Diete si regimuri

Semințele de chia, aliați de slăbire bogați în minerale

Publicat: 08 mart. 2021
seminte chia
Semințele de chia sunt o sursă excelentă de minerale care conservă oasele, inclusiv calciu, fier, magneziu și zinc.

Foarte concentrate în antioxidanți, semințele de chia sunt sarace in calorii si carbohidrati, bogate in fibre, acizi grasi omega-3, minerale si proteine, fiind usor de incorporat in retetele zilnice.

Semințele de chia sunt mici, dar nu vă lăsați păcăliți de mărimea lor. Clasificate drept superalimente, conțin fibre, antioxidanți, omega-3 și minerale esențiale și sunt ușor integrate în multe feluri de mâncare.

În ciuda acestei istorii antice, ele au câștigat popularitate doar recent, datorită valorii nutritive impresionante și, în special, pentru activitatea lor antioxidantă. Iată câteva motive întemeiate pentru a le consuma regulat.

Semințe alimentare sărace în calorii și carbohidrați

Cu doar 138 kcal pe porție de 30 de grame, semințele de chia conțin mulți nutrienți, dar foarte puține calorii. Dacă vă urmăriți aportul de zaharuri, veți fi fericiți să știți că conținutul de carbohidrați din semințele de chia este aproape în întregime alcătuit din fibre dietetice.

O sursă de fibre

Aceste semințe minuscule pot absorbi de 10 ori greutatea lor în apă, ceea ce le face mari aliați pentru o bună hidratare. Fibrele încetinesc viteza de digestie și vă ajută să vă simțiți mai plin pentru mai mult timp.

Semințele de chia sunt bogate în acizi grași omega-3

Semințele de chia conțin cel mai ridicat nivel de omega-3 din orice hrană vegetală. Adăugarea de alimente care conțin omega-3 ajută la creșterea colesterolului bun și protejează împotriva atacurilor de cord și a accidentelor vasculare cerebrale.

Sunt bogate în minerale și proteine

Semințele de chia sunt o sursă excelentă de minerale care conservă oasele, inclusiv calciu, fier, magneziu și zinc. Aproximativ 30 de grame de semințe de chia conțin 4 grame de proteine.

Cum se utilizează cu ușurință semințele de chia

Semințele de chia au o aromă ușoară. Prin urmare, le puteți încorpora în rețete sărate și dulci și le puteți adăuga la piureuri, compoturi, iaurturi, marinate sau le presărați pe fructe și cereale pentru micul dejun.





Adauga un comentariu