Prima pagină » National » Stadiul lucrărilor de pe Autostrada Moldovei. Ce se întâmplă cu lotul Bacău-Pașcani
Stadiul lucrărilor de pe Autostrada Moldovei. Ce se întâmplă cu lotul Bacău-Pașcani

Stadiul lucrărilor de pe Autostrada Moldovei. Ce se întâmplă cu lotul Bacău-Pașcani

21 mai 2024, 12:00, 1 ,
BZI.ro, în National

Autoritățile au oferit recent informații despre stadiul lucrărilor de pe Autostrada Moldovei. CNAIR avansează un procent de 24% execuție pe lotul 3. Iată ce se întâmplă cu lotul Bacău -Pașcani.

Stadiul lucrărilor de pe Autostrada Moldovei

UMB, cel mai puternic constructor din România, intră în cursa pentru continuarea autostrăzii de la Pașcani la Siret și anunță lucrări în avans pe lotul 3 al secțiunii Bacău-Pașcani.

,,Pentru Autostrada Moldovei, A7 Ploiești-Pașcani, CNAIR nu a mai actualizat datele de la finalul lunii martie și nu putem prezenta un progres actualizat. Cert este că, toți constructorii își mențin termenele programate pentru acest an, ba mai mult, UMB va da două loturi în plus între Buzău și Focșani (loturile 2 și 3 de 67 km.) și încearcă încă o bucată din loturile dintre Focșani și Bacău (zona Adjud). Mobilizarea a crescut și la nord de Focșani până la Pașcani. Am avut discuții și cu UMB și da, vor participa și la următoarele licitații privind construirea infrastructurii în Moldova având peste  6500 de angajați care au nevoie de continuitatea lucrărilor.”, a declarat Irinel Bucur.

Când va fi gata autostrada mult așteptată

Autostrada A7, care traversează Moldova, ar putea fi gata în această vară, la începutul lunii august.

„Pot să anunț că, din câte văd și din câte am vorbit cu constructorii, undeva la sfârșitul lunii iulie, începutul lunii august probabil că vom circula pe primii kilometrii din autostrada A7, mă refer la primii 14 kilometri aflați pe lotul 2.”, a declarat Sorin Grindeanu.

La momentul actual, stadiul lucrărilor pe sectorul Ploiești- Buzău (63,25 km) se desfășoară astfel:

– pe Lotul 1 Dumbrava – Mizil (21 km) stadiul fizic al lucrărilor se apropie de 60%

– pe Lotul 2 Mizil- Pietroasele (28,35 km) stadiul fizic a depășit 64%

– pe Lotul 3 Pietroasele- Municipiul Buzău constructorul turc a început deja lucrările preliminare pentru construcția celor 13,9 km

Toate cele patru tronsoane ale sectorului Buzău-Focșani (82,44 km) au atins și depășit stadiul fizic al lucrărilor în proporție de 30%. „Deși potrivit termenelor contractuale doar tronsoanele 1 și 4 trebuie finalizate în acest an, constructorul român mi-a dat asigurări că, la sfârșitul acestui an, vom circula pe toți cei peste 82 de km au Autostrăzii Buzău- Focșani.”, a mai precizat Ministrul Transporturilor.

O altă autostradă care a stârnit controverse este Comarnic-Brașov. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat faptul că una dintre cele mai controversate autostrăzi din România, Comarnic-Brașov, va avea taxă de trecere. Această autostradă, așteptată de 30 de ani, nu a fost inclusă în finanțarea prin fonduri europene pentru că s-a atins plafonul maxim de finanțare. Probleme sunt și cu tronsonul de autostradă de la Bistrița la Vatra Dornei. Lucrările de execuție a autostrăzii și a drumurilor de legătură implică și lucrări de defrișare pe o suprafață de aproximativ 247,31 ha de pădure în zonele de intravilan și extravilan.

Controverse a styârnit și centura Gura Humorului. Centura Gura Humorului este cea mai scumpă șosea din România. Autoritățile locale susțin că realizarea unei variante de ocolire a oraşului Gura Humorului a devenit o prioritate deoarece în prezent, pe drumul naţional 17, se înregistrează valori de trafic rutier foarte mari. Centura Gura Humorului, care are doar 10 kilometri, va costa aproape cât toată autostrada de centură din nordul Bucureștiului, în lungime de aproximativ 50 de kilometri. Orașul are circa 13.000 de locuitori. Centura va fi construită printr-un „parteneriat” între Consiliul Județean Suceava și CNAIR.

Durata estimată de proiectare a obiectivului de investiţii este de 6 luni, iar durata estimată de execuţie este 30 luni. Centura Gura Humorului va avea cel mai lung viaduct din România, pasajul peste râul Moldova și Drumul Județean 177 D având o lungime de peste 5 kilometri.

Comentarii
  • Autostrada asta nu are motivatie economica. Singurul ei scop este intarirea controlului administrativ al Bucurestiului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *