CTP Iași a lansat o licitație pentru asigurarea CASCO a autobuzelor și tramvaielor, iar contractul are o valoare de 830 de mii de euro. Șoferii și vatmanii pot sta liniștiți în cazul producerii unui accident în trafic de acum
În special, șoferii de la CTP erau îngrijorați în cazul unui accident în trafic, deoarece puteau să suporte cheltuielile de reparație. Sindicatele formate din angajații companiei au înaintat, în octombrie 2023, o solicitare către conducere, pentru a proteja șoferii și vatmanii în cazul unui incident în trafic, având în vedere că au fost și demisii.
CTP cumpără asigurarea CASCO a autobuzelor și tramvaielor
Având în vedere traficul aglomerat din Iași și numărul mare de persoane care folosesc transportul în comun, responsabilitatea șoferilor este una imensă. Din păcate, uneori, sunt implicați în evenimente nefericite în care autobuzul este avariat. Doar că, în astfel de cazuri, angajatul trebuie să plătească reparațiile integral, fapt ce i-a făcut pe mulți dintre șoferi să renunțe la locul de muncă. Contractul de 4.150.000 de lei, fără TVA, este semnat pe o perioadă de 12 luni, iar ofertanții au timp până la 15 aprilie 2024. Deocamdată, nicio firmă nu a înaintat oferte la licitație. În 2023, autobuzele de la CTP nu au fost asigurate, deoarece compania nu a avut bani să achiziționeze serviciile.
„Achiziția ce face obiectul acestui caiet de sarcini are ca scop asigurarea parcului de vehicule format din 20 autobuze electrice Solaris Urbino 12, 24 autobuze electrice marca Granton, 92 autobuze marca Isuzu, 8 autobuze Eurobus conform Anexei nr. 1, respectiv 16 tramvaie marca Pesa și 16 tramvaie marca Bozankaya conform Anexei nr. 2”, se arată în procedură.
Vehiculele vor fi acoperite pentru diferite situații
În procedură este prezentată fiecare situație în care se vor acorda despăgubiri pentru pagubele produse. În cazul unui accident, șoferii trebuiau să achite o sumă pentru reparațiile autobuzului. Astfel, unii angajați au hotărât să își dea demisia pentru a nu lucra cu stresul zilnic.
„Asigurarea va acoperi, minim, următoarele riscuri: 1. Accidente ciocniri, loviri, izbiri, zgârieturi, căderi, viituri, derapări sau răsturnări, impacturi cu animale domestice sau sălbatice, ori cu oameni, care produc avarii bunurilor asigurate. 2. Incendii. 3. Furtună, uragan, cutremur, alunecare de teren, greutatea stratului de zăpadă sau de gheață, avalanșe de zăpadă. 4. Trăsnete și explozii. 5. Ploaie torențială, grindină, inundații. 6. Inundație. 7. Semnalizare necorespunzătoare sau starea tehnică a drumului. 8. Calamități naturale. 9. Impactul cu animale 10. Vandalismul sau acțiune individuală a unor persoane. 11. Furt prin efracție sau alte acte de tâlhărie. 12. Avarii și furt”, este stipulat în caietul de sarcini.
CTP Iași cumpără asigurarea CASCO pentru zeci de autobuze și tramvaie din flotă.
Daca nu ieseau prostii la traseu, sefii nu-si primeau salariile, de fapt pt asta se zbat.
Baieti, Juverde este gornistul!
Unul cu doua clase mai multe ca trenul, care abia scrie, dar e sef!
Cum sa fii maistru fara pregatire??
Chiar nu vede nimeni ca asta nu stie sa scrie si sa socoteasca, noroc de calculator!
Daca nu ieseau prostii la traseu, sefii nu-si primeau salariile, de fapt pt asta se zbat.
Baieti, Juverde este gornistul!
Unul cu doua clase mai multe ca trenul, care abia scrie, dar e sef!
Cum sa fii maistru fara pregatire??
Chiar nu vede nimeni ca asta nu stie sa scrie si sa socoteasca, noroc de calculator!