan Strugari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *