Diete si regimuri

Semințele de chia, un pericol? Care sunt cele 5 efecte secundare?

Publicat: 10 mart. 2021
seminte chia
Semințele de chia conțin o mulțime de proteine ​​și acest lucru poate fi problematic dacă sunteți alergic la semințe sau nuci.

Consumul moderat și regulat de semințe de chia este sigur. Dimpotrivă, acestea din urmă au multe beneficii asupra sănătății noastre. Pe lângă faptul că sunt foarte bogate din punct de vedere nutrițional, semințele de chia ajută la combaterea anumitor afecțiuni și la slăbire. Cu toate acestea, într-o cantitate prea mare, este posibil să provoace unele efecte nedorite care pot fi incomode pentru consumator. Poate provoca constipație, gaze sau o reacție alergică. Ar putea chiar să prezinte un pericol de sufocare dacă nu le consumați corespunzător.

Un super aliment datând din epoca aztecă, semințele de chia au redevenit populare în ultimii ani. Acestea sunt pe lista celor mai hrănitoare alimente care oferă o sursă bogată de fibre, acizi grași omega-3, proteine, vitamine și minerale.

Semințele de chia sunt un aliment excelent ca parte a unei diete echilibrate și au și multe beneficii pentru sănătate. Aliați valoroși pentru pierderea în greutate, uneori sunt consumate în cantități mari în acest scop. Cu toate acestea, consumul prea mare nu este niciodată recomandat, iar semințele de chia nu fac excepție. Deși relativ rare, iată câteva efecte secundare ale semințelor de chia de care ar trebui să fii conștient!

Semințele de chia: 5 efecte secundare

Pot provoca constipație sau diaree

Semințele de chia sunt foarte bogate în fibre, aproape 34 g la 100 g de chia, contribuind semnificativ la aportul de fibre recomandat, adică 38 g pentru bărbați și 25 g pentru femei, zilnic.

Dar o dietă prea bogată în fibre poate provoca uneori probleme de tranzit. Într-adevăr, prea multe fibre într-un singur aport poate conduce la gaze, constipație sau diaree.

Este recomandat să mâncați semințe de chia cu multă apă sau să le înmuiați în prealabil. Înmuierea ajută la digestie. De asemenea, oferă avantajul de a elibera toți nutrienții depozitați în semințe. De exemplu, puteți înmuia 1 lingură. de semințe de chia în 1 cană de apă, peste noapte. De asemenea, le puteți măcina și le puteți folosi în smoothie-uri.

2. Pot bloca esofagul

Acest tip de problemă este foarte rar, dar există. Dacă sunt înghițite crude și într-o cantitate prea mare, semințele de chia se pot bloca în esofag și pot prezenta un pericol de sufocare. Când nu înmuiați semințele de chia înainte de consum, nu trebuie să ingerați o cantitate mare, simultan.

Deoarece semințele de chia, atunci când sunt uscate și neprăjite, absorb până la 12 ori propria greutate în apă. Apoi devin gelatinoase și se umfla puternic. Această masă lipicioasă se poate bloca în esofag, ceea ce, în cazuri extreme, poate provoca sufocare. Acesta este motivul pentru care este recomandabil să înmuiați sau să gătiți semințele de chia înainte de a le consuma.

3. Pot întârzia coagularea sângelui

Conținând o cantitate mare de acizi grași omega-3, semințele de chia au tendința de a subția sângele și de a întârzia coagularea acestuia. Dacă luați medicamente pentru diluarea sângelui, evitați sau reduceți aportul de chia. La fel, se recomandă să nu consumați semințe de chia imediat după operație, pentru a evita riscul de sângerare.

4. Pot agrava diverticulita

Persoanele cu diverticulită dezvoltă saci sau buzunare bombate numite diverticuli de-a lungul peretelui intestinului gros. Acestea se inflamează și provoacă durere (de obicei pe partea stângă a abdomenului), balonare sau diaree.

Deși unul dintre remediile pentru acest tip de boală este o dietă bogată în fibre, pe care o pot oferi semințele de chia, ar trebui să evitați consumul acesteia în timp ce o criza este în desfășurare. Acest lucru se datorează faptului că semințele mici se pot bloca în diverticuli și pot crește inflamația.

5. Pot provoca o reacție alergică

Semințele de chia conțin o mulțime de proteine ​​și acest lucru poate fi problematic dacă sunteți alergic la semințe sau nuci. Prin urmare, este recomandat, dacă mâncați semințe de chia pentru prima dată, să începeți cu cantități mici.

În ceea ce privește consecințele unei reacții alergice, acestea se pot manifesta în moduri diferite în funcție de persoană. Pot provoca erupții cutanate (cosuri mici), urticarie, greață, diaree sau chiar conjunctivită. De asemenea, aveți grijă la tusea persistentă sau dificultăți la înghițire sau la respirație, aceste simptome pot fi, de asemenea, parte a unei reacții alergice.

Unele cazuri rare de alergii alimentare pot provoca probleme mai grave, necesitând asistență medicală promptă. Prin urmare, vă recomandăm să consumați întotdeauna cantități mici atunci când încorporați un produs nou în dieta dumneavoastră.

Nu consumați mai mult de 3 linguri pe zi

În general, semințele de chia sunt un aliment foarte hrănitor și care au un efect pozitiv asupra sănătății. Acesta este motivul pentru care nutriționiștii le recomandă atât de des. Același lucru este valabil și pentru medicina ayurvedică, care recomandă adăugarea semințelor de chia în dieta zilnică.

Cu toate acestea, deși s-au făcut studii asupra semințelor de chia, există încă câteva semne de întrebare despre acest superaliment. Sunt necesare mai multe studii pentru a înțelege mai bine efectele asupra persoanelor cu tensiune arterială scăzută sau asupra femeilor însărcinate.

De asemenea, este important să nu vă bazați exclusiv pe semințele de chia pentru aportul zilnic de fibre. Amintiți-vă întotdeauna că o dietă sanatoasă ar trebui să fie variată.

În concluzie, respectând anumite reguli, semințele de chia nu reprezintă niciun pericol. 25-30g pe zi ar trebui să fie in regula pentru majoritatea oamenilor, ceea ce echivalează cu 2 linguri pe zi.





Adauga un comentariu