Lovitură dură pentru industria jocurilor de noroc și pentru vedetele din România! Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a decis miercuri, 25 iunie, în unanimitate, să interzică apariția celebrităților în reclamele la pariuri și jocuri de noroc difuzate la televizor, la radio și în mediul online, transmite Pagina de Media.
Concret, în noua formă a Codului de Reglementare în Audiovizual – actul care reglementează conținutul audiovizual din România – a fost introdus un articol nou (art. 110, alin. 7), care sună astfel:
„Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau alte persoane care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri.”
CNA lovește dur în influenceri și sportivi
Cu alte cuvinte, nume cunoscute din showbiz, sport, cultură sau mediul online,influencerii incluși, nu vor mai putea apărea în spoturi publicitare pentru casele de pariuri sau cazinouri online. Măsura se va aplica începând cu 90 de zile de la intrarea oficială în vigoare a noilor reglementări.
Industria pariurilor a reacționat imediat.
Federaţia Organizatorilor Jocurilor de Noroc, compania Kaizergaming și chiar Biroul Român de Audit Transmedia (care măsoară audiențele media) au cerut ferm eliminarea acestei prevederi, însă fără succes. CNA a respins toate cererile de modificare sau eliminare a articolului, votul fiind în unanimitate.
Printre cei nemulțumiți se numără și compania Winbet, care a propus un compromis: să fie permisă folosirea vedetelor măcar în campaniile de responsabilitate socială. De asemenea, Federația Română de Fotbal a susținut că personalitățile publice ar trebui să poată fi implicate în campanii de conștientizare sau prevenție, însă CNA a menținut interdicția generală.