Simona Semen, cu peste 15 ani de experiență în modă, branding, consultanță și marketing, vorbește în cadrul #PodcastBZI despre cum este să fii creative director.
În acest interviu, ea vorbește deschis despre drumul său în industriile creative și deciziile dificile ce i-au marcat parcursul, astfel încât să ajungă la cariera de succes de astăzi.
Iată cum este să fii creative director
Simona Semen a explicat în cadrul podcastului ce presupune să fii un creative director și cum a ajuns la această profesie.
„Creative director este cel care culege tot ce este în jurul lui, trece prin filtru personal și îl redă lumii într-o formă frumoasă. Orice designer este un creative director în devenire cumva, dacă îl lași. După ce m-am reorientat spre marketing, am luat totul de la zero. Am avut o pauză destul de mare, deși eu când am plecat din Iași lucrasem ca director de marketing, adică avusesem un job destul de sus poziționat”, povestește directorul creativ.
De asemenea, aceasta a menționat și de ce se consideră creative director, și nu designer.
„Tu ca să poți să creezi trebuie să stai închis în spațiul tău, muzica ta, să călătorești foarte mult, nu îți iei vacanță de la a fi designer sau creativ. De asta acum mă și identific ca și creative director, pentru că este cumva mai mult de atât, nu mai fac doar haine, tocmai pentru că fac și art directing pentru alți designeri, am început să fac pictură, sculptură, e un pic mai mult. În modă a fost creat acest personaj cult al designerului vedetă, dar niciun designer nu își dorește să fie vedetă. Designerul își dorește să fie artist, să îl lași în pace să creeze, el nu are timp să fie vedetă”, mai spune Simona Semen.
Află din alt podcast și cum se poate construi încrederea în business.
„Eu când decid ceva, nu mă mai uit în urmă”
Simona Semen a povestit și cât de grea a fost decizia de a renunța la atelier și de a lua-o de la zero.
„Eu când decid ceva nu mă mai uit în urmă, adică pentru mine, fiecare decizie grea pe care am luat-o a fost ca o moarte, adică a murit acel personaj pe care eu îl construisem până atunci și am luat-o de la zero. Dacă am decis să închid, am luat-o de la zero. Dar nu m-am rupt total de modă, pentru că în timpul ăsta am tot continuat să fac proiecte de styiling, de creative directing și atunci nu m-am rupt total”, mărturisește directorul creativ.
Totodată, directorul creativ a povestit și ce parcurs a avut după atelier, când a luat-o de la zero și s-a angajat ca și Social Media Manager.
„Au fost 5 ani în care am reînvățat marketingul actual, pentru că eu făcusem marketing, dar am avut o pauză. A fost o mână cerească pentru mine, sunt foarte recunoscătoare pentru asta, pentru că am învățat business de la o femeie care este una dintre cele mai bune antreprenoare de la noi din țară”, explică Simona Semen.
Pentru a afla toate informațiile referitoare la cum este să fii creative director, accesează și vizionează podcastul integral AICI.