Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași investește aproape 57 de milioane de lei în achiziția de reactivi pentru laboratorul de biochimie. Firmele care își doresc să colaboreze cu unitatea medicală își pot depune ofertele până la data de 19 iunie 2025, ora 15:00.
Spitalul „Sf. Spiridon” Iași investește în reactivi de laborator
Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași vrea să încheie un acord-cadru, cu o valabilitate de 4 ani, pentru achiziția de reactivi pentru laboratorul de biochimie. Contractul va avea o valoare maximă de 56.753.197 lei, acordul-cadru fiind împărțit în 3 loturi.
„Obiectivul general al proiectului este reprezentat de menţinerea calităţii analizelor efectuate și a standardelor implementate (ISO 15189) prin asigurarea dotării cu echipamente de nouă generaţie, cu capacitate și viteză de lucru superioare, care să satisfacă necesarul de analize pentru pacienţii din toate secțiile spitalului, pacienţii care se prezintă în Ambulator cu bilete de analize decontate CASS, precum şi pacienţilor care se adresează UPU, în condiţiile creşterii constante a adresabilităţii către laboratorul spitalului, precum şi a dezvoltării tehnologice de teste şi metode noi. Obiective specifice: îmbunătăţirea performanţei în diagnosticul de laborator, în cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă «Sf. Spiridon» Iaşi; asigurarea procesării optime a volumului de probe al Laboratorului de Analize Medicale, ţinând cont de creşterea volumului de lucru; scăderea timpului necesar efectuării analizelor medicale; degrevarea resursei umane de activităţi recurente şi scăderea procentului de erori umane; reducerea costurilor prin introducerea testelor pe aceiași linie de analizoare (Chimie și Imunologie); adaptarea ergonomică a activității în laborator pe principiul «sensului unic», în conformitate cu OMS 1301/2007, forma actualizată, art. 9, HC 1091/2006, art. 508/2002, şi Legea 319/2006; eficientizarea activităţii în laborator prin creşterea standardizării (acelaşi tip de echipamente, acelaşi tip de reactivi, controale, calibratori); utilizarea cât mai eficientă a resurselor (materiale umane) și timpului în realizarea analizelor în laboratorul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă «Sf. Spiridon» Iași; monitorizarea şi compararea mai facilă a rezultatelor între analizoare, asigurând şi mai mult validitatea şi calitatea rezultatelor pacienţilor, conform art. 23 din OMS 1608/2022, evitând astfel efectuarea analizelor de comparabilitate, necesare în cazul efectuării analizelor pe analizoare diferite; activitatea de mentenanţă externă/service cu un singur furnizor”, se arată în caietul de sarcini.
Ce condiții trebuie să îndeplinească firmele care vor să colaboreze cu unitatea medicală
Firmele care își doresc să colaboreze cu Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași trebuie să îndeplinească o serie de condiții.
„Este esenţial ca fiecare ofertant să ofere o propunere tehnică care să satisfacă cel putin cerințele minime pentru achiziția de reactivi pentru unul sau mai multe loturi (I. Biochimie-Imunologie, II. Electroforeza proteinelor, III. Presepsină), cu punerea la dispoziţie de echipamente, conform Obiectului solicitării şi Cerinţelor (specificaţiile) tehnice din prezentul caiet de sarcini. Se solicită ofertarea de reactivi de Biochimie şi Imunologie, Electroforeza proteinelor şi Proteine specifice (Presepsina) pentru realizarea analizelor (testelor) cuprinse în Anexa 1, distinct, după cum urmează: LOT I. Analize Biochimie-Imunologie; LOT II. Electroforeza proteinelor; LOT III. Presepsina. Oferta tehnică trebuie să cuprindă detalii privind soluţiile de calibrare şi materialele de control intern (optim, 3 niveluri, în funcţie de semnificaţie clinică) pentru fiecare parametru în parte. În cazul în care sunt utilizaţi multicalibratori sau multicontroale, se vor calcula cantităţile necesare pentru toţi parametrii care folosesc aceste materiale de referință şi control. Soluţiile de spălare și absolut toate consumabilele (cuve, lămpi, ace etc.) trebuie să fie incluse în preţ/test. Calibrările şi controalele, precum şi determinările legate de calitate (control intern, control extern, repetabilitate), se vor realiza conform Legislației în vigoare, respectiv OMS nr. 1608/2022 art. 23. Calibrările se vor realiza conform insertului tehnic, solicitării echipamentului sau la nevoie. Controalele interne se vor realiza conform Legislaţiei (la 8 ore în spital și la 24 de ore în laboratorul din Ambulatoriu) şi la nevoie. Preţul tuturor acestor determinări (calibrări, control intern, control extern, repetabilitate) vor fi incluse în calculaţia de preţ/test la fiecare test în parte. Preţurile din ofertă vor include toate costurile aferente (punerea la dispoziţie a echipamentelor, ambalaj, transport, taxe, adaos comercial, reactivi, reactivi adiţionali, materiale de referinţă şi control, calibratori, soluţii (agenţi) de spălare, soluţii de decontaminare, consumabile, mentenanţa echipamentelor, service, revizii periodice, condiţii de mediu, instruirea personalului, consultanţă la nevoie, suport tehnic şi logistic, unităţi UPS, staţie de apă, piese de schimb pentru toate echipamentele, echipamente IT și alte echipamente necesare bunei desfășurări a activității, asigurarea mentenanței externe pentru echipamentele şi conexiunea cu SIL (softului Infoworld). Se va prezenta oferta de retestare cu un calcul detaliat al preţului de cost/test, pe fiecare componentă a preţului de cost al fiecărei analize. Nu se vor accepta ulterior costuri suplimentare. Furnizorul se va obliga prin contract că preţurile ofertate nu vor suferi modificări pe durata ulterioară a contractului, în vederea asigurării predictibilității și stabilităţii financiare, astfel încât autoritatea contractantă să nu sufere fluctuaţii neașteptate ale costurilor. Toate analizele solicitate trebuie să fie efectuate în Laboratorul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă «Sf. Spiridon» Iaşi. Este important ca oferta financiară să fie transparentă, să includă toate costurile adiacente, astfel încât autoritatea contractantă să poată compara şi evalua corect ofertele primite. Cantităţile de analize de Biochimie, Imunologie, Proteine specifice și Electroforeza proteinelor, din cadrul LAM, sunt prevăzute în Anexa 1. Ofertanţii pot vizita amplasamentele (în prezenţa şefului de laborator sau a unei persoane desemnate de acesta) pentru a evalua la faţa locului, pe propria răspundere, cheltuială şi risc, datele necesare pentru elaborarea ofertei. Planul spaţiilor disponibile se regăseşte în Anexa 2 a prezentului caiet de sarcini”, se specifică în caietul de sarcini.