SRCF Iași modernizează două treceri de cale ferată din subordine, ajunse într-o stare avansată de degradare
Sucursala Regională Căi Ferate Române (SRCFR) Iași a lansat o nouă licitație pentru modernizarea a două treceri la nivel din regiunea Moldovei. Acestea se află între stațiile Ilva Mare – Lunca Ilvei și Suceava Vest – Stroiești.
SRCF Iași modernizează trecerile de cale ferată
Valoarea totală a proiectului este de 5.182.058 de lei, echivalentul fiind de 1 milion de euro. În prezent, trecerile la nivel cu calea ferată din zona respectivă prezintă elemente de uzură și degradare, care ar putea pune siguranța călătorilor în pericol. Încă din anul 2019, CFR Infrastructură a efectuat proiecte tehnice pentru a verifica trecerile de cale. Din păcate, în multe zone din regiunea Moldovei este necesar. SRCF Iași a anunțat că va face și lucrări de semnalizare feroviară. Termenul-limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 7 iulie 2025, ora 15:00. Ofertele trebuie să fie valabile până pe 7 noiembrie 2025.
„Trecerea la nivel peste linia c.f. este amenajată cu dale din beton armat prefabricate. Suprastructura liniei c.f. este alcătuită din şină tip 49 pe traverse de beton Tl3, cu prindere indirectă tip K şi cale rară joante. În zona trecerii la nivel, drumul are lăţimea de 4,00 m şi este din balast, neasfaltat; pe ambele părţi ale liniei c.f., dalele de beton armat prezintă degradări prin măcinarea betonului afectat de fenomenul de îngheţ/ dezgheţ, precum şi de greutatea autovehiculelor de mare tonaj. Elementele prefabricate din beton au defecte vizibile de tipul loviri, ciobiri, fisuri. De asemenea, datorită stării de degradare, trecerea autovehiculelor peste linia de cale ferată este îngreunată, necesită un timp mare şi are consecinţe negative asupra activităţii feroviare din zonă. Parapeţii de siguranţă sunt distruşi pe ambele părţi ale trecerii la nivel”, este stipulat în caietul de sarcini.
Lucrările propuse
Se vor executa lucrări de semnalizare, înlocuire indicatoare, montare de echipamente pentru circulația rutieră și feroviară, cabluri de semnalizare și schimbarea iluminatului din zonă. De asemenea, se vor face și lucrări la nivelul liniei, dalele de beton vor fi înlocuite, refăcute semnalizările rutiere și reamenajarea drumului rutier cu montarea de parapeți. În următoarea perioadă, CFR Călători va lansa și „Trenurile Soarelui”, care vor circula din marile orașe spre litoralul Mării Negre.
„Ordinea de execuţie a lucrărilor este următoarea: detensionarea şinelor sudate; demontarea dalelor interioare şi exterioare din beton ale trecerii la nivel; demontarea suprastructurii c.f.; execuţia lucrărilor de săpătură pentru refacerea substratului căii; nivelarea şi compactarea terenului de bază cu asigurarea pantelor transversale; așternerea geotextilului de separaţie pe toată lăţimea platformei; așternerea geogrilei biaxiale, simetric faţă de axul căii; refacerea substratului căii; montarea suprastructurii căii; montarea dalelor de beton; profilarea prismului de piatră spartă; refacerea continuităţii căii fără joante prin sudarea aluminotermică; realizarea lucrărilor de scurgere a apelor pe ambele părți, pe sub drumul existent; amenajarea drumului în zona trecerii la nivel; montarea instalaţiilor de semnalizare; montarea parapeţilor de siguranţă”, mai scrie în documentație.
Cele două treceri de cale ferată vor fi reparate de SRCF Iași, până la finalul anului 2026.