Diete si regimuri

Spanacul: care sunt beneficiile sale pentru sănătate

Publicat: 14 mai 2021
spanac
Spanacul are o cantitate bună de fibre.

Deși este adesea evitat mai ales de copii, spanacul este plin de nutrienți, vitamine și minerale. Aceste legume au proprietăți antioxidante și tonifiante, care sunt excelente și pentru corpul nostru.

Sezonul de vârf al spanacului este din decembrie până în iunie. Există două categorii de spanac: soiurile de iarnă și soiurile de primăvară. Originar din Asia, aceste frunze verzi au câștigat notorietate datorită desenului animat Popeye. Eroul mănâncă frecvent spanac, deoarece se spune că este „bogat în fier” și astfel îl face mai puternic. Cu toate acestea, acesta este un mit. Fierul este prezent în spanac, dar în cantități mici.

Spanacul este însă încărcat cu antioxidanți, vitamine și fibre. Prin urmare, este un alia excelent în promovarea bunei funcționări a corpului nostru. Vă dezvăluim numeroasele beneficii pentru sănătate ale acestei legume cu frunze.

Care sunt valorile nutritive ale spanacului?

Spanacul are o cantitate bună de fibre. Prin urmare, consumul facilitează tranzitul intestinal și evacuarea scaunului. Consumul de spanac ajută și la combaterea constipației.

Un alt avantaj al spanacului? Bogăția în minerale. Aceasta verdeață cu frunze este o sursa buna de calciu, magneziu, fosfor și potasiu. De asemenea, conține beta-caroten, care este precursorul vitaminei A.

Care sunt valorile nutritive ale spanacului?

apă: 91,9g per 100g
fibre dietetice: 3,5g per 100g
calciu: 240 mg la 100g
magneziu: 30 mg per 100g
fosfor: 30 mg per 100g
potasiu: 160 mg per 100g
beta-caroten: 6,680 ug per 100g
vitamina K1: 38,1 µg per 100g
vitamina B9: 62,7 µg per 100g
vitamina E: 3,98 mg per 100g

Spanacul are efect dopant?

Un studiu publicat în revista științifică Archives of Toxicology în 2019 a sugerat că ecdysterona, o moleculă găsită în spanac, poate avea efecte similare cu cele ale steroizilor utilizați în sport.

Pentru a obține aceste rezultate, oamenii de știință de la Universitatea Liberă din Berlin (Germania) au observat 46 de tineri sportivi timp de 10 săptămâni. Participanții au fost împărțiți în doua grupuri: un grup placebo și un grup care a primit injecții cu ecdysterone. Trebuiau să se antreneze de trei ori pe săptămână. Rezultat: voluntarii care au primit molecula au observat că performanța lor atletică s-a îmbunătățit de trei ori mai repede decât grupul de control, potrivit Femme Actuelle.

Cu toate acestea, Maria Kristina Parr, autorul principal al studiului, a avut rezerve cu privire la constatări. Omul de știință a spus că un kilogram de spanac conține 50 până la 800 mg de ecdisteronă. Prin urmare, ar fi necesar să se consume aproape 250g până la 4 kg de spanac pe zi pentru a obține aceleași rezultate ca cele din studiu.

Spanacul întărește sistemul imunitar

Spanacul are un conținut excelent de beta-caroten. Acest precursor al vitaminei A joacă mai multe roluri esențiale în corpul nostru. În special, ajută la întărirea sistemului imunitar și, prin urmare, ne protejează împotriva agenților patogeni. Un alt avantaj al beta-carotenului: ne îmbunătățește vederea prin declanșarea impulsurilor nervoase în nervii optici.

Spanacul conține vitamina B9. Numit și acid folic, acesta din urmă participă la funcționarea normală a sistemului imunitar, dar luptă și împotriva oboselii.

Spanacul oferă protecție împotriva stresului oxidativ

Datorită bogăției sale în antioxidanți, spanacul luptă împotriva stresului oxidativ și a radicalilor liberi care sunt la originea îmbătrânirii premature a celulelor. Afectarea neuronală semnificativă poate fi cauzată de stresul oxidativ: poate fi cauza bolilor degenerative.





Adauga un comentariu