Local

Stadiul proiectului Autostrăzii A8 Iași – Târgu Mureș! Noi documentații, în așteptare, pentru noua rută din județ

Publicat: 09 iul. 2022
_____ Vizualizări 4 Comentarii
Stadiul proiectului Autostrăzii A8 Iași  Târgu Mureș Noi documentații în așteptare pentru noua rută din județ
Stadiul proiectului A8 Iași- Târgu Mureș a fost prezentat de autoritățile județene

Stadiul proiectului de realizare a autostrăzii A8 Iași – Târgu Mureș a fost prezentat recent de autoritățile județene. Stadiul investiției care străbate județul Iași se află în diferite etape. Mai avansat este proiectul A7 Bacău – Pașcani care ar urma să fie lansat la proiectare.

Cel mai așteptat proiect de infrastructură din județul Iași, Autostrada A8 Iași – Târgu Mureș, a intrat, din nou, în dezbatere publică. Autoritățile județene au prezentat stadiul investiției din județul Iași, proiect care se află în diferite etape de implementare.

„A8 este pe drumul cel bun. Nu mai avem voie să mai pierdem niciun minut. Finanțarea vine prin PNRR și suntem într-o competiție pe programul Operațional de Transport. Nu trebuie să ratăm aceste surse de finanțare, pentru că banii nu se împart între A8 și A7 și avem obligația să recuperăm toate întârzierile, alături de proiectanți”, a spus Bogdan Cojocaru, prefectul județului Iași.

Stadiul proiectului Autostrăzii A8 Iași – Târgu Mureș

Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Transporturilor, a prezentat stadiul autostrăzilor A8, dar și A7, porțiunea Bacău – Pașcani.

„Pe tronsonul din A7 Bacău – Pașcani, în câteva săptămâni, vom avea licitația pentru proiectare. Suntem pe ultima sută de metri. La o diferență de câteva zile, tronsonul Bacău – Pașcani va fi scos la licitație în această vară. Pentru A8 avem stabilite datele pe dezbaterea publică pe sectorul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, în luna august. Dacă nu vor fi surprize, se va trece la acordul de mediu”, a spus consilierul ministrului Transporturilor.

Când vor fi finalizate documentele pentru A8?

Acesta a mai spus că documentația înaintează și pentru celelalte tronsoane din A8.

„Pe capătul dintre sectorul 3, pe Târgu Neamț – Moțca, săptămâna aceasta, documentația a ajuns la APM Neamț, s-au stabilit datele dezbaterii publice, tot în luna august, după care așteptăm avizul pentru acordul de mediu. Luni va fi depusă documentația la Jaspers și sperăm să primim un aviz favorabil pentru a se trece la ultimele documentații, unde se vor studia legăturile cu celelalte investiții. Sper ca din luna septembrie sau octombrie să vedem, pe ultima parte, de la Lețcani – Ungheni, utilajele pentru studiile geo”, a mai spus Cătălin Urtoi, despre stadiul investiției.

Reacția lui Petru Movilă, inițiatorul legii Autostrăzii Unirii

Mult mai acid a fost însă Petru Movilă, președintele PMP Iași și inițiatorul legii pentru Autostrada Unirii A8. Acesta a spus că toate instituțiile statului trebuie să se implice pentru ca proiectul să nu bată pasul pe loc.

„De la întâlnirea care a avut loc la Primăria municipiului Iași, pe tema marilor de proiecte de infrastructură, nu sunt progrese spectaculoase. Ce este însă clar este faptul că am convenit cu toții ca primăriile din județul Iași care au documente la avizare pentru aceste proiecte să le elibereze, într-un timp cât de scurt, iar acolo unde sunt instituții în coordonarea Prefecturii acestea să se implice, ca documentele să fie eliberate, în regim de urgență. Pentru Primăria Iași și pentru oraș, în ansamblu, tronsonul Lețcani – Ungheni are o semnificație aparte, pentru că de pe aceste segment trebuie realizate bretele de acces către Spitalul Regional de Urgență și Aeroportul Iași, două instituții foarte importante pentru ieșeni. Accesibilitatea la spitalul Regional trebuie să fie realizată așa cum a cerut primăria, pentru a avea un drum rapid și sigur pentru toate ambulanțele, iar pentru Aeroportul Iași accesul de pe autostradă este absolut necesar, nu doar pentru mașini, dar și pentru perspectiva care înseamnă terminalul de mărfuri”, a precizat Petru Movilă, președintele PMP Iași.

Parlamentarii din județul Iași trebuie să se implice în promovarea A8

Petru Movilă a mai menționat și că parlamentarii din județul Iași trebuie să se implice pentru promovarea investiției. De altfel, unii dintre politicienii Iașului au încercat să confiște politic acest proiect.

„Am văzut că, până acum, s-a spus ceea ce știm cu toții, că cele două capete ale Autostrăzii A8 vor fi finanțate prin PNRR. Însă PNL și PSD, organizațiile din județul Iași, trebuie să facă eforturi și să prezinte, până la finalul acestui an, care vor fi soluțiile de finanțare pentru celelalte porțiuni ale A8, precum și finanțarea pentru podul de peste Prut. Aceasta este cea mai mare problemă pe care Ministerul Transporturilor trebuie să o rezolve. Iar parlamentarii de la Iași trebuie să fie, în permanență, la aceste ministere, pentru a obține banii, în condițiile în care anul viitor se vor recepționa studiile de fezabilitate pentru obiectivele în curs”, a mai spus Petru Movilă, președintele PMP Iași. Stadiul proiectului A8 Iași – Târgu Mureș va fi prezentat și în cursul lunii următoare.

Comentarii
  • Gargară ieftină de păcălit cetățenii. Autostrada A7 este doar o minciună electorală. Putorile politice se laudă cu proiectul doar în campaniile electorale, în rest nimic concret. Ne mai mirăm de ce nu s-a făcut nimic în 30 ani. Politicul e plin de incompetenți leneși și hoți avari după înavuțire. La gunoi cu ei !!!

  • Politicienii PSD si PNL trebuie sa se lupte pentru autostrada. Este adevarat comisioanele se dau numai la CNAIR si la MT. Dar fac sa faca si ei ceva fara bani. Despre PMP dupa condamnarea candidatei proprii la presedintia tarii, s-a discreditat cu totul. PMP se lupta cu legionarii care sunt morti de mult. Daca nu vreti legionari conduceti voi bine nu furati, redati demnitatea tarii din statutul de colonie pe care il are acum.

  • PSD si PNL nu fac nimic pentru Moldova de 32 de ani, in afara de furat. Doar t@mpitii care voteaza cu PSD si PNL mai asteapta ca mafiotii astia sa faca autostrazi acum. :)))

  • Inca se afla la stadiul de studiu de fezabilitate , pt ca acolo intra banul in buzunar si nu e nimic concret. Studiu de fezabilitate atat pt autostrada , cat si pentru spitalul regional si noul terminal al aeroportului.

Adauga un comentariu